X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] regulacja obrotow nic nie pomaga

Autor Wiadomość
maciej j.
maciej j.

Auto: lanos
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 242
Wysłany: 2014-07-31, 07:11   [Lanos] regulacja obrotow nic nie pomaga

witam

nie dawno bylem u gazownika i powiedzial ze obroty na benzynie sa wysokie.nie zwracalem na to uwagi ale rzeczywiscie ma troche wieksze obroty na PB i gazownik nie mogl wyregulowac obrotow na LPG.

wzialem sie za regulacje ktora dala jescze gorszy efekt w postaci gasniecia silnika.
nastepnie wyczyscilem wtryski.na szczesie pomoglo.

ale problem nadal jest tzn.podczas regulacji jalowego silnik ladnie pracuje i obroty sa niskie ze prawie silnika nie slychac w kabinie.przy nastepnym odpaleniu juz po regulacji silnik przybiera wysokie obroty i opadaja do ktoregos momentu i tak zostaja na wysokim poziomie.mysle ze w granicach 1000 1100.(nie mam obrotomierza)

dlaczego podczas regulacji wszystko jest ok a po ponownym uruchomieniu silnika problem wyzszych obrotow powraca?

jak juz wspomnialem wtryski wyczysczone,swiece nowe,kable nowe,filtry nowe i swiezy olej,bledy-brak.
pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
pitersik74

Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr
Pomógł: 77 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 766
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2014-07-31, 11:05   

maciej j. napisał/a:
dlaczego podczas regulacji wszystko jest ok a po ponownym uruchomieniu silnika problem wyzszych obrotow powraca?

Podstawowa sprawa :cfaniaczek: nie masz możliwości regulowania obrotów biegu jałowego :stop: Tą funkcją steruje ECM za sprawą silnika krokowego. Ja celem sprawdzenia tego elementu odłączym bym mu zasilanie w momencie prawidłowych obrotów silnika a później bym testował odpalanie tylko w przypadku w pełni nagrzanego silnika odłącz wtyczkę dla testów :piwo:
 
 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel , Renault ,
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8449
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2014-07-31, 11:31   

maciej j. napisał/a:
wzialem sie za regulacje ktora dala jescze gorszy efekt w postaci gasniecia silnika.


W jaki sposób regulujesz obroty ??



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 321
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2014-07-31, 11:44   

1. Jaki masz silnik?
2. Jak instalacja gazowa?
3. Czy wiązka od przepustnicy i krokowca jest OK (brak zmian obrotów przy jej ruszaniu)?
4. Czy krokowiec i jego gniazdo oraz przepustnica były ostatnio przemyte np. benzyną ekstrakcyjną?
5. Czy nie zaciąga "lewego" powietrza (szczelność na odcinku filtr powietrza - przepustnica)?
6. Czy nie było kręcone śrubą od położenia przepustnicy (jeżeli tak, trzeba sprawdzić, jaką pozycje widzi ECM i w razie potrzeby ustawić właściwą)?
...

PS. Czy wężyki podciśnienia są wszystkie i czy w dobrym stanie.
 
 
maciej j.
maciej j.

Auto: lanos
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 242
Wysłany: 2014-07-31, 15:38   

regulacje przeprowadzam przez odpiecie bezpiecznika ECM i programowanie wg. instrukcji w ksiazce Bujanskiego.

1.silnik 1.5 SOHC
2.instalacja gazowa 2 generacji
3.sprawdzalem polaczenia elektryczne ruszajac nimi podczas pracy silnika(wizualnie wygladaja dobrze,podczas ruszania wiazkami kabli nie zauwazylem zmian w pracy silnika.
4.nie czyscilem krokowca ani przepustnicy.
5.przewody powietrza sprawdzilem pobieznie(dzisiaj sprawdze dokladniej).
6.sruby przepustnicy nie ruszalem(ma orginalna zaslepke).myslelm ze linka gazu sie zacina ale dziala bez zarzutu.

wezyki wszystkie sprawdze dzisiaj i jeszcze raz zaprogramuje wolne obroty.

nadmienie ze silnik juz ma przedmuchy na cylindrach,pluje olejem do filtra i co roku musze czyscic wtryski.

ale przypominam ze podczas programowania obrotow silnik pracuje bez zarzutu.i dlaczego tylko podczas programowania?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1352
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2014-07-31, 15:41   

maciej j., a po wyjęciu bezpiecznika i zresetowania obrotów, jest wszystko ok?
Spróbuj pojeździć chwilę na samej benzynie nie przełączaj na LPG, i zobacz czy problem powraca?
Może mapy Ci się rozjeżdzają przez pracę na LPG...



