X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[-] C20LET dyskusje na temat modyfikacji

Autor Wiadomość
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Pomógł: 52 razy
Wiek: 30
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4070
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-12-12, 23:45   [-] C20LET dyskusje na temat modyfikacji

Do zalozenia tematu sklonil mnie pewien wykres na ktorym jest porownanie 5 turbin zamontowanych w silniku C20LET



Kolor czerwony Hybryda K16 - 330KM i 440NM
Kolor oliwkowy GT2871R - 390KM i 460NM (wstawanie podobnie jak seria)
Kolor niebieski GTX2867R - 400KM i 490NM
Kolor fioletowy EFR6758 - 450KM i 490NM (zdecydowanie najlepszy przebieg narastania mocy i ciag od samego dolu)
Kolor zielony GT3076R - 500KM i 510NM (bardzo slaby dol, mocna gora, raczej do dragu)

Jak dla mnie na ulice EFR bije wszystko na glowe.

Przydalo by sie porownanie:
EFR7064
GTX3071R

Turbiny o podobnych wirnikach i wydajnosci. Serii GT nie ma nawet co porownywac.



Jeszcze porownanie Hybrydy k16 z efr6758. Co ciekawe przebieg mocy i momentu tych turbin nie przecina sie w zadnym miejscu. O ile nie dziwi to w gornych partiach obrotow ze wzgledu na wydajnosc sprezarek, to swietnie pokazuje to ze turbina o duzo wiekszej wydajnosci moze byc jednoczesnie bardziej przyjazna w dolnym zakresie obrotow.

Dla wszystkich wyzej wymienionych turbin (moze poza hybryda k16) zakuwanie silnika to koniecznosc, a minimum to kute korbowody.



Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1087
Wysłany: 2014-12-13, 10:03   

Jeździliśmy 1.8T z EFR6758, pięknie to wstawało i właściciel był mega zadowolony ( samochód głównie do latania po mieście, okazjonalne zawody ale mimo tego można pojechać spokojnie na wakacje.)

Kosztuje około 5tys, deczko drożej niż Garret, no i jest słabo dostępna w Polsce ale do ogarnięcia jakby ktoś chciał :P

GTX3076 w 1.8T przy 4tys. miał 1b., ogólnie lag duży, ale jeszcze da się jeździć, ale niestety albo przyspieszamy, albo skręcamy w takim setupie w ośce, tych dwóch rzeczy na raz nie da rady zrobić. Niestety bez dobrej opony i temp. +15stopni nie da rady sprawnie się przemieszczać. Jak startowaliśmy spod świateł to fiat albea nas z miejsca zrobił :P
Przy takiej wielkości turbiny FlatShift to konieczność, inaczej przy przepince biegu wypadamy z boostu i samochód się gorzej napędza.

Ogólnie turbiny gt30 i wyżej przy pojemności 2.0 to praktycznie tylko drag, nic nic nic i nagle jeb wyrywa kierownice z rąk, a przy delikatnie zwilżonej nawierzchni na 4 przy depnięciu samochód "myszkuje " po drodzę (ale tutaj prawdopodobnie problem rozwiązałby szpera - albo by go ograniczyła).

Sawczen w swoim 1.6 miał zapakowane chińskie gt35 ( i to niby street jest :D ) Od 5.5tys zaczyna dopiero się coś dziać, więc idealny setup do latania po bułki :P


strus napisał/a:
Dla wszystkich wyzej wymienionych turbin (moze poza hybryda k16) zakuwanie silnika to koniecznosc, a minimum to kute korbowody.


Ale aby w pełni wykorzystać potencjał BigT, wypadałoby by:
Zrobić modyfikację głowicy:
- zawory + 1
- pełna obróbka
- sprężynki i talerzyki
- może mechanika, żeby wysoko zakręcić.

Kuta korba, tłoki ponoć starczają na 400-500km
- mocniejsze panewki
- kolektor ssący jakaś wydumka
- druga pompa paliwa, swirl port, duże wtryski
- emu
- wyważenie wału i korb.

Ogólnie, żeby zrobić to profi to niestety zbliżajmy się do sumy co najmniej 40tys.
Ale, czego się nie robi dla przyjemności :P

I ogólnie wszelkie modyfikacje, zawsze powinno się zaczynać od zmiany pojemności na większą :P



Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt