Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2015-01-26, 00:02 [Matiz] kierownica obraca się zbyt lekko
Witam,
niedawno przewoziłam samochód na lawecie z racji zablokowania się skrzyni biegów na 5 biegu.
Pan najwidoczniej nieprawidłowo przymocował samochód, ponieważ po powrocie z warsztatu okazało się, że kierownica względem kół jest krzywa (kiedy jadę prosto, kierownica jest skręcona lekko w prawo). Dodam, że koła po przyjechaniu samochodu do warsztatu na lawecie były skręcone, a wiadomo jak na nią wjeżdzał były ustawione prosto. Nie wiem czy to może być powodem tego skrzywienia, ale po umieszczeniu samochodu na lawecie okazało się, że blokada kierownicy nie działa i kół nie da się zablokować w miejscu (kiedyś blokada działała). Sadziłam, że obejdzie się bez tej blokady i Pan wie co robi, a jednak chyba miało to znaczenie.
Przy układzie kierowniczym w warsztacie nic nie było naprawiane.
Po powrocie z warsztatu byłam zmuszona jechać na geometrię, wszystko zostało ustawione prosto. Jednak niepokoi mnie fakt, że kierownica chodzi jakby lżej. Widać to zwłaszcza przy parkowaniu, kiedy auto się toczy można z większą łatwością kręcić kierownicą. Kiedyś zauważałam większy opór przy kręceniu kołami praktycznie w miejscu. Do tego przy zgaszonym silniku przy delikatnym kręceniu kierownicą słychać jakby bezpośrednio pod kierownicą jakieś pocieranie o metal (jakby coś haczyło).
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Artur_jaw darewnoo thx za:
Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur Pomógł: 330 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 4552 Skąd: SBE
Wysłany: 2015-01-26, 11:09
time forgets napisał/a:
Nie wiem czy to może być powodem tego skrzywienia, ale po umieszczeniu samochodu na lawecie okazało się, że blokada kierownicy nie działa i kół nie da się zablokować w miejscu (kiedyś blokada działała)
więc awaria blokady miała miejsce przed przejazdem na lawecie
time forgets napisał/a:
niedawno przewoziłam samochód na lawecie z racji zablokowania się skrzyni biegów na 5 biegu.
w jakich okolicznościach nastąpiło zakleszcenie 5-tego biegu w czasie jazdy , i jaka była ew reakcja Twoja (ew innego kierowcy) na usterkę ?
time forgets napisał/a:
Jednak niepokoi mnie fakt, że kierownica chodzi jakby lżej.
dziwne trochę , czy w układzie są jakieś luzy itp, da się ruszać kierownicą bez obrotu kół ? i czy jest możliwe że to tylko subiektywne odczucia
time forgets napisał/a:
Do tego przy zgaszonym silniku przy delikatnym kręceniu kierownicą słychać jakby bezpośrednio pod kierownicą jakieś pocieranie o metal (jakby coś haczyło)
tu stawiał bym że jeśli blokada została uszkodzona to coś może coś tam ocierać.
Tak, awaria blokady była przed przejazdem na lawecie. Dokładnie dowiedziałam się o niej w momencie kiedy samochód został wciągnięty na lawetę i owych kół nie dało się zablokować. Nie mam pojęcia kiedy przestała działać, ale wiem że działa jeszcze niedawno, jak mi się zdarzyło przypadkiem zablokować
Zjeżdzałam z drogi szybkiego ruchu, toteż trzeba było zredukować. Przez moment próbowałam zmienić bieg, ale po prostu się zaklinował, mimo wciśniętego sprzęgła do końca. Zatrzymałam się na boku, włączyłam awaryjne i próbuję wrzucić chociaż na luz, ale nic z tego. Moja reakcja to lekka panika, ze strony innych kierowców żadnej reakcji, po prostu przejeżdzali obok. Pomógł mi pan z pobliskiej stacji benzynowej w przepchaniu na parking przy stacji.
Też się zastanawiałam czy nie jest to subiektywne uczucie i czy mi się nie wydaje, jednak towarzyszy mi cały czas i wiem że tak nie było. Nie to że można kręcić jednym palcem, ale jednak wcześniej był większy opór. Zwłaszcza to czuć kiedy auto się toczy np. przy parkowaniu kiedy mimo wszystko kręci się kołami prawie że w miejscu.
Właśnie nie wiem czy ową usterkę można łączyć z awarią blokady czy nie.
LanoDu
Wiek: 31 Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 4
Wysłany: 2015-01-26, 17:52
A czasem nie obraca się lżej bo jeździsz na śniegu?
2 Sprawa to powiedz mi czy szary dzyndzel w który wkładasz kluczyk w stacyjce odskakuje po wyjęciu kluczyka i wystaje na ok 2mm?
nie, był tylko sprawdzany jego poziom. Jest w porządku.
Dolewałam jedynie chłodniczy.
driver129
Auto: matiz
Imie: Krzysztof Pomógł: 41 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 720 Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-26, 21:56
Na mój gust nie masz się co przejmować lekko obracającą się kierownicą. podczas zwykłego użytkowania samochodu sporo części się nieznacznie rozlegulowuje i zużywa. I może gorzej pracować, tego nie czuć że jest inaczej z przyzwyczajenia. Na geometrii pewnie poprawili nieco ustawienie zawieszenia, przez co może teraz pracować tak jak kiedyś.
Właściwie to zaleta mieć lekko kręcącą się kierownicę.
czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny.
driver129
Auto: matiz
Imie: Krzysztof Pomógł: 41 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 720 Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-26, 21:58
jak nie stuka puka czy rzegocze to nie ma sie co przejmować.
czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny.
Chciałabym aby tak było, jednak jest to dla mnie niepokojące z uwagi na to, że ostatnio często się psuje. Ciężko mu zaufać po prostu - boję się że dla odmiany zamiast skrzyni przestanie teraz działać kierownica
Dla mnie oczywistym było, że coś się stało, ponieważ na lawecie był przewożony pierwszy raz i zaraz po tym zaczęła lżej działać. Jeszcze zanim pojechałam na geometrię.
driver129
Auto: matiz
Imie: Krzysztof Pomógł: 41 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 720 Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-26, 22:15
A tak z ciekawości co się jeszcze wcześniej psuło ?
Co do układu kierowniczego to jest on sprawdzany na stacjach lepiej niż skrynia i silnik.
czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny.