X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] Szarpanie na benzynie

Autor Wiadomość
chrobry
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-31, 23:13   [Lanos] Szarpanie na benzynie

Witam,

problem mogę opisać tak, iż podczas odpalania na benzynie samochód normalnie odpala. Następnie dochodzi do przełącznei na gaż wtedy też pierwsza torchę niepokjąca oznaka mianowicie ostatnim czasy zaczoł spadając z obrotów po przełączeniu lecieć do równiutkiego zera, czyli gasnąć. Wystarczy uniemożliwić to poprzez dodanie odrobiny gazu lub podrzganiu na benzynie silnika.

SEDNO PROBLEMU jednak polega na tym, iż gdy chcę przejechać kilka kilometrów na benzyni, by potem przerzucić na gaz, jazda jest piekielna gdyż smaochód jedie jakby dławiąc się prócz tego czasami potrafi zgasnąć (szcególnie przy wysprzęglaniu, lub też ciężko wychodzą biegi, objawy potwierdzone też tylko przy jeżdzie na benzynie.

Rozwiązań na forum znalazłem kilka, moja prośba to podanie kolejności działania, gdyż cytając te opinie zaczołem się gubić. Najczęsciej na podobne usterki doradza się wyczyszcznei silnika krokowego, nastpnie wyczyszcznei wtrysków.
Czy w tym konkretnym przypadku te dwa działania mogą coś poprawić, bo znając szczęście okaże się, iż będize trzeba wymienić coś z układem paliwa i będzie albo to filtr albo pompa. Swoją drogą jest to jedyny filtr nie wymienion po zakupie tego auta około 3 miesięcy temu.

Dziękję z góry gdyby ktoś mógł mi doradzić o lepiej robić a czego nie powinno się robić. Filtr jutro będzie wymieniony więc okaże się czy to był on.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Kat

Auto: Leganza 2.0 CDX
Pomógł: 43 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 972
Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-09-01, 14:25   

Stawiam na zanieczyszczone wtryski paliwa. Jak się niestety jeździ na gazie to z czasem przestają podawać normalnie paliwo. Doraźna pomoc to kupno środka do czyszczenia wtrysków. Wlej do baku i pomęcz go na benzynie, ale nie chwilę dziennie, tylko faktycznie prawie cały bak. Powinno pomóc na jakiś czas. Może nawet przestanie gasnąć przy wysprzęglaniu. Jeśli nie - to wtedy dopiero sprawdzenie sprawności silnika krokowego. Co do problemów z wybijaniem biegów, to nie powinno to mieć nić wspólnego z pracą silnika, tylko coś nie tak ze sprzęgłem, samą skrzynią lub synchronizatorami. Powodzenia i pozdr.
 
 
chrobry
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-01, 15:18   

Dzięki najpierw i tak dziś postaram się wymienić w nim filtr paliwa plus do tego świece sprawdzę, ale mam nadzieję, że w końcu sprawa się rozwikła. Koło 20 będę wiedział więcej.

[ Dodano: 2008-09-01, 21:31 ]
Dobra, świece sprawdzone filtru nie udało mi się kupić, bo było już za późno. Z kolei świece druga i trzecia nie były za bardzo dokręcone. Przy przekręceniu kluczyka słychać jest wyraźnie pompe paliwa ale wydaje się to dosyć ciche i nieszkodliwe więc nie wiem. W każdym bądź razie świece i przewody WN zostały sprawdzone jutro wymieniam fltr paliwa...

A w jaki sposób można przeczyścić ewentualnie wtryski słyszałem, że np tankująć V-power na shellu czy to jest możliwe? Niestey jestem na rten temat zileony, dziękuję z góry za wszelkiego rodzaju porady i opinie...
 
 
Kat

Auto: Leganza 2.0 CDX
Pomógł: 43 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 972
Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-09-02, 11:47   

V-power nie pomoże. Środek do czyszczenia wtrysków i długo pojeździć na benzynie, jeśli nie chcesz rozbierać wtrysków i ich czyścić.
 
 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-02, 12:00   

Wymień te świece kable i filtry
Zalej środek do czyszczenia wtrysków
Zatankuj 98
Zobacz co sie będzie dziać ;)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
ABO
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-02, 12:31   

Chrobry, u mnie w Lanosie jest dokładnie to samo. Tylko, że wcześniej wystarczyło mi przejechać ok. 20 kilkometrów i praca silnika przy odpalaniu i podczas jazdy była prawidłowa. Zacząłem od wymiany świec i przewodów - nie pomogło. Teraz sytuacja pogorszyła się znacznie. Przy ostatniej wizycie na komputerze, okazało się że sonda lambda działa prawidłowo. Ale nie wiem jak jest teraz. Obecnie stawiam na
1. Sonde Lambda właśnie
2. Ustrojstwo odpowiedzialne za ssanie przy zimnym silniku (gaśnie po odpaleniu)
3. Brudne wtryski. Przy gazie to możliwe. Trzeba jeździć też od czasu do czasu na benzynie.
4. Nie daj Bóg silnik krokowy

Dam znać jak już będę pewny - ALE! Bardzo proszę osoby posiadające wiedzę jaki program (nazwa) oraz kostkę zastosować do diagnostyki komputera w Lanosie. Proszę o podpowiedzi na priva.
 
 
chrobry
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-02, 12:35   

O takim środku mowa?

