X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Leganza] Wyciek spod odmy - uszczelka

Autor Wiadomość
engus

Auto: Leganza 2.0 CDX LPG
Imie: Paweł
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 93
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-08-19, 12:37   [Leganza] Wyciek spod odmy - uszczelka

Hej

Mam kłopot z wyciekającym olejem spod mocowania metalowej rurki odmy do skrzyni korbowej - tej z przodu silnika, po prawej stronie kolektora wydechowego (stojąc przodem do auta). Zarówno ta rurka, jej gumowe przedłużenie, jak i odma - odpowietrzenie pokrywy zaworów do rury dolotu - są całkowicie drożne.
Odkręciłem metalową odmę i zastanawiam się, czy - w ogóle - w mojej Legii kiedykolwiek była tam jakaś uszczelka. Wiem, że być powinna, o nr 90500571, z tym, że nie wiem czy jak ją kupię, to mam ją po prostu włożyć między blok silnika a podstawę rurki czy też najpierw spróbować jakoś oczyścić jej podstawę - wygląda to tak, jakby stara uszczelka wżarła się w podstawę rurki odmy. A może lepiej kupić nową rurkę?
Proszę o poradę - jeśli ściągaliście u siebie tę rurkę, to napiszcie proszę jak ona wygląda u Was od spodu - czy jest gładka, jaką mieliście uszczelkę itd. (podobno były metalowe i jakieś inne - ta moja chyba nie była metalowa - o ile to, co jest na spodzie mojej odmy, to w ogóle jest uszczelka).

Sytuacja przedstawia się tak jak na poniższych fotkach (zapocenie / wyciek jest dużo większy niż tu pokazałem):




 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
engus

Auto: Leganza 2.0 CDX LPG
Imie: Paweł
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 93
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-08-25, 14:35   

Odpowiem sobie sam - może komuś się kiedyś przyda ta wiedza.
Otóż to coś czarnego, co widać na zdjęciu spodu rurki, to pozostałość po starej, przepuszczającej, uszczelce. Nowa uszczelka - oryginał Daewoo z Seulu - jest również czarna :) Zapłaciłem 5,53pln brutto.
Udało mi się usunąć tą starą, trochę trzeba było ją zdrapywać. Widać było, że jest zrobiona z bardzo cienkiej blachy powleczonej jakimś lakierem. I ta nowa - tak samo. Mam nadzieję, że po skręceniu wszystko będzie szczelne (moment dokręcania 25Nm).
Jeśli ktoś kiedyś będzie w potrzebie i nie będzie w stanie znaleźć uszczelki stricte do Daewoo, to można zaopatrzyć się w nią w salonach Opla - najczęściej na zamówienie, z tym, że Opel coś w niej zmodyfikował (albo zmienił dostawcę - wg. pracownika salonu, do którego dzwoniłem), bo nie jest już dostępna pod podanym przeze mnie nr. Nowe oznaczenia to 92067502 i odpowiadający jej nr katalogowy Opla: 656876. Cena - również nie więcej niż 6pln.
Zawsze tez można próbować to uszczelniać silikonem, ja - póki się da - zostaję przy samej uszczelce.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt