X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Daewoo-FSO] Polonez Caro 2.0 DOHC

Autor Wiadomość
Łazar

Auto: Daewoo Espero 1.5
Wiek: 34
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2015-01-26, 00:11   [Daewoo-FSO] Polonez Caro 2.0 DOHC

Witam wszystkich!

Marka / Model - Polonez Caro
Pojemność silnika - 1598 -> 1588 -> 1998 [ccm]
Liczba koni - 133 KM
Rocznik - 1996

Modyfikacje

Tuning Mechaniczny - Swap na seryjne x20sed + wydech custom 55mm przelotowy
Wnętrze - Komplet foteli IG, nagrzenica calsonic z panelem
Car Audio - Radio alpine plus subwoofer
Zawieszenie / Hamulce - seria
Plany -
Hamulce 284mm na podzespołach fiata.
Będzie to konieczne z wymianą ogumienia na 15"
Prawdopodobnie zawita jakiś komputer pokładowy, głównie w celu zrobienia elektronicznego prędkościomierza (skrzynia z omegi nie za bardzo chce współpracować z linką z PNa, prawdopodobnie gdy już uda się jakąs dobrać wskazania nie będą najdokładniejsze, ale to zagadka)
Po cichu odkładam na Easy ECU i może w przyszłym roku pobawię się z turbo. Chciałbym żeby woz legitymował się dwójką z przodu, czyli wycisnąć te 100KM z litra pojemności.



Chciałbym przedstawić ciekawą wg mnie wariację na temat możliwych dróg współpracy Żerania z Daewoo.

Silnik w moim aucie pochodzi z Nubiry, zaadaptowałem z niej również cały osprzęt. Skrzynia pochodzi z Opla Omegi. Wał napędowy to hybryda Opla i Poloneza.
Z fabryki wyjechał jako zwyczajny Polonez i tradycyjnym silnikiem 1.6 z wtryskiem jednopunktowym o mocy 78KM. Po zakupie upakowałem w nim jednostkę rovera o pojemności 1.6 i mocy 110KM. Po sprzedaży tamtego zestawu zakupiłem całą Nubirę w celu wyjęcia potrzebnych mi rzeczy.

Fotka z dawcy


Fotka spod maski (jeszcze nieposkładany do końca)


Fotka całości, jak jeszcze był w nim rover (strasznie niedogadywałem się z tym silnikiem)


Z samochodu jestem zadowolony. Silnik pasował bez ingerencji w nadwozie. Zostało mi jeszcze do dopracowania trochę rzeczy, głównie we wnętrzu auta.

Pozdrawiam!
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
AdiN
Klinika4x4


Auto: Turboelpegie!
Imie: Adam
Wiek: 30
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 4383
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: 2015-01-26, 00:50   

Fajny projekt!
Zawsze to coś innego niż 2.0 z fiata ;)

Czekam na więcej zdjęć :)



Klinika4x4.com
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2015-01-26, 01:00   

Fajna kolekcja kołpaczków na ścianie :D
Ciekawy projekt, czekam na wiecej info :piwo:



War... war never changes...
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 22332
Skąd: WT
Wysłany: 2015-01-26, 08:59   

Łazar, zastosuj się do przykładu prezentacji auta na forum.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
KsiadZ
Grupa Mazowiecka
ZakoN SquaD


Auto: Lano$ Octavia II FL
Imie: OrgAnizEr
Wiek: 35
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 4178
Skąd: WarszawA
Wysłany: 2015-01-26, 10:10   

Mi również się projekt podoba I musi to dość fajnie jeździć, do zobaczenia gdzieś na spocie :)



TRANSPORT mały wawa cały-kraj
Główny LAIK w tym temacie...
149.5KM/208.3NM
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Łazar

Auto: Daewoo Espero 1.5
Wiek: 34
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2015-01-26, 12:28   

Faktycznie trochę się minąłem z podwieszonym postem - już poprawiłem.

Fotki będą gdy już ułożę wszystko po swojemu ;)

Kołpaki to taki bonus za mieszkanie w okolicach przejazdu kolejowego, było więcej ale co ktoś znajomy przyjeżdżał to odnalazł jakiś pasujący do swojego auta i trochę rozdałem.

SPOTy jakoś nie po drodze, byłem na ostatniej rocznicy pod fabryką, ale Espero bo ten jeszcze nie jeździł. Ale tam tyle ludzi i taki chaos był, że nawet nie próbowałem rozszyfrować czy są jacyś ludzie z PFD.


Pozdrawiam!
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Wiek: 35
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4087
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-01-26, 15:16   

Jak wyrzucalem 1.5 w lanosie to brat mi zwrocil uwage ze sa otwory pod lapyzeby wzdluznie wrzocic. Tylko z czego lapy zastosowales samorobki? Przydal by sie jakis filmik jak to jedzie.

Powodzenia z turbieniem. Na jakich gratach chcesz to skladac? Wzdluzni silnik dobrze mi sie kojarzy mozna fajnie obsadzic sprezarke na widoku :)



Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM -> Honda CB1300 115KM & 117NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
 
 
 
Łazar

Auto: Daewoo Espero 1.5
Wiek: 34
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2015-01-26, 16:09   

Łapy własnego projektu. Teoretycznie można pokombinować z łapami z Omegi, ale mi wygodniej było użyć samoróbek.

O gratach jeszcze nie myślałem, to raczej zabawa na 2016r. Czytałem o metalowej uszczelce pod głowicą z LETa, to łatwa modyfikacja. Rozbierać całego silnika nie planuję póki co, bo jest w bardzo dobrym stanie ;)
Czytałem o Nubirze Turbo na autokąciku niegdyś i z tego co opowiadał właściciel to moce w które celuję seryjny silnik osiągał bez problemu.