Po za tym zdziwiła mnie jedna rzecz wczoraj. Wymieniałem tłumik i okazało się że jest w nim pełno wody. Pełno wody w tym przypadk to około 1 litr. Może troszkę mniej, ale on mi tydzień wcześniej odpadł (chodzi o tłumik końcowy) plus do tego był zespawany na czas zakupu nowego. No i po tygodniu okazało się, że jest tam niecały litr wody. Gdzie do k**** nędzy w tym Szczecinie mam tankować :beczy: tani gaz omijałem. Tankowałem -> ORLEN cały czas ta sama stacja :beczy: poprzedni tłumik był cały w wodą już zapchany :( ((

Teraz czas na gupie pytanie czy to na pewno wina złego gazu(chodzi o tą wodę)
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-09-02, 12:42   

chrobry napisał/a:
Teraz czas na gupie pytanie czy to na pewno wina złego gazu(chodzi o tą wodę)


Jakie robisz dzienne przebiegi i na jak dużych dystansach jeździsz?
 
 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-09-02, 12:42   

Woda się zawsze będzie w tłumiku wytrącać. Nie wiem tylko jakie ilosci są normalne.



 
 
chrobry
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-02, 12:58   

hmm co do dystnansw to róznę potrafie w dzien nie ruszyć się autem a czasem 170 km w sumie od 19 czerwca posiadam te auto i od tego czasu przejechałem nim około 2700 km tankowałem cały czas na tym samym ORLENIE, ale chyba czas na testy innego CPN'u ale jak wybrać ten dobry :/
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-09-02, 13:14   

Generalnie to jest normalne, że w wyniku spalania paliwa powstaje para wodna. Normalne dla procesu spalania benzyny, a tym bardziej dla lpg. Przy czym oczywiście przy lpg pary wodnej jest sporo więcej. W sumie zazwyczaj ten problem występuje, gdy samochody z lpg jeżdżą na krótkich dystansach (nie rozgrzewa się odpowiednio układ wydechowy), para wodna zbierająca w wydechu ulega skropleniu i nie odparowuje. Jak chcesz upewnić się, że ilość emitowanej pary wodnej (i pozostałych składników spalin) jest w normie, możesz udać się na jakąś stację diagnostyczną celem sprawdzenia składu spalin.
Ps. ja tankuję na Shellu i też zdarzało się, że troszkę wody potrafić kapać z wydechu ;)
 
 
chrobry
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-02, 14:34   

Teraz przejechałem po wczorajszych manewrach jakieś hmm 5km na benzynie i ani razu nie szarpnoł, czy możliwe, że winne były dwie luźne świece tam naprawdę nie trzeba było użyć prawie wogóle siły, żeby je odkręcić.

Dzięki Pietro uspokoiłeś mnie. W sumie teraz przez ten tydzień wyjechałem około 50 litrów gazu. noi nie były to długie dystanse. Więc czy to znaczy że raz w tygodniu mam wykręcać tłumik:/ żeby go przeczyścić :zły: no bo mi aż strach pomyśleć co z tym byloby w zimie dzięki za poradę. Już sądziłem że czas zmienić stację.

ps średnie spalanie oscyluje mi w granicach od 10 do 12 litrów
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-09-02, 15:32   

chrobry napisał/a:
Teraz przejechałem po wczorajszych manewrach jakieś hmm 5km na benzynie i ani razu nie szarpnoł, czy możliwe, że winne były dwie luźne świece tam naprawdę nie trzeba było użyć prawie wogóle siły, żeby je odkręcić.


Jak najbardziej możliwe, że skoro były w miarę luźne, to one były winne nieprawidłowej pracy silnika.

chrobry napisał/a:
Więc czy to znaczy że raz w tygodniu mam wykręcać tłumik:/ żeby go przeczyścić


Nie :lol: Nie musisz tłumika wykręcać i wylewać z niego wody... po prostu jak raz na jakiś czas pojedziesz w dłuższą trasę, to woda wyparuje. I nie martw się co do żywotności tłumika - ja wymieniłem końcowy dopiero po 7 latach ;)

chrobry napisał/a:
ps średnie spalanie oscyluje mi w granicach od 10 do 12 litrów


U mnie po mieście przy spokojnej jeździe, spalanie zejdzie w okolice 10 l/100 km. Przy normalnej (w miarę dynamiczne przemieszczanie się ;) ) spali ok. 11-11,5l. Rzadko zdarza się, aby palił więcej. W trasie, tak do 120 km/h bierze spokojnie 8,5 l/100 km.
 
 
zbynio27
zbynio

Auto: lanos
Imie: zbyszek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 25
Wysłany: 2008-09-03, 20:21   

sprawdz ciśnienie pompy paliwowej
 
 
chrobry
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-04, 00:50   

Cytat:
U mnie po mieście przy spokojnej jeździe, spalanie zejdzie w okolice 10 l/100 km. Przy normalnej (w miarę dynamiczne przemieszczanie się ) spali ok. 11-11,5l. Rzadko zdarza się, aby palił więcej. W trasie, tak do 120 km/h bierze spokojnie 8,5 l/


No tym mnie pocieszyłeś. skoro spalanie w normie, a i jak sie zagrzeje tłumik to woda wyparuje to jest nieźle a co do jazdy wtryski chyba brudne były bo czyszcenie pomaga. PB98 plus środek do czyszczenia.
Swoją drogą pewnie i za niedługo pompa będzie padać, ale jeszcze trochę czasu mam nadzieję upłynie.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt