Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam wszystkich serdecznie jestem Mateusz i chciałbym wam zaprezentować mojego Matiza.
Przygoda z tym autkiem zaczęła się spontanicznie albo hmm z przypadku, otóż po wypadku samochodowym moim poprzednim autem, Matiz został kupiony bym mógł czymkolwiek jeździć do pracy.
Auto posiadam od 2012r więc już 2 latka. Nie traktowałem tego auta jakoś tak szczególnie zwykłe auto do pracy.
Wiedziałem że auto było naprawiane blacharsko ale nie myślałem że był robiony na tzw. "sztukę" no ale trudno czas pokazał wszystko co się ukrywało więc do rzeczy.
Pragnę nadmienić że wszystkie prace wykonywałem sam totalnie sam, pomocy udzielił mi tata który mnie wspomógł podczas spawania.
Oświadczam też że nie jestem ani blacharzem ani lakiernikiem z zawodu, jestem totalnym samoukiem więc chętnie przyswoję nową wiedzę jeżeli ktoś będzie chciał udzielić mi cennych rad
No dość gadanie do rzeczy:
Marka / Model -Daewoo Matiz
Pojemność silnika -800
Liczba koni -51
Rocznik -1999
Przebieg 163000
Modyfikacje-na to przyjdzie czas
Styling -mam nadzieje, że będę zmierzał w dobrym kierunku na razie jest prawie ori
Tuning Mechaniczny -nie myślałem o tym jeszcze ale zobaczymy:)
Wnętrze -seria
Car Audio -Radio JVC, głośniki przód jakieś pierdy ale będą wymienione z czasem, tył skrzynia Blaupunkt+wzmacniacz Blaupunkt do tego będą zamontowane głośniki pod fotelami bądź w tylnej półce 6x9 Diora GDK (są w domku) i w przyszłości wysoko tonowe ale to spokojnie z czasem
Zawieszenie / Hamulce -seria
Plany - coś tam w głowie jest
Niestety nie posiadam zdj Matiza przed remontem ale widać co z niego zostało i od czego się zaczęło
A zaczęło się od 16.06.2014r
Decyzja zapadła remont Matiza kapitalny...:)
Tak matiz zimował przed remontem...
No to padła decyzja o remoncie... i zaczynamy...
Przymiarka nowych progów...
I tutaj jest przedstawione jak robią auta na "sztukę"...
Pracy ciąg dalszy...
Czas na konserwację podwozia i profili zamkniętych...
A tak Matiz wyglądał dzień przed lakierowaniem jak widać nie mam zdj z pracy nad maska drzwiami błotnikami ale widać co było nie tak...
Przyszedł dzień by pomalować autko ...:)
Takie warunki miałem wiem, że lipa ale na lepsze mnie nie było stać efekt oceńcie sami...
Pora by poskładać Matiza...
Silnik przed ogarnięciem...
I po...
Czas na mechanikę...a zostało zrobione
Rozrząd wraz z pompą wody , filtry, kable, świece, palec, kopułka, termostat, płyn chłodniczy, wahacze, tarcze+klocki hamulcowe, pasek na osprzęcie, przewody hamulcowe do cylinderków krótkie, geometria , wpadły też halogeny przeciwmgielne...
Został też położony baranek.... na zdj jest szary ale obecnie jest czarny jak bd sesja to zobaczycie:)
A tak się prezentuje w całości na tych zdj jeszcze nie było baranka i halogenów...
Wybaczcie mi fakt ze nie posiadam więcej zdj .... pragnę dodać że auta po lakierowaniu jeszcze nie polerowałem, a cały środek fotele podsufitka boczki itd zostały wyprane by w aucie było czysto i przyjemnie.
No to wreszcie zaprezentowałem swojego Matiza temat będę aktualizował w miarę możliwości czekam na wasze opinie pozdrawiam serdecznie z południowego rejonu Polski:)
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Wysłany: 2014-10-17, 18:49
Kolego mnóstwo pracy włożyłeś w auto
Podziwiam i szczerze gratuluję efektu.
No wiem ze są to spore koszta sam lakier po rabacie to 400 zł, więc grubo a w warsztacie powiedzieli mi, że zrobią mi auto w cenie 350-400 zł za element, a Matiz ma 13 el więc wychodzi 4550 -5200...Masakra jaki koszt...
Auto: Daewoo Matiz
Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 27
Wysłany: 2014-12-29, 11:31
Gratki z pracy i serca włożonego w całość, ja przy wymianie samych progów tak się nadenerwowałem i namęczyłem, że szok, a ty zrobiłeś praktycznie całe autko. Brawo, jest świetny !
Dzięki za takie pozytywne słowa bardzo podnoszą na duchu...jeżeli się uda to postaram się zaktualizować temat zdj jak Matiz wygląda obecnie...pozdrawiam...
AdiN Klinika4x4
Auto: Turboelpegie!
Imie: Adam
Wiek: 29 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 4383 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: 2014-12-29, 13:12
Przejrzałem jeszcze raz cały temat.
Szacun, że nie mając warunków, sam stworzyłeś sobie miejsce do pracy
Z ciekawości, ile to trwało wszystko?
I jaki był ogólny koszt?
Fakt warunki kiepskie ale nawet fajnie wyszło:) zaczęło się od 16.06.2014 a trwało do 18.09.2014r czyli lekko ponad 3 mc .
Koszta hmmm robocizny nie liczę prądu amortyzacji sprzętu też jedynie to nowe progi, reperaturki, arkusz blachy, szpachla, podkład akrylowy, odrdzewiacz, podkład antykorozyjny, papiery ścierne,gaz do butli, drut do miga,lakier, browarki i wolny czas haha
Więc koszta łatwo obliczyć wystarczy zobaczyć na neta ile kosztują poszczególne produkty
Jeżeli chodzi o mechanikę to koszt wiadomy... nie jestem w stanie podać dokładnych cen bo nie liczyłem tego...ale dla dociekliwych zliczenie cen za dany produkt nie będzie problemem...
Mroowa DZIENNIKARZ
Auto: Chairman Cm600S 3,2-24v Lorinser
Imie: Toni
Wiek: 39 Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 162 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-29, 17:34
Kolego zawodowi blacharze i lakiernicy , mający sprzęt nie zrobili na mnie takiego wrażenia , jak Ty w tym prowizorycznym namiocie , tanie auto ... a tyle serca i pracy !!! Taki efekt przy takich warunkach ,pełen podziw
Jeżeli widzisz ten post i możesz go przeczytać , to znaczy że nie został usunięty .
Jesteś walnięty i to zdrowo ale pozytywnie
Miło oglądać wyniki pracy ludzi takich jak Ty, ludzi z pasją i zaangażowaniem.
Nie wiem czym zajmujesz się zawodowo ale widzę, że warsztat blacharsko-lakierniczy możesz otwierać
Napisz trochę szczegółów na temat chemii której użyłeś do malowania i zabezpieczenia przed korozją
oraz o sprzęcie jakim lekierowałeś auto [jaki pistolet itp] bo wyszło bardzo dobrze.