X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] odczytanie błędów i pomoc w diagnozie problemu

Autor Wiadomość
czerwiak5

Auto: daewoo lanos 15 16v
Imie: Kamil
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-10-31, 09:01   [Lanos] odczytanie błędów i pomoc w diagnozie problemu

Witam.Posiadam Lanosa 15 16v i mam problem gdyż autko bardzo nierówno chodzi na niskich obrotach zaczyna go szarpac i sa momenty w których zaczyna się dlawic ale nie gasnie calkiem.postanowilem odczyta kody ale nie mam pojęcia co one ozaczaja szukałem na internecie ale dla mnie to czarna magia.Przesyłam filmik jak ktoś może niech mi powie co one ozaczaja i jak się za nie zabrać.pozdrawiam
http://youtu.be/2u0eQ_0HPFU
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2014-10-31, 09:19   

13 Sonda lambda Napięcie z sondy lambda w granicach 340-550 mV

44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV

45 Czujnik tlenu Bogata mieszanka, napięcie powyżej 865 mV

63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy

35 Regulator biegu jałowego (IACV) Obroty silnika przy zamkniętej przepustnicy różnią się od założonych obrotów biegu jałowego o 170 obr/min

Lambde i czujnik powietrza sprawdzic i ew. wymienic (jakbys wymienial to daj znac, bo mam sprawne i sprawdzone na sprzedaż), styk B - gdzies wiązka ECM moze siadać? Musialbym sprawdzic, regulator biegu jałowego - zaprogramowac obroty jałowe, na forum jest instrukcja programowania obrotów.
W skrocie - odpinasz akumulator na 10 min, podpinasz, odpalasz bez dodawania gazu, czekasz az sie auto zagrzeje, jak sie zagrzeje wlaczasz swiatla i ogrzewanie tylniej szyby, czekasz 10 sekund, wylaczasz swiatla i ogrzewanie, gasisz silnik.
Przed cala operacja warto wyjac krokowca i go wyczyscic.



War... war never changes...
 
 
czerwiak5

Auto: daewoo lanos 15 16v
Imie: Kamil
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-10-31, 09:22   

dzięki wielkie kolego :piwo:
 
 
czerwiak5

Auto: daewoo lanos 15 16v
Imie: Kamil
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-10-31, 20:28   

A mam jeszcze pytanko gdzie szukac przyczyny.Załozyłem nowe przewody,świece nowa obudowa filtra powietrza(stara była rozwalona)nowy filtr powietrza,nowa sonda lambda(ngk),wyczyszczony silniczek krokowy a lanos nadal prycha na wolnych obrotach na gazie i potrafi strzelić już mi rece opadają na ten gaz.
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2014-10-31, 21:55   

może regulacja gazu coś da?

jeżeli na pb jest ok to oznacza, że LPG daje ciała.



Nubira II 1.6/2.0 momenty dokręcania:
http://daewooforum.pl/temat81468.html
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-11-01, 09:06   

gaz nas nie interesuje, to robota dla innego działu :P .
czerwiak5 napisał/a:
nowa obudowa filtra powietrza(stara była rozwalona)

jak nie napadniesz gaziarza i nie każesz sobie naprawić instalacji, to wykup abonament na obudowy filtra i rurę z czujnikiem... kiedyś znowu wysadzi to co zmieniłeś.
także jakieś inne problemy z gazem przenosić się mogą na pracę na pb. tak jakby programowo, nie sprzętowo.
ustawienia benzyny się rozsypują

po wymianie nie ma już tylu błędów ? co z 63 ?
Bobek napisał jak zaprogramować obroty, zrób to i nie włączaj gazu. poużywaj tylko pb.
michok napisał/a:
jeżeli na pb jest ok to oznacza, że LPG daje ciała.

w gazie być może reduktor do wymiany-regeneracji lub do poprawnej regulacji.
w sumie to nic ciekawego już tam nie ma. a, na pewno elektrozawór gazu jeszcze jest...
czy coś więcej, to zależy od typu instalacji lpg.
 
 
czerwiak5

Auto: daewoo lanos 15 16v
Imie: Kamil
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-11-01, 09:25   

dziś sprawdziłem błędy i ze starych zostało 44 a doszłedł 25.na benzynie chodzi równo i spokojnie po przełączeniu na gaz auto zgasło,po ponownym zapaleniu zapalila się kontrolka check i auto prycha na gazie.Samochod kupiłem jako tzw dupowoz do drugiego auta z rozwalona już ta puszka od filtra i staram się wszystko wymieniac bo lubie jak auto smiga jak w zegarku.Bylem już u 2 gazowników niby cos regulowali wymieniali ale dawalo to rade na tydzień a później znow dupa zastanawiam się coraz bardziej nad wywaleniem tego gazu bo dla mnie to się nadaje on tylko do kuchenek.Dodam ze instalacja to lovato II czy jakos tak
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2014-11-01, 09:40   

jurkrzy napisał/a:
[u]kod błędu 25 - niski sygnał czujnika temperatury w kolektorze ssącym (MAT) - [/u]

1. sprawdź czy wtyczka jest dobrze osadzona w czujniku (czy nie wypadła) , szukaj innych możliwości uszkodzenia kabla

2. Zmierz rezystancję czujnika (omomierzem):
dla temperatury zewnętrznej (tak jak dzisiaj) ok 10*C = 5670 omów (czyli 5,67 kilo omów)
dla temperatury zewnętrznej 15*C = 4450 omów (czyli 4,45 kilo omów)
dla temperatury zewnętrznej 20*C = 3520 omów (czyli 3,52 kilo omów)
Jeżeli rezystancja będzie wynosić w (dzisiejszej temperaturze) więcej niż 50 000 omów (czyli 50 kilo omów) to czujnik do wymiany

3. zmierz napięcie "dochodzące" do czujnika powinno być 4,5 - 5,5 V (voltów)
3a. jeśli napięcia (ptk.3) brak to zmierz miedzy wtykiem 2 conektora (dochodzi przewód koloru żółto białego) a masą (biegunem ujemnym) powinno być 4,5 - 5,5 V (voltów)
3b. jeśli napięcia (ptk.3 i pkt.3a) brak to zmierz miedzy wtykiem 1 conektora (kolor przewodu pomarańczowo czarny) a "+" (biegunem dodatnim akumulatora) powinno być 4,5 - 5,5 V (voltów)

Jeśli gdzieś się gubi sygnał (nie ma masy czy "+" przychodzącego do czujnika a czujnik jest sprawny (wykazuje dobrą oporność w stosunku do temperatury) to sprawdź (przeczyść) złącza konektorowe C105 (znajduje się pod maską po lewej stronie przy podszybiu pod plastikowym "dekielkiem" jakieś 25cm x 20cm - pod nim znajdziesz dwa złącza oba przeczyść) kolor przewodu żółtobiały osadzony jest w 16 pin (to jest nasz "+" ), zaś "-" też przez złącze C105 osadzony jest w 15 pinie kolor przewódu pomarańczowo czarny)

[u]kod błędu 44 - Sonda Lambda wskazuje zbyt ubogą mieszankę - [/u]

1. Sprawdż czy przewód sondy nie styka się z masą powodując zwarcie
2. sprawdź czy żaden wężyk od podciśnienia nie spadł
3. zmierz sondę lambda przy obrotach powyżej 1200 obr/min (powinna pokazywać w przedziale 100 - 999 mV (mili volt)

moja diagnoza to najprawdopodobniej zwarcie na złączu C105 przeczyść wszystkie styki w owym złączu... (co wcale nie zwalnia cię z przeprowadzenia czynności które wyżej opisałem ) wyczyść naprawdę dokładnie, zresetuj kompa poprzez zdjęcie klem, pojeździj i posprawdzaj błędy)



War... war never changes...
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-11-01, 09:57   

http://daewooforum.pl/temat16022.html
o tym to już nikt nie pamięta i nie czyta...
czerwiak5 napisał/a:
dziś sprawdziłem błędy i ze starych zostało 44 a doszłedł 25
jeśli to suma błędów na pb i lpg to nie o to chodziło.
masz błędy na pb ? jakie ?
masz błędy na lpg ? jakieś dochodzą do tych na pb, czy dopiero teraz są błędy ?
lanos, to często wadliwe elektrycznie wiązki przewodów w paru miejscach. przewody z instalacji silnika do komputera nie mają ciągłości, nie kontaktują. wszelkie wtyczki też.
czujnik na rurze sobie sprawdź, obudowę filtra ciężko jest połamać, chyba że w porządnym crash-teście...
jak połamana to pewnie wybuchło, a to potrafi uszkodzić i mat'a.
 
 
czerwiak5

Auto: daewoo lanos 15 16v
Imie: Kamil
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-11-12, 09:58   

Powiedzcie mi czy blad 25 oznacza do wymiany czujnik ten na przewodzie gumowym miedzy filtrem powietrza a kolektorem?Po odpaleniu auta i przejechaniu ok 2 km zapala mi się kontrolka check i swieci się caly czas po sprawdzeniu bledow jest tylko blad 25
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-11-12, 10:49   

nie wymaga.
wymaga sprawdzenia czujnika i przewodów od niego do komputera.
czujnik tani, twój mógł umrzeć :( jak rozwaliło obudowę filtra, był po drodze... ale jeśli masz tylko uszkodzone przewody/wtyczki to będziesz miał dwa dobre czujniki i dalej błąd 25.
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2014-11-12, 17:46   

jakbys byl ze slaska to mam 2 takie czujniki sprawne na ew. podmianke i do sprzedazy



War... war never changes...
 
 
czerwiak5

Auto: daewoo lanos 15 16v
Imie: Kamil
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-11-13, 12:12   

Dzieki za info ale zamówiłem wczoraj w sklepie takowy czujnik i dziś wymienie zobaczymy co z tego wyjdzie on jest wkręcany czy wciskany w ta rure?
 
 
czerwiak5

Auto: daewoo lanos 15 16v
Imie: Kamil
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-11-14, 10:36   

Autko naprawione urwany był kabel od wtyczki przy czujniku temperatury.Zakupilem wtyczke nowy czujnik(chociaż ten stary tez jest dobry) i magiczna kontrolka check znikła .Dzięki za pomoc i porady.
 
 
Pan Artur

Auto: Lanos
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 3
Wysłany: 2014-12-11, 21:24   

Chciałbym się podłączyć pod temat... bo nie mogę znaleźć w internetach.

Dziś odczytałem przedziwny błąd, którego nie widzę na żadnej ze znanych mi list. Otóż kod 77 (Lanos 1,6 A16DMS)... i teraz nie wiem, czy jest to błąd 7? Ale powtarza go w podwójnych cyklach: 7 mrugnięć - pauza - 7 mrgnięć - pauza - pauza -7 mrugnięć - pauza - 7 mrugnięć - pauza - pauza - start, kod 12 - etc...

Czy ktoś wie, o co chodzi?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt