X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Zużycie oleju silnikowego

Autor Wiadomość
piotr_borkowski

Wiek: 52
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 6
Wysłany: 2008-08-27, 13:00   [Lanos] Zużycie oleju silnikowego

Witam

Mam pytanie. Czy ktoś mógłbym powiedzieć jaka jest norma zużycia oleju silnikowego w Lanku 16v 1.5 ? Jakoś nigdzie nie mogę się tego doszukać.

Pirek
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
kisiel


Auto: Lancer
Imie: Przemek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 283
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-08-27, 13:19   

Mnie mechanik powiedział, że jest to litr między wymianami, czyli 1l/10 000 km
 
 
piotr_borkowski

Wiek: 52
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 6
Wysłany: 2008-08-27, 13:26   

No to muszę przyjrzeć się swojej maszynie bo mi wychodzi co najmniej 1l/4000 :myśli: . Przebieg 112000 km i po generalnym remoncie ale wychodzi na to że trochę za dużo pochłania tego płynu. No chyba że to norma przy takim przebiegu (dodatkowo zasilany gazem) ?

Pirek
 
 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-08-27, 13:31   

Norma 1 litr na 10000km to zabezpieczenie producenta. Faktyczne zużucie oleju jest dużo mniejsze (przy sprawnym silniku)
Jeśli silnik bierze litr na 4000km to cos jest nie tak.



 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-27, 19:02   

koenig napisał/a:
Norma 1 litr na 10000km to zabezpieczenie producenta.


I nowe z auta z salonu potrafią łykać olej ale 1 litr na 4000 tyś km to już sporo :omg:

Kolego Piotrek stawiam na żle zrobiony remont silnika ( 90%)

Prawdopodobnie masz zapieczone pierścienie :głaska:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
piotr_borkowski

Wiek: 52
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 6
Wysłany: 2008-08-28, 10:33   

To strasznie nie fajnie bo były wstawione nowe :niewiem: . Przejadę się do pana mechanika i sprzedam mu temat zobaczę co on na to. Dzięki za informacje.

Pirek
 
 
kisiel


Auto: Lancer
Imie: Przemek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 283
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-08-28, 10:44   

piotr_borkowski napisał/a:
.........po generalnym remoncie ......... (dodatkowo zasilany gazem) ?
Pirek


Taki przebieg i generalka ?? :szok: Napisz co było wymienione. Gaz ewidentnie wpływa niekorzystnie na zużycie oleju. Sam musiałem robić remont przez gaz, ale to było przy 210 tys. ;) Teraz gaz idzie w odstawkę hehehe
 
 
piotr_borkowski

Wiek: 52
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 6
Wysłany: 2008-08-28, 11:45   

Samochód kupiony z firmy za 'psie' pieniądze także wiedziałem co biorę. Generalnie słabe ciśnienie na dwóch cylindra, więc zdecydowałem się na kompleksowy remont bo mam zamiar trochę nim pojeździć. A więc: pierścienie, uszczelniacze, rozrząd z pompą, uszczelki wszelkiego rodzaju, komplet zaworów, kompleksowa 'odnowa' głowicy. To chyba wszystko a tłoki były w porządku. Samochód jak nowy tylko to spalanie oleju mnie martwi. :myśli:
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-28, 13:13   

piotr_borkowski napisał/a:
spalanie oleju mnie martwi.


Zapieczone pierścienie i od nowa robota po fuszerce ;)
 
 
kisiel


Auto: Lancer
Imie: Przemek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 283
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-08-28, 14:15   

hmmm to faktycznie dziwnie :/ Może remont był źle wykonany + silikon do uszczelnienia, zamiast uszczelek - niestety spotkałem się z takimi rozwiązaniami - mechanicy nie zawsze robią to, za co Cię później kasują :zły:
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-28, 15:23   

kisiel napisał/a:
Może remont był źle wykonany


Nie może tylko na pewno ;)
 
 
piotr_borkowski

Wiek: 52
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 6
Wysłany: 2008-08-29, 12:05   

No to same nieciekawe informacje, jednak ruszę się do niego na test. Ale raczej miły nie będę :wgłowe:
 
 
jedna_brew
bandziorno :)

Auto: Matiz
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 169
Skąd: zagłębie dąbrowskie
Wysłany: 2008-08-29, 18:18   

piotr_borkowski napisał/a:
No to same nieciekawe informacje, jednak ruszę się do niego na test. Ale raczej miły nie będę :wgłowe:


ja bym jeszcze zastanowił się nad owalizacją cylindrów... jeśli cylinder się troche zowalizował, to po prostu tłok jest luźniej spasowany w cylindrze i pierścienie nie dają rady zgarnąć oleju, bo nie dotykają ścianek cynlindra... litr na 4000 to może nie jest ideał, ale też nie ma się czym zamartwiać. problem to jest jak ci żre 1l/1000 km. jaki lejesz olej? jesli syntetyk, to zmień na półsysntetyk, ewentualnie możesz zmienić olej na mineralny i to też ograniczy jego ubywanie. mechanika opiernicz swoją drogą, ale ze spokojem podejdź do sprawy. jakie masz ciśnienie sprężania?
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-29, 21:57   

jedna_brew napisał/a:
ja bym jeszcze zastanowił się nad owalizacją cylindrów... jeśli cylinder się troche zowalizował, to po prostu tłok jest luźniej spasowany w cylindrze i pierścienie nie dają rady zgarnąć oleju


Możesz kolego coś więcej o tym napisać ? ;)
 
 
Grans
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-30, 12:08   

A czy Lanek który ma 10 latek i 97 tyś km przejechane, z wymienionym rozrządem i rozrusznikiem na nowe może mięć duże smaki na olej??? Świece i przewody zapłonowe tez nowe, generalnie samochodzik chodzi bez zarzutów. Tylko martwi mnie ten olej, bo wymieniany był w styczniu i po zrobieniu 10 tyś km, zjadł mi jakieś 0,5l. Z tego co tu czytałem to chyba mieści sie jeszcze w normie.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt