Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2015-01-14, 16:50 [Nubira I] Problem z sonda lambda duze spalanie
Witam
Nubira 1,6 benzyna, przy odpalaniu rano faluja obroty i trzeba go troche gazowac przy ruszaniu zeby nie zgasl, pozniej niby obroty sie uspokajaja ale slychac ze silnik nie chodzi rowno poza tym auto jest slabe takie zamulone, wymienione zostaly przewody wysokiego napiecia oraz swiece bez poprawy, bylem podlaczyc nubirke pod komputer i mechanik zdiagnozowal ze do wymiany jest sonda, po wymianie sondy na nowa jest dalej to samo, chcialbym wspomniec ze przy starej sondzie odlaczylem kleme akumulatora na noc to moc jakby wrocila ale po jakims czasie auto znow bylo zamulone, z nowa sonda jest to samo po odlaczeiu klemy moc jak by troche wrocila natomiast obroty dale faluja rano bardzo a pozniej jak sie uspokoja to i tak slychac ze silnik nie chodzi rowno, silniczek krokowy byl sprawdzany i jest ok, mechanik proponuje jeszcze sprawdzenie przepustnicy, jakie jest wasze zdanie na ten temat? spalanie w trasie to okolo 6 litrow natomiast w miescie dochodzi do okolo 20
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 779 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7937 Skąd: w-wa
engus
Auto: Leganza 2.0 CDX LPG
Imie: Paweł Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 93 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-01-15, 10:03
Jedynym kodem błędu zgłaszanym na tym nagraniu jest 12, czyli "Czujnik położenia wału korbowego Brak sygnału z czujnika CPS". Ten kod zwracany jest zawsze na początku diagnostyki "spinaczowej" - silnik nie pracuje więc nie ma odczytu z tego czujnika - niestety nie przybliża Cię to do rozwiązania Twojego problemu.
GraX
Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 22
Wysłany: 2015-01-15, 12:22
jestes pewny ze jest to kod 12 a nie 21? czyli co porponujecie? podlaczyc nubirke gdzies pod komputer?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
engus
Auto: Leganza 2.0 CDX LPG
Imie: Paweł Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 93 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-01-15, 13:43
Na filmie widać 3 x kod 12, przerwa i powtórzenie tego cyklu.
Jeśli nie chcesz eksperymentować z wymianą czujników po kolei, licząc na to, że "komputer" pomoże wykryć nieprawidłowość, to możesz próbować poszukać kogoś, kto ma skaner Daewoo, ew. może coś podpowiedziałaby też diagnostyka przez interfejs ALDL.
Ja poszedłbym za radą rgre i wymienił czujnik temperatury cieczy.
A powiedz jakie świece i przewody kupiłeś? Niejednokrotnie okazywało się, że nowe przewody wcale nie oznaczały lepszej jakości niż stare.
Na pewno spalanie w trasie masz rzędu 6l/100km? Strasznie niskie jak na nubirę, zwłaszcza z problemami w pracy silnika.
GraX
Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 22
Wysłany: 2015-01-15, 17:00
Dzis bylem podlaczyc ponownie nubirke pod komputer i nie ma zadnych bledow, mechanik mowi ze to nie jest usterka eletryczna tylko mechaniczna, zaproponowal wymiane fltru paliwa a jesli to nie pomoze to powiedzial ze mozna sprawdzic cisninenia na pompie paliwa, autko palilo 6l na trasie przy zle pracujacej sondzie lambda, teraz po wymianie nie wiem ile pali ale sprawdze to w najblizsza sobote, nubirka ma przejechane 167tys km wiec silnik raczej nie wymeczoy i moze dlatego takie spalanie, co do swiec i przewodow to juz nie pamietam jakiej byly marki
rgre
Imie: Roman Pomógł: 779 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7937 Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-01-15, 18:20
GraX napisał/a:
nie ma zadnych bledow
nie ma.
w twoim przypadku najlepiej interfejs, skaner, czyli "komputer" i jak ktoś kumaty to określi problem.
na "żywo" obserwując pracę silnika.
płacić za odczyt błędów silnika to nie, można za darmo.
