Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Nexia 16v Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 27 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-02, 13:21 [Nexia] Problem z jazdą na benzynie
Witam, mam nexie 1.5 16v która ma problemy na benzynie, bardzo nie chce wchodzić na obroty, pali za 2-3 razem (zapala i gaśnie jakby brakowało paliwa), dopiero za którymś razem odpala, bez dodawania gazu chodzi równo, dopiero jak próbuję jechać widać że coś nie tak.
Zalałem pewnego razu uszczlachetniacza do paliwa, cośtam do mycia wtrysków itp, praca silnika znacznie się poprawiła ale po 2-3 dniach problem wrócił. Po jakimś czasie znowu zatankowałem i znowu dolałem uszlachetniacza (na jakieś 13l paliwa całą butelkę uszlachetniacza) i znowu problem prawie zniknął, samochód jechał prawie normalnie. 2-3 dni, problem wrócił.
Co pierwsze jest podejrzane? Pompa paliwa (uszlachetniacz jest pewnie trochę gęstszy od paliwa i przytartej pompce łatwiej zaciągnąć póki się dobrze nie wymiesza z paliwem), filtr paliwa, listwa wtryskowa?
Martwi mnie to że samym sprzęgłem mogę się rozpędzić bo krokowiec działa ale jak już dam gazu to przymula, może lambda albo czujnik położenia przepustnicy ale na gazie pewnie też by szalał?
Na gazie problemu z czymś takim nie ma
Daihatsu Charade 1.0 > Ford Orion 1.4 > Nexia Sedan 8v >Citroen ZX > CC 900 > Tico > Nexia Hatchback 5d 8v > Golf III GTI > BMW 320i > Polo II > Nexia Sedan 16v
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Bobek Grupa Śląska
Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał Pomógł: 157 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 6090 Skąd: SY
Wysłany: 2014-11-02, 13:47
wtryski sprawdz
War... war never changes...
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2014-11-02, 13:50
Sprawdz ciśnienie paliwa (po wymianie filtra paliwa) oraz regulator ciśnienia
Wyczyścić wtryskiwacze ( myjka ultradzwiękowa) lub je wymienić.
jaform
Auto: Nexia 16v Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 27 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-02, 14:08
Ciśnienie paliwa tzn ściągnąć wężyk z wtrysków, podłożyć butelkę i liczyć czas tak? Z tym że tam jest bardzo słaby dostęp, ledwo łapę wsadzam. Wyciąganie listwy wtryskowej wolałbym narazie odpuścić bo nie mam warunków. Jak sprawdzić czy regulator działa? Regulator odpowiada za skład mieszanki czy reguluje to wydatek pompy w baku?
Daihatsu Charade 1.0 > Ford Orion 1.4 > Nexia Sedan 8v >Citroen ZX > CC 900 > Tico > Nexia Hatchback 5d 8v > Golf III GTI > BMW 320i > Polo II > Nexia Sedan 16v
piter1575
Auto: Nissan primera p12 , p11.144 dieselkombi
Imie: Piotr Pomógł: 28 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 802 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-11-02, 14:50
filtr paliwa kiedy zminiany
jesli piszesz ze po zalaniu stp jest duzo lepiej problem z cisnieniem bym raczej wykluczyl. Sprawdz stan filtra paliwa oraz filtra przy pompce w baku (kiedys on robil mi takie problemy) jesli nie to to sa zasyfione/ "zastane" wtryski paliwa. osobiscie obstawiam ktoras z tych 3 rzeczy
Chcesz poznać swoją daleką rodzinę? Wygraj w totolotka :d
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
jaform
Auto: Nexia 16v Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 27 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-02, 15:50
Za mojej kadencji nigdy, 220k na tym liczniku, jeździła ok na Benz do czasu aż CHYBA zrobiłem 400km bez paliwa w baku ale pewny nie jestem. Kupilem pompę z filterkie, może jutro zrobię. A sam filtr duży jest pod samochodem przy baku gdzies? Pewnie pourywam przewody ściągając?
Daihatsu Charade 1.0 > Ford Orion 1.4 > Nexia Sedan 8v >Citroen ZX > CC 900 > Tico > Nexia Hatchback 5d 8v > Golf III GTI > BMW 320i > Polo II > Nexia Sedan 16v
piter1575
Auto: Nissan primera p12 , p11.144 dieselkombi
Imie: Piotr Pomógł: 28 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 802 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-11-02, 16:49
tak filtr jest z prawej strony z tylu pod samochodem przy progu na wysokosci tylnych drzwi
Chcesz poznać swoją daleką rodzinę? Wygraj w totolotka :d
jaform
Auto: Nexia 16v Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 27 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-10, 03:04
Pompa paliwa wymieniona, nowy zamiennik oczywiście nie pasował ale po walce udało się go przydrutować, dodatkowo kostka oczywiście miała zamieniony plus z minusem przez co 4 godziny montowaliśmy z kumplem pompę, problem dalej występuje.
maciejkao, zaciski taśmowe czyli cybanty? Cięcie przewodów paliwowych w starych benzyniakach to chyba normalka, te filtry się naprawdę rzadko zmienia, w golfie miałem oryginalny filtr z 1992 roku, wierciliśmy i cięliśmy diaksem żeby wyszedł
Jeszcze pytanie czy regulator ciśnienia paliwa da się jakoś sprawdzić? Staram się odroczyć wyrok jakim jest wyciąganie listwy wtryskowej
Daihatsu Charade 1.0 > Ford Orion 1.4 > Nexia Sedan 8v >Citroen ZX > CC 900 > Tico > Nexia Hatchback 5d 8v > Golf III GTI > BMW 320i > Polo II > Nexia Sedan 16v