Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2014-10-29, 12:52 [Matiz] Ogrzewanie grzeje słabiutko, nagrzewnica gorąca, co
Przewachlowałem kilka tematów na forum i zgodnie ze wskazówkami z forum przeczyściłem układ chłodniczy płynem do czyszczenia a wczesniej woda i kwasek, jest czyściutki. Wymieniłem termostat. Ale to nie rozwiązuje mimo wszystko sprawy, nagrzewnica jak dotykam jest gorąca, lewa rurka oczywiście o jakieś 50% cieplejsza od prawej, ale mimo to ogrzewanie w Matizie jest kiepściutkie. Z tego co niektórzy pisali, że Matiz grzeje jak w piekle to u mnie jest niestety tylko letnie powietrze. Co dalej z tym fantem zrobic?
Początkujący.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2014-10-29, 13:06
Wymiana nagrzewnicy - niestety. Płukanie za wiele nie pomaga.
Może czytałeś wątki mojej skromnej osoby, to w pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić działanie termostatu, jeżeli działa prawidłowo, a ogrzewanie mizerne, to kolejnym ogniwem jest właśnie nagrzewnica. Teraz mamy jeszcze temp. plusowe i jeżeli słabo grzeje, to zimą zapomnij o ogrzewaniu.
Wymiana nagrzewnicy - niestety. Płukanie za wiele nie pomaga.
Moglbys wytlumaczyc dlaczego? Ona jest gorąca.
Początkujący.
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2014-10-29, 13:08
neurofunk napisał/a:
Moglbys wytlumaczyc dlaczego? Ona jest gorąca.
Gorąca - Tobie się wydaje, jak położysz dłoń na niej to parzy czy jest do wytrzymania ?
Sam napisałeś, że lewa rurka jest o 50% cieplejsza, a tak nie powinno być. prawa powinna być lekko chłodniejsza, ale tylko lekko.
Jak obejmiesz te rurki palcami i przytrzymasz powinieneś się oparzyć, wtedy nagrzewnica jest sprawna i wydajna.
Sterowanie klapą ciepło / zimno działa rozumiem prawidłowo
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2014-10-29, 13:11
Przed płukaniem jaki był płyn (kolor, konsystencja)
Temat poruszany przeze mnie dość istotnie, znajomemu wykonywałem czyszczenie, ciągle przeziębiony, w kurtce jeździł i czapce, nagrzewnica była ciepła, a grzanie żadne. Kupił nagrzewnicę, wymieniłem mu i teraz ma święty spokój.
Pamiętać należy o regularnej wymianie płynu, a wszystko będzie ok.
Gorąca - Tobie się wydaje, jak położysz dłoń na niej to parzy czy jest do wytrzymania ?
Parzy, max 2 sekundy mozesz podociskać, potem nie wytrzymujesz. Sprawdzilem jeszcze raz te rurki, to az takiej duzej roznicy miedzy nimi nie ma jednak, ta po prawej lekko chlodniejsza.
Roger_Vip napisał/a:
Przed płukaniem jaki był płyn (kolor, konsystencja)
Chodzi Ci o to jaki plyn byl wlany wczesniej?
Swoja droga wylalo sie troche brązowawej wody z ukladu chlodniczego.
Początkujący.
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2014-10-29, 13:30
neurofunk napisał/a:
Chodzi Ci o to jaki plyn byl wlany wczesniej?
Jak wyglądał, jaki miał kolor, ile szlamu itp. ?
Spuszczałeś do jakiegoś naczynia? Jak z tym brudem ?
neurofunk napisał/a:
Parzy, max 2 sekundy mozesz podociskać, potem nie wytrzymujesz.
Mówisz o nagrzewnicy czy rurkach ?
Rozebrałeś dolot z wentylatora? Masz dostęp do nagrzewnicy ? Klapa ciepło / zimno dobrze pracuje?
Ciezko powiedziec bo nie zlalem tego do miski, ale byl brazowy kolor. Tylko tyle moge powiedziec.
Nagrzewnica i rurki parzą przy czym jak pisałem ta po prawej jest lekko chlodniejsza czyli prawidlowo. Klapka od temp powietrza rowniez dziala prawidlowo, caly dolot z tej widocznej od strony pasazera strony jest ok.
Sytuacja wyglada tak, ze auto wydmuchnie gorace powietrze a potem leci sobie letnie caly czas a nagrzewnica nagrzana...
Początkujący.
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2014-10-29, 14:43
neurofunk napisał/a:
Sytuacja wyglada tak, ze auto wydmuchnie gorace powietrze a potem leci sobie letnie caly czas a nagrzewnica nagrzana...
Czyli jest niewydajna, wydmucha zgromadzone ciepło i później dmucha letnim, bo nie ma dobrego przepływu, bądź rurki, w środku są zakamienione i te oddawanie ciepła nie jest już tak silne jak być powinno.
Skoro termostat sprawny, sterowanie klapą ciepło/zimno działa prawidłowo, cieczy, w układzie jest tyle ile być powinno, a ogrzewanie jest znikome, przyczyną jest nie drożna nagrzewnica.
Wymiana zlikwiduje całkowicie usterkę.
Powiedz mi jeszcze po jakim czasie przy aktualnych temp. powietrza leci ciepłe powietrze? Jaką wartość pokazuje wskaźnik temp. gdy zaczyna lecieć ciepło z nawiewów?
Jeszcze póki tu jestem dodam, że siłą wydmuchu jak ustawię na zimne powietrze jest o jakieś 5 razy mocniejsza niż gdy włącze ciepło, może ta informacja coś zmieni...
Początkujący.
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2014-10-29, 15:11
Cytat:
Jeszcze póki tu jestem dodam, że siłą wydmuchu jak ustawię na zimne powietrze jest o jakieś 5 razy mocniejsza niż gdy włącze ciepło, może ta informacja coś zmieni...