Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2014-10-19, 16:08 [Lanos] Pali tylko na 2 komory
Witam,
mój Lanosik (1.4 benzyna + LPG, 2001) odmówił posłuszeństwa - w ostatnim czasie (1-2 tyg.) zaczał słabnąć i coraz bardziej nim szarpało i teraz działa tylko na 2 komory i strasznie "tlucze" silnik jak chodzi.
To co sprawdzałem i co mogę wykluczyć:
- wymienilem swiece i przewody
- aparat zaplonowy wydaje sie byc dobry gdyz wszystkie swiece daja iskre po przylozeniu do masy
- dzialaja tylko 2 pierwsze komory silnika od strony filtra powietrza. Sprawdzalem to tak ze jak wypinam przewod od swiec, to na 2 swiecach od strony akumulatora nie ma wogole roznicy w pracy silnika, natomiast wypinajac 2 swiece od strony filtra powietrza widac roznice, auto praktycznie przygasa.
- odkrecalem tez wtryski i zamienialem kolenoscia wtryski w cylindrach - te dobre z tymi ktore rzekomo podezewalemze sa zapchane: bez roznicy (wiec wtryski moge wykluczyc).
- auto tak samo zachowuje sie na gazie jak i na benzynie.
- nie mam zadnych bledow komputera check engine
- myslalelem poczatkowo ze uszkodzeniu ulegla pompa wody, bo jak dojechalem pod dom "na pol mocy" to auto wylalo pod spodem woda, ale jak sie przyjzalem pozniej (uzupelnilem wode i zapalilem) to mam dziure w przewodzie z plynem chlodniczym dochodzacym do silnika.
- auto stalo nieuzywane przez ok 2-3 miesiace i potym czasie zostal kompletnie rozladowany nowy akumulator (ale to moze normalne dla nieuzywanego auta)
Problem mam taki ze samochod jest za granica i wszelkie naprawy przewyzsza tutaj oplacalnosc tego przedsiewziecia, wiec to co udalo mi sie samemu zdiagnozowac wskazuja ze moze byc uszkodzony komputer benzynowy.
Czy macie jeszcze jakies pomysly co innego to moglo byc ?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2014-10-19, 16:51
UPG do wymiany najprawdopodobniej.
Usterka komputera odpada bo na LPG tak samo pracuje.
piter1575
Auto: Nissan primera p12 , p11.144 dieselkombi
Imie: Piotr Pomógł: 28 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 802 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-10-19, 19:46
komputer odpada poniewz czlbys wyrazna roznice pracylpg/benzyna.Według mnie cos jest z kompresja itutaj mam dwa podejrzenia najprawdopodobniej Upg(uszczelka głowicy) lub cos niedobrego stało sie z pierscieniami ale to mniej prawdopodobne
Chcesz poznać swoją daleką rodzinę? Wygraj w totolotka :d
gpi
Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 2
Wysłany: 2014-10-19, 19:52
UPG byla wymieniana ok 3 lata temu. Chyba ze to nie jest regula. Czy powinny byc slady wycieku oleju ? Moze juz po prostu nadszedl kres tego silnika, ktory ma przejechane blisko 310 tys km...
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2014-10-19, 20:27
gpi napisał/a:
UPG byla wymieniana ok 3 lata temu.
Niema reguły, UPG może po tygodniu strzelić jeśli naprawa nie był zrobiona starannie.
Moim zdaniem przepaliło uszczelkę między trzecim a czwartym cylindrem, chyba że stanęło pół wałka rozrządu.
Sprawdź kompresję na tych cylindrach.