GraX napisał/a:
zaproponowal wymiane fltru paliwa
też sam możesz, jest na środku grodzi silnika - taka mała srebrna puszka. jak wygląda filtr znajdziesz w necie.
GraX napisał/a:
autko palilo 6l na trasie przy zle pracujacej sondzie lambda
chyba mało paliwa, choć książkowe jest podobne.
jeśli przyczyną jest uboga mieszanka to mógł tyle spalać. w cyklu miejskim ciągle ruszasz, na trasie jedziesz...
mało paliwa starczy na trasie, do rozpędzania w mieście musisz mocniej wcisnąć gaz by pojechać nie tamując ruchu. co chwilę... i więcej spali.
te dane 20L są z przed nowej sondy ? czy jak to 6L mogła być sonda. czujnik temperatury też, i ciśnienie na listwie.
GraX napisał/a:
ze mozna sprawdzic cisninenia na pompie paliwa
mało istotne jeśli regulator na listwie wtryskowej nie trzyma 3bar. i to niech sprawdza.
GraX
Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 22
Wysłany: 2015-01-15, 18:30
jutro postaram sie wymienic ten filtr i napisze czy cos pomoglo, na starej sondzie 6-6,5l trasa (nie przekraczam 100km/h) okolo 20l miasto, na nowej jeszcze nie wiem jakie spalanie bo wczoraj ja wymienilem, bede wiedzial po weekendzie bo jade w dluzsza trase, co do sondy to byla ona walnieta poniewaz wtedy jak mechnaik sprawdzal to byl blad zwiazany z sonda obecnie nie ma zadnych bledow, mysle ze problem spalania zostal rozwiazany ale zostal brak mocy w przedziale 2-3 tysiecy obrotow oraz lekko falujace obroty
rgre
Imie: Roman Pomógł: 779 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7937 Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-01-15, 19:01
zdejmij klemę na noc.
skasujesz pamięć komputera wyuczoną z niesprawną sondą.
możesz zaprogramować wolne obroty lub nie.
komp i tak dostosuje się do nowych warunków, ważne aby wszystkie czujniki były sprawne.
GraX
Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 22
Wysłany: 2015-01-15, 19:21
kleme zdjalem na cala noc w ten sam dzien co wymienilem sonde, czyli wczoraj
GraX
Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 22
Wysłany: 2015-01-16, 16:01
zmiana filtra nie pomogla, mechanik mowil jeszcze ze mozna by sprawdzic cewke zaplonowa, tylko gdyby to byla wina cewki to czy jak bylem odczytac bledy to by cos nie wyskoczylo?
engus
Auto: Leganza 2.0 CDX LPG
Imie: Paweł Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 93 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-01-16, 16:40
W teorii usterka cewki (zwarcie do masy lub przerwa) powinna zostać zgłoszona błędami 63 i 64, ale kolega w lanosie 1.6V, mając problemy z pracą na 3 cylindry, rozwiązał je właśnie wymianą cewki, a błędu nie było wcale.
Jeśli będziesz się przymierzał do zakupu, to szukaj oryginału GM (może być używka), on kupił zamiennik i padł momentalnie.
Najlepiej jak byś mógł się z kimś (np. z forum) dogadać na szybką podmiankę celem weryfikacji - czy tu jest problem czy jednak gdzie indziej.
Tutaj masz wątek dot. problemów z cewką, aczkolwiek tam opisany przypadek dotyczył nierównej pracy po nagrzaniu cewki zapłonowej (tak samo miałem kiedyś w peugeot 206).
Andrzej scz
Auto: Nubira [ I ]
Imie: Andrzej Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 35 Skąd: SCZęstochowa
Wysłany: 2015-01-17, 21:52
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie on działa na podciśnienie .Większość mechaników sprawdza go na samym końcu ponieważ łatwiej podpiąć komputer skasować błędy i kase
GraX
Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 22
Wysłany: 2015-01-22, 15:52
cewka zaplonowa zostala wyieniona i autko ma znow moc jednak problem falujacych obrotow na zimnym silniku pozostal, nagram jutro filmik jak silnik jest zimny i cieply i wrzuce tutaj, moze ktorys z uzytkownikkow bedzie miec jakis pomysl co to moze byc