Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Kilka dni temu kupiłem Matiza z LPG rocznik 99'.
Problem jest dość nietypowy dotyczy Check Engine a raczej jego brak! Otóż po przekręceniu kluczyka z pozycji zapłonu zapalają się wszystkie kontrolki oprócz tej jednej (Check).
Wymieniłem żarówkę podświetlenia kontrolki ale dalej nie świeci, sprawdziłem bezpieczniki te w kabinie i pod maską (wszystkie ok), zwarłem A/C w gnieździe diagnostycznym (aby sprawdzić czy zadziała) i dalej nic. Brak mi już pomysłów czemu kontrolka nie świeci. Dodam że auto dobrze pracuje zarówno na benzynie jak i gazie, brak spadków mocy, problemów z odpalaniem itp.
Co mogę jeszcze sprawdzić Jakieś propozycję
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Wasylek Topik
Auto: FSO Matiz 2006 Pomógł: 156 razy Wiek: 51 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1332 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-03, 12:51
Żarówka w zespole wskaźników podłączona jest bardzo prosto.
Jeden biegun żarówki to stałe napięcie +12V (po kluczyku) obecne w zespole wskaźników, zabezpieczone bezpiecznikiem F1 pod deską rozdzielczą.
Drugi biegun żarówki to masa podawana impulsowo (gdy żarówka ma świecić) bezpośrednio z komputera silnika (ECM). To napięcie na pewno jest skoro inne kontrolki świecą.
Zakładając, że to +12V na żarówce jest, należałoby skontrolować przewód pomiędzy zespołem wskaźników a wtykiem ECU. Konkretnie brązowo-biały przewód łączący wtyk B9 zespołu wskaźników z pinem numer 43 na wtyczce ECU. Jakiś miernik masz?
Bywają sytuacje, gdy sprzedający samochód , w którym Check Engine sygnalizuje jakieś błędy, wyjmuje po prostu żarówkę, lub żeby nie wyciągać licznika odcina stosowny przewód we wiązce. Nie twierdzę, że tak było w tym wypadku ale to połączenie należy i tak sprawdzić.
Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
favor00
Dołączył: 03 Paź 2014 Posty: 21
Wysłany: 2014-10-04, 08:50
Dziś z samego rana zabrałem się do roboty. Rozkręciłem i wyjąłem licznik. Kable całe, sprawdziłem miernikiem też okej. Czy możliwe że licznik jest uszkodzony i nie działa tylko 1 kontrolka ? Bądź może jest jakaś inna przyczyna
Wasylek Topik
Auto: FSO Matiz 2006 Pomógł: 156 razy Wiek: 51 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1332 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-08, 07:45
W przypadku tej kontrolki licznik spełnia tylko rolę mocownaia oprawki z żarówką. Tam nie ma co się popsuć bo jest tylko:
- wtyczka z wiązką;
- ścieżki przewodzące na folii;
- oprawka z żarówką.
Jeżeli na 100% sprawdziłeś, że żarówka jest sprawna, to musisz sprawdzić czy komputer po włączeniu stacyjki podaje na chwilę masę na przewodzie, o którym pisałem i dlaczego ta masa nie pojawia się na żarówce. Nic innego nie wydumasz- konstrukcja prosta jak cep.
Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
adrian23 pomogłem? plusik :)
Auto: Daewoo Lanos 1.6
Imie: Adrian Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 169 Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-10-08, 17:23
ja miałem podobnie ale w Lanosie, czasem check świecił a czasem nie. Problem tkwił w wiązce silnika, po prostu brak styku. Poprawiłem i teraz nie ma z tym problemu, więc skoro żarówka jest w porządku to na pewno problem będzie tkwił w okablowaniu..