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 321
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2014-07-31, 17:27   

Tak jak kol. Damisss napisał, po resecie ECM pojeździ tylko na benzynie. Jeżeli objawy się powtórzą przyglądał bym się silnikowi krokowemu i przepustnicy.
Czy odmy masz drożne?
Zastanawia mnie, jak może olej trafiać do filtra powietrza, przecież tam powinno być cały czas podciśnienie (w kierunku silnika).
 
 
dziku88

Auto: Lanos 1.5 16V
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-31, 18:14   

Wyczysc ten silniczek krokowy dla swietego spokoju i przepustnice.Przepustnicy nawet bym nie sciagal tylko czyscil bym ja uchylajadz.Byc moze dostaje lewe powietrze z pod uszczelki przepustnicy...musisz to sprawdzic bo delikatna nieszczelnosc i po dodaniu gazu sa wlasnie takie objawy nawet podczas regulacji obrotow tego mozesz nie doswiadczyc tylko po calym procederze i dodaniu gazu..Jak bedziesz pewien,ze nie dostaje lewego powietrza z pod uszczelki,wezykow etc to wyszczysc tego krokowca,przepustnice uchylajac ja jezeli niema duzego syfu tam i sprawdz ponownie po oczywistym ustawieniu obrotow biegu jalowego. Jezeli nie pomoze to proponuje sprawdzic czujnik polozenia przepustnicy (jezeli takowy jest w 8V)nieorientuje sie jak tam jest :piwo: Na forum jest napisane jak to zrobic.
 
 
maciej j.
maciej j.

Auto: lanos
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 242
Wysłany: 2014-07-31, 19:15   

dzisiaj podlaczylem wezyk od regulatora cisnienia paliwa bo byl odlaczony.

jeszcze raz sprobowalem zaprogramowac i zobaczymy co sie dalej bedzie dzialo.

pojade do tego gazownika na ta regulacje i zapytam zeby mi zmierzyl obroty na jalowym.

o jakie odmy chodzi?o te od przewietrzania skrzyni korbowej?

czy jak wyczyszcze krokowca to bolec krokowca mi sie nie przestawi podczas mycia?
bede musial go ustawiac?
 
 
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 321
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2014-07-31, 20:10   

Też w Lanosie miałem dziwne przypadki z obrotami (silnik 1.6), winne były:
1. Nieszczelny dolot powietrza (niewielkie dziury po detonacjach - tak przypuszczam),
2. Brak wężyka od kolektora ssącego do regulatora ciśnienia paliwa,
3. Niepewne połączenia na łączeniu wiązek w komorze silnika,
4. Lekko rozjechany parownik.
Po usunięciu usterek, czyszczeniu krokowca i przepustnicy (bez jej demontażu), resecie ECU, programowaniu obrotów i regulacji gazu wszystko działa jak należy.
Instalacja LPG II generacji "ze śrubą".
Pisząc o odmach miałem na myśli właśnie przewietrzanie silnika.
Mam 3 silniki krokowe i w żadnym nie udało mi się przemieścić grzybka.
Po montażu ECU i tak powinien ustawić go we właściwej pozycji.
 
 
maciej j.
maciej j.

Auto: lanos
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 242
Wysłany: 2014-08-01, 16:20   

jak wyczysciles przepustnice bez jej demontarzu?
poczytalem w internecie i chyba dla swietgo spokoju wyczyscze krokowca i przepustnice.przy okazji odmy silnika.ale jak juz wczesniej pisalem silnik ma przedmuchy na cylindrach i wypycha olej do filtra powietrza wlasnie przez odme.

po podlaczeniu regulatora cisnienia paliwa silnik zapala na dotyk:)

narazie duzy +
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt