Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2014-09-21, 16:11 [Lanos] C20NE obroty
Powitać pojawił się problemik zaczęły falować obroty jak i na BP tak i na gazie , regulator biegu jałowego nowy , świece+przewody + kopułka +palec nowe beru , cewka nowa .
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-09-21, 17:53
mnie pomagało wyjęcie i włożenie wtyczki tpsa. podgięcie styków i już ponad 1000km nie falowało ani obroty same nie wzrastały. czekam dalej...
masz tpsa ?
mariusz24 napisał/a:
pojawił się problemik zaczęły falować obroty jak i na BP tak i na gazie
oczywiście podciśnienia
reset ecm i nolpg
jak nic nie da skup się na układzie dolotowym i pewnie czujniku mat. reaguje na zmiany temperatury ? jak nie to ecm zmniejszy dawkę paliwa albo popracuje krokowym. po odłączeniu tego
mariusz24 napisał/a:
regulator biegu jałowego
przestaje falować ?
mariusz24
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2014-09-21, 18:05
TPS nowy jest pinów nie podginałem ale warto spróbować , mat siedzi w przepływce klapkowcu musiał bym go przemierzyć . jak jest zimny i chodzi na ssaniu to nie falują ale jak się troszkę rozgrzeje i zejdzie na 800 obr to zaczynają falować nawet podaję plus na ECM żeby podbić obroty na 1000 to też falują .
Cytat:
mariusz24 napisał/a:
regulator biegu jałowego
przestaje falować ?
zaraz sprawdzę .
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-09-21, 18:30
mariusz24 napisał/a:
TPS nowy jest pinów nie podginałem ale warto spróbować
mnie wyszło że problem rodem z lanosa, wtyczka siadła. miała prawo, parę razy była rozpinana . i wiele przed nią, miejmy nadzieję
jak po odpięciu przestanie falować znaczyć będzie że to on faluje. zmusza go do tego pewnie ecm.
mariusz24
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2014-09-21, 18:31
po odpięciu regulatora obroty wskakują na 900 ale też falują i jeszcze jedno ktoś odciął z wiązki selektro oktanowy .
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
mariusz24
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2014-09-21, 18:33
rgre napisał/a:
zmusza go do tego pewnie ecm.
ECM był podmieniany drugi i na pewno jest dobry bo Mawerix na nim jeździł .
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-09-21, 19:17
mariusz24 napisał/a:
po odpięciu regulatora obroty wskakują na 900 ale też falują
mariusz24 napisał/a:
ECM był podmieniany drugi i na pewno jest dobry bo Mawerix na nim jeździł .
po odpięciu krokowego ecm nie może sterować przepływem powietrza. czyli szukając winnego ze strony powietrza lub paliwa pb :
brudna przepustnica, otwarty egr, najnormalniej jakieś lewe powietrze albo nieregulowaną z jakiegoś powodu dawkę benzyny - zły jej odczyt sondą lambda. w samo zasilanie paliwem chyba nie, ale np lejący wtrysk lałby i na lpg
niestałe ciśnienie na listwie, uszkodzony regulator, np lejący paliwem w przewód podciśnienia, to także benzyna z lpg.
falowanie z powodu lpg - zakręcasz jak putin kurek
elektrycznie to właściwie wszystkie czujniki.
ten mat. przepływomierz też można pewnie jakoś sprawdzić. powinny falować im odczyty wraz z silnikiem przy braku lewego powietrza.
warto podgiąć te styki wtyczek, gdzieś wyczytałem że taka druga usterka przepływki po za czujkami w niej, to brak kontaktu na wtyczkach. czemu nie... następne są przewody
błędy jakieś się pokazują ?
mariusz24
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2014-09-21, 20:42
błędami nie sypie , zastanawia mnie czy nie ssie lewego powietrza przez serwo bo mam jakieś twarde hamulce , i brak jest selektora oktanów w wiązce ktoś go wyciął a ja nie zwróciłem na to uwagi .Piny popodginane we wszystkich wtyczkach .
