Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2008-08-26, 14:53 [Lanos] pływające obroty na benzynie...HELP!
Witam!
Od kilku dni jeżdżę po mechanikach i próbuję naprawić dręczącą mnie od miesiąca poważną usterkę. Problemy z odpalaniem oraz pływające obroty na benzynie. Po cudzie jaki zdarzy się rano czyli odpaleniu auta, trzeba je grzać ponad 5 minut. Dodaje się gazu, a ono zamiast iść do przodu, poprostu zatrzymuje się. Jakby w ogóle nie dostawało benzyny. Po jakimś czasie auto rozgrzewa się i jest ok. Czasem wyjdę na kwadrans z samochodu i po powrocie nie mogę go znowu zapalić. Są takie dni, że po porannym odpaleniu, resztę część dnia wszystko działa bez żadnych zakłóceń.
Po konsultacji z mechanikami wymienili mi filtr paliwa, wyczyścili wtryski paliwa, silnik krokowy, wymienili filtr gazu oraz czujnik powietrza.
Jest odrobinkę lepiej. Niestety usterka występuje nadal. Kurczę, co jescze można zrobić?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Koenig Weteran Moher Power
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz Pomógł: 115 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-08-26, 14:59
Ok, rozumiemy że masz problem ale BYŁOBY DUŻO ŁATWIEJ GDYBYŚ NAPISAŁ JAKIEGO AUTA TO DOTYCZY!!!
A wystarczyło wstawić tag zgodnie z regulaminem
kaziusz [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-26, 15:40
Ups, przepraszam
Chodzi o Lanos 1.5 SX...
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-26, 15:42
kaziusz napisał/a:
Po konsultacji z mechanikami wymienili mi filtr paliwa, wyczyścili wtryski paliwa, silnik krokowy, wymienili filtr gazu oraz czujnik powietrza.
Myślę że jak już zaczeli to i powinni skończyć
Widzę że masz doczynienia z amatorami którzy po wymieniali Ci to co nie potrzeba wzieli kase i do widzenia! Na tym etapie ich wiedza się zakończyla.
Co raz częściej tu na forum można wyczytać jak to ludzie wyjeżdzają od mechanika z i trafiają tu na www.daewooforum.pl
kaziusz [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-26, 16:02
Możliwe, że właśnie tak jest. Jak czytam jednak inne posty ludzi mających podobne problemy, mechanicy wymieniają im dokładnie to samo. W czym więc może tkwić problem?
Przewody zapłonowe i świece są ok. Wtryski i silnik krokowy wyczyszczone zostały dzisiaj. Może na efekty muszę poczekać?? A czy przypadkiem obroty nie powinny się od razu ustabilizować jeśli była to przyczyna właśnie brudnych wtrysków paliw??
[ Dodano: 2008-08-26, 18:57 ]
Dodać należy także, że jadąc na gazie obroty samochodu także nie są rewelacyjne. Co najważniejsze, od czasu do czasu pojawia się nieszczęsne CHECK na pulpicie...:(
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-26, 18:17
kaziusz napisał/a:
CHECK na pulpicie
Jedz na kompa dla sprawdzenia błędow lub zrób to sam odczytując kody migowe.
Wszystko jasne
Po sprawdzeniu kodu usterki powyższą metodą, wyszło mi tak:
3 razy zaświecił się kod 12 zaś następnie kilkakrotnie 44.
Bardzo proszę o pomoc co dalej z tym fantem robić, do jakiego fachowca się udać?
Z góry bardzo bardzo dziękuję!
[ Dodano: 2008-08-26, 20:00 ]
Jeszcze jedno pytanko. Jak długo czekać na kolejne ewentualne kody? Po trzykrotnym pojawieniu się dwóch kodów wyłączyłem stacyjkę. Czy mogły być kolejne?
Wielebny
Auto: Lanos 1,5 16v
Imie: Maciej
Wiek: 42 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 191
Wysłany: 2008-08-26, 20:21
Szanowni Państwo zerknijcie tutaj bo może to być rozwiązaniem naszych problemów.
Lanos + elektroda
kaziusz [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-26, 20:34
Jeszcze jedno pytanko. Jak długo czekać na kolejne ewentualne kody? Po trzykrotnym pojawieniu się dwóch kodów wyłączyłem stacyjkę. Czy mogły być kolejne?
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-08-26, 20:47
Kody wyświetlają się zawsze po 3 razy. Sekwencję wyświetlania zaczyna kod 12 i wyświetla się 3 razy. Następnie wyświetlają się inne kody, też po 3 razy. Po zakończeniu wyświetlania się wszystkich kodów błędów, kody będą powtarzane znowu od początku, czyli kodu 12.
Jeżeli wyciągnąłeś kluczyk nie czekając aż po raz kolejny wyświetli się kod 12, to niewykluczone, że mogą być jeszcze inne błędy.
kaziusz [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-26, 20:50
Dzięki Pietro. Na taką włąśnie odpowiedź czekałem. Pozdrawiam
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-08-26, 21:00
Wielebny napisał/a:
Szanowni Państwo zerknijcie tutaj bo może to być rozwiązaniem naszych problemów.
Albo też tutaj gdzie jakiś czas temu pisałem i wrzuciłem fotki poglądowe tych amatorskich połączeń w wiązce.
Wielebny
Auto: Lanos 1,5 16v
Imie: Maciej
Wiek: 42 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 191
Wysłany: 2008-08-26, 23:56
Ja jutro będę szukał tej wiązki kabli. Za silnikiem -to znaczy pomiędzy silnikiem a firewall z lewej czy z prawej (nie chce po prostu targać nie tych kabli co trzeba)
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-08-27, 07:14
Spod tej "puszki" zaznaczonej strzałką wychodzi wiązka kabli i biegnie za silnik...
Odpal silnik i przy pracującym motorze złap za wiązkę i poruszaj nią w różne strony. Zobacz czy podczas poruszania silnik nie "wariuje", np. czy obroty rosną, bądź spadają...
kaziusz [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-27, 11:47
Witajcie!
Po wnikliwym sprawdzeniu błędów nakompie, wyszły następujące:
34 - czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP, za niskie napięcie
64 - styk A modułu ECM zwarcie do masy
44 - czujnik tlenu uboga mieszanka napięcie poniżej 274 mV
Czy ktoś jest gotów postawić diagnozę i poradzić co dalej robić?