Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Matucha12
Auto: Nubira
Imie: Piotr
Dołączył: 21 Sie 2014 Posty: 2
Wysłany: 2014-08-21, 07:13 [Nubira I] Auto gubi jałowe obroty
Witam od dobrego roku czasu jestem w posiadaniu Nubiry 1.6 z 1999r od dobrych 3 miesięcy mam problem z obrotami jałowymi a dokładniej auto co jakiś czas jakby się resetowało i po podpaleniu ma od 2 do 3 tyś obrotów. Czytałem że coś takiego dzieje się po odłączeniu akumulatora i że trzeba zaprogramować obroty ale akumulator nie jest odłączany i są takie problemy. Do tej pory 2 mechaników rozłożyło ręce w miedzy czasie zostały wymienione następujące rzeczy:
silnik krokowy, potencjometr przepustnicy, kable zapłonowe, świece, masa silnika i akumulatora, klemy. Ładowanie jest stałe 14V. Auto w każdych warunkach pali na strzał. Wie ktoś może jak mi pomóc?
Nubira 1.6 1999r
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Frobo [Usunięty]
Wysłany: 2014-08-21, 11:26
A mechanik obadał czy przypadkiem przepustnica albo linka się nie zacina
adam.korek1 Grupa Pomorska
Auto: nubira II kombi
Imie: Adam Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-08-21, 21:44
Witam. Miałem podobnie, wymieniałem wszystko po kolei tak jak ty kolego plus sprawdzenie wiązki do krokowego i potencjometru przepustnicy. Nie pomogło, obroty raz były ok, a raz zwiększały się do 1500-2000. Po kilku miesiącach bezowocnej walki postanowiłem wykręcić i dokładnie umyć przepustnicę.Był to strzał w dziesiątkę, od tamtego czasu obroty stoją na 800 jak zaczarowane. Pozdrawiam.
Miałem dokładnie ten sam problem w leganzie. Obroty rosły do 3tys, kasowanie pomagało na tydzień.... Kiedyś licznik zaczął szaleć, wskazówka zaczęła skakać. Szukając powodu awarii odkryłem, że wtyczka do czujnika prędkości przy skrzyni jest cała zaśniedziała a sam czujnik ma ułamany pin. Po wymianie czujnika i wtyczki na nowe problem z licznikiem zniknął a obroty utrzymują się idealnie na +-900 Sprawdź to, może to u ciebie jest problemem. Wtyczka 3 pinowa 7pln, czujnik 25pln.
Matucha12
Auto: Nubira
Imie: Piotr
Dołączył: 21 Sie 2014 Posty: 2
Wysłany: 2014-08-22, 19:40
Dziękuje za podpowiedzi na chwlę obecną wygląda to tak, że żaden z mechaników nie wspominał nic o przepustnicy, dzięki za popdowiedź o wymycie jej, weekend wolny to można zrobić, co do czujnika nieomieszkam sprawdzić. Co ciekawe problem miałem wczoraj po zaprogramowaniu przez 24h było dobrze a dziś rano dokładnie to samo. Sprawdze i będę pisał dalej co się dzieje.