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-09-22, 06:31
mariusz24 napisał/a:
błędami nie sypie
mój też nie sypnął, błąd tpsa wybłyskał gaz. nie grzebałem ostatnio w tych okolicach, to zacząłem, i silnik zareagował na ruszanie wtyczką.
mariusz24 napisał/a:
zastanawia mnie czy nie ssie lewego powietrza przez serwo bo mam jakieś twarde hamulce
na postoju można zdjąć rurkę i zaślepić. jeżdżąc nie za bardzo.
o selektor zapytaj Mawerixa, pewnie wie które kabelki połączyć. wiązkę masz z ... ? może mam schemat, a przewody pasują kolorami. ale jak z opla to pytaj głównie jego i swapowiczów z forum http://daewooforum.pl/forum18.html
sprawdź te czujniki, może odłącz. silnik o ile nie zgaśnie to chyba jednak powinien się uspokoić.
z jednej strony ecm może wejść w tryb awaryjny olewając czujniki, z drugiej jak nie przestanie falować zawęża to pole poszukiwań do lewego powietrza i układu zapłonowego, szczelności układu paliwowego... czyli w sumie usterki mechanicznej - gdy dalej źle pracuje a ty mu pozabierasz podejrzane czujniki. ograniczasz złą "działalność" wiązek, złączek i czujników.
to takie szukanie na chybił-trafił, ale mój tps i wiązka są/były dobre. pomiar przy ecm wskazywał prawidłowe reakcje tpsa. tylko czasem nie kontaktował i ecm głupiał... a już go chciałem zmieniać, bo mam drugi co tak nie robił na razie jest dobrze...
masz kopułkę i palec, jest to normalny aparat zapłonowy z czujnikiem położenia wałka, czy tylko rozdzielacz zapłonu ? ośka na którą zakładasz palec nie ma luzów ? zbyt mocno latająca to możliwe zmiany w kącie wyprzedzeniu zapłonu, może latać kilka stopni. luźna ośka aparatu, to znaczy że wałek może ją raz "zabierać" a raz "wyhamowywać". to też działa na obu paliwach. opóźnione lub zbyt wczesne spalanie wpływa na mieszankę czytaną przez sondę i ecm na to reaguje. a reakcja przy luzie może trwać wiecznie. i samo się napędzać.
z tym że mogłoby i strzelać.
reset teraz robiłeś ?
w przepustnicy w 2.0 potrafi się odkręcać - luzować klapka przepustnicy od swej ośki. ogólnie silnik powinien wtedy jakoś wariować i falować.
mariusz24
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2014-09-22, 16:31
Szczepan wiązkę ma ale bez selektora ma poszukać w sobotę , mówił że przez ten selektor może się zmieniać kont zapłonu więc na razie poczekam i jak założę ten selektor to zobaczę wiązkę mam z Calibry M 1,5 czyli od C20 NE. wtyczki wszystkie sprawdzone wygląda że jest oki. Reset ECU robiony był podpinałem go pod kompa TPS i reszta pracują dobrze bez żadnych zakłóceń , po odpięciu przepływki samochód gaśnie po odpięciu innych czujników nie ma wpływu to na pracę oprucz regulatora biegu jałowego gdzie po odpięciu wskoczył na jakieś 1000 i falował w duł . Szczepan mówił że może łapie gdzieś lewe powietrze albo przepustnica ma mikro pęknięcie i tego nie widać a będzie lewiznę łapał mam serwo z pompką od Clibry podmienię i zobaczę mam nadzieję że będzie pasowało . Jest to normalny rozdzielacz zapłonu nie aparat zapłonowy luzów nigdzie nie ma sprawdzałem .
mariusz24
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2014-09-22, 21:18
serwo wymienione z małymi problemami ale poszło ale niestety dalej to samo ale serwo wykluczone przynajmniej .