Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Rozmontowałem panel nawiewów aby dostać się do żarówek i tutaj niespodzianka, na obu stykach żarówek jest napięcie po włączeniu świateł postojowych.
Czy ktoś miał podobny problem i może udzielić mi jakiej złotej rady, czy pozostaje mozolne czytanie schematów w poszukiwaniu przebicia/ przetarcia kabli?
Samochód swieżo kupiony i ta wada była już przy zakupie, poprzedni właściciel twierdził, ze żaróweczki się poprzepalały...
Cała reszta oświetlenia jest okej. W aucie jest alarm, jeśli to coś pomoże.Avital champion mark 3.
Proszę o pomoc!
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-10-14, 05:06
jak jest napięcie, to może nie ma masy.
w liczniku też jest napięcie ?
żarówki oczywiście świecą ?
powinny być na 14V bo istotnie mogą się przepalać.
Łazar
Auto: Daewoo Espero 1.5
Wiek: 33 Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 46 Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2014-10-18, 23:54
Napięcie jest na obu stykach żarówki, także faktycznie masy nie ma - w jej miejsce drugie +12V
Żarówki typowe samochodowe, raczej nie ich wina - napięcie w instalacji jest w normie.
Nic nie świeci. W liczniku nie sprawdzałem, ale to jeden obwód z tego co wiem.
Jutro wybiorę się na giełdę samochodową i kupię książkę o eksploatacji tego auta
PODKREŚLĘ JESZCZE RAZ: napięcie pojawia się na obu stykach żarówki, dlatego nie świeci.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-10-19, 05:08
Łazar napisał/a:
Napięcie jest na obu stykach żarówki, także faktycznie masy nie ma - w jej miejsce drugie +12V
pytanie czy mierzyłeś z żarówkami czy bez. z, to plus mógł być z tej żarówki. przejdzie przez nią...
masz regulację podświetlenia , masa wtedy idzie z niego. a raczej z elektronicznego przekaźnika sterowanego tą regulacją. w kabinie, chyba niebieski o numerze 96098561.
z jego nogi 31b ma wychodzić odpowiednia masa na żarówki, na 31 masa dochodzi.
reszta lampek reaguje na regulator ? włączniki : lampy p.mgielnej, aut otw bagażnika, wycieraczka tylna, klima, św. awaryjne ?
prześledziłeś ścieżki w liczniku ?
Łazar napisał/a:
Żarówki typowe samochodowe, raczej nie ich wina - napięcie w instalacji jest w normie.
Nic nie świeci. W liczniku nie sprawdzałem, ale to jeden obwód z tego co wiem.
żarówki świecą ? czy są zwarte w środku, przepalone ? od zwarcia /i są dwa plusy / mogą przepalać się ścieżki zasilające w liczniku, plusowe lub masowe. lub połączenie z przekaźnika do licznika jeśli już nie ma tej masy...
Łazar
Auto: Daewoo Espero 1.5
Wiek: 33 Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 46 Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2014-10-21, 09:24
Ok ustalmy fakty, bo muszę po kilka razy czytać aby zrozumieć a przynajmniej mieć takie wrażenie zrozumienia.
Mierzyłem bez żarówki na padach lub też stykach obudowy żaróweczki z tyłu panelu sterowania ogrzewaniem.
Gdyby żarówka była zwarciem i zostałaby włączona w obwód pomiędzy jakieś napięcie dajmy na to 12V to spowodowałaby przepływ ogromnego prądu, odwrotnie proporcjonalnego do rezystancji żarówki a wprost do przyłożonego napięcia. To wynika z prawa ohma.
Mam regulator podświetlenia, nawet podmieniłem na inny ze szrotu - lecz bez efektu.
Możesz objaśnić o co chodz z tym przekaźnikiem?
No i z którego schematu korzystasz, lub rozpiski przekaźników to też będę miał przed okiem.
Żadna żarówka nie świeci na kokpicie, oprócz zapalniczki i podświetlenia na drzwiach.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Majoh Majek
Auto: Espero
Imie: Jakub Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 10 Kwi 2014 Posty: 130 Skąd: Połaniec[TSZ]
Wysłany: 2014-10-21, 15:46
Wyjmij licznik i z tyłu są taki schemat (niewiem jak wam to napisać,powiedzieć.Jak pod klawiaturą...) Zobacz czy wszystkie styki są złączone.Ponieważ jak ja wymieniałem żarówki to zrobiłem zwarcie i też mi nie świeciło,rozebrałem i patrze.Dałem na to cynę i modliłem się,żeby zadziałało i jakoś narazie działa
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-10-22, 06:30
Łazar napisał/a:
Gdyby żarówka była zwarciem i zostałaby włączona w obwód pomiędzy jakieś napięcie dajmy na to 12V to spowodowałaby przepływ ogromnego prądu, odwrotnie proporcjonalnego do rezystancji żarówki a wprost do przyłożonego napięcia.
no i co ? a masz plus i minus zasilania ? nie ? to nie masz napięcia, zwarcia i prawa ohma...
w razie tego ogromnego prądu gdzie odłoży i wyładuje się ta moc ? zawsze na bezpieczniku ? byłoby miło gdyby zawsze strzelał bezpiecznik, a wcześniej nic się nie uszkadzało... czasem dłużej pali się bezpiecznik
Łazar napisał/a:
Mierzyłem bez żarówki na padach lub też stykach obudowy żaróweczki z tyłu panelu sterowania ogrzewaniem.
ten sam obwód co licznik i nie jesteś ciekaw czy żarówki działają ?
panel ma 2 żarówki ?
Łazar napisał/a:
Żadna żarówka nie świeci na kokpicie, oprócz zapalniczki i podświetlenia na drzwiach.
zapalniczka, popielniczka i szyby nie są z regulatora, mają stałą masę z karoserii.
jeszcze raz, żarówki świecą ? czy jeszcze nie sprawdzałeś ? nie wszystkie muszą być dobre lub spalone/strząchnięte, jedna może lub mogła być zwarta wewnętrznie, co mogło rozwalić całe połączenie masy żarówek.
nim jakąś powtórnie włożysz ma zaświecić, nie pod światło czy jest drucik. jak zaświeci po za panelem, to możesz oczekiwać że w panelu też będzie.
jak kupiłem nubę świeciła 1 żarówka w liczniku. podświetlenia włączników podobnie ubogo...
obok lewej nogi
ze schematu wynikałoby że rozdział regulowanej masy na wszystkie żarówki to połączenie kilku przewodów. być może u źródła - przekaźnika - być może gdzie indziej.
Majoh napisał/a:
Wyjmij licznik i z tyłu są taki schemat (niewiem jak wam to napisać,powiedzieć.Jak pod klawiaturą...)
ścieżki http://img19.allegroimg.p...19/4640591900_1
płytka drukowana, tu folia. kiedyś druciki ...
i od wtyczki do żarówki...
wtyczka do panelu, cienkie przewody odpowiadają za podświetlenie, przewód z pewnie szarym kolorem (+) i cieńszy czarny (-) z regulatora. nie grube.
aha, masy jako tak tam być nie musi. reguluje się masą, a plus jest stały. względem karoserii może być minimalne napięcie na czarnym przewodzie przy pełnej jasności. po przyciemnieniu np 6V.
nie masz przekaźnika, ale masz skrzynkę, zewrzyj styki masy na próbę - lub na stałe.
Łazar
Auto: Daewoo Espero 1.5
Wiek: 33 Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 46 Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2014-10-22, 17:09
Udało mi się rozwiązać usterkę - trefny okazał się niebieski przekaźnik.