Temat tuningu silników z tej rodziny jest jak rzeka, gdyby ktoś chciał się podzielić dobrą radą to zapraszam!
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Wiek: 35
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4087
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-01-26, 19:57   

Silnik sam w sobie powinien bez wiekszego problemu wytrzymac ok. 300KM. Jest seryjnie dosyc odprezony wiec jesli bedziesz dmuchal nie wiecej niz 0,5 bar to nawet nie musisz sciagac glowicy, ale na 200km raczej bedziesz musial dmuchnac wiecej.

Najlepiej zdejmij glowice i odrazu dobrym frezem usun garby na kanalach wydechowych. Uszczelke mozesz dorobic dalikatnie grubsza na zamowienie, kolega vakir moze da Ci kontakt gdzie robil.

Jesli chodzi o samo turbo to np bardzo lubiane przez hondziarzy TD04-14T z volvo, starczy do ok 250km. Tylko szkoda ze wydech odrazu nie zrobiles wiekszego przydlo by sie 2,5". Wtryski poszukaj z c20let albo jeszcze lepiej saabowe z 2.0T185km czerwone z koncowka numeru 431. Dobrze bylo by je zregenerowac. Pewnie bedziesz musial pokombinowac jeszcze z pompa paliwa. No i do tego wystrugac dolot i jakis IC. Jak masz tiga to nie problem mozesz zastosowac jakis duzy IC z mercedesa iveco lub audi bedzie taniej i latwiej zmiescic. Most zostal z poloneza?

Mam nadzieje ze bedzie okazja zobaczyc poldka na zywo i zapodaj jakies aktualniejsze zdjecia.



Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM -> Honda CB1300 115KM & 117NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
 
 
 
Łazar

Auto: Daewoo Espero 1.5
Wiek: 34
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2015-01-28, 07:37   

Wydech chciałem większy (zawsze większy = lepszy) , ale po pierwsze ta średnica mieści się na styk pod podwoziem, po drugie ciężko było dobrać tłumiki na większej średnicy, które by gabarytowo mieściły się w miejscu polonezowskich - niestety Polonez nie jest wybitnie przyjazny pod względem układu wydechowego.

A pompę wymieniałem przy okazji zmiany na wielopunkt, kupiłem jakiś model Walbro, ponoć 6bar i 255l/h ... zobaczymy czy da radę ;)

W innym Poldku stosowałem turbo td04-12l i dobrze mi na niej jeździ, ale tam jest "zwykłe" 1.6 i moc ok 140KM - trochę inne wymiary. Tutaj bym szedł na całość i zakładał coś, co spokojnie wyda +300KM :)

Most z PNa przełożenie 3.9

Fotaaa, też nienajświeższa ale to auto nic się nie zmienia, oprócz tego że jest brudny jak skurw.. Na wiosne porządne mycie i zajmę się lakierem ;)

 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Wiek: 35
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4087
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-01-28, 17:38   

To pompa sobie spokojnie poradzi, pewnie gorzej z mostem ;)

Jaka roznica pomiedzy 1.6T i 2.0 w jezdzie moce pewnie zblizone.

Jak 300kuca chcesz to td05 albo gt28 ale juz warto pomyslec o odprezeniu.



Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM -> Honda CB1300 115KM & 117NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
 
 
 
Mufu94

Auto: Lanos
Imie: Mathias
Wiek: 31
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 2049
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2015-01-29, 13:07   

Ładny projekcik :)
z ciekawości czemu się nie dogadywałeś z roverowskim silnikiem ? :)
 
 
 
Kita8000
Młody Fan Daewoo


Imie: Bartek
Wiek: 26
Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 100
Skąd: DKL
Wysłany: 2015-01-29, 13:34   

Bardzo nie lubię Polonezów, ale ten jest bardzo ładny i widać, że zadbany :) Pokaż więcej fotek :)




Zapraszamy na jedyny polski FP o Daewoo. Prowadzony przeze mnie i darewnoo.
https://www.facebook.com/Daewoo.Cars.Fans?ref=hl
 
 
Łazar

Auto: Daewoo Espero 1.5
Wiek: 34
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2015-01-29, 13:53   

strus, most powinien dać radę, upalać nie planuję a jest w bardzo dobrym stanie (niecałe 50tyś km) Jak się zacznie kręcić bączki to każdy się w końcu podda ;)

Cóż, kiedyś była robiona bezpośrednia konfrontacja i 1.6T był szybszy, choć na papierze z hamowni miał gorsze parametry (126KM i 172Nm). Różnica nie była jednak jakaś ogromna.

Mufu94,
Polonez to kawał solidnego, prostackiego wręcz żelaza - także takie brytyjskie wynalazki pasują mu jak wół do karocy. Po prostu też nie dawał wybitnej satysfakcji osiągami, a jego charakterystyka - kręć do odcinki żeby dynamicznie jechał - nie pasowała mi. Tak samo jak skrzyni biegów Poloneza, która strasznie cierpi przy zmianie biegów powyżej 6tyś. W roverze mimo, że na początku działała bez zarzutu to po kilku tyś przejechanych km zaczynała szfankować. W 1.6T teoretycznie ta sama skrzynia (inny dzwon i wałek sprzęgłowy) po 20tyś męczenia wyższym momentem nie wykazywała żadnych oznak zużycia.

Po prostu lubię żeliwne bloki z CR ok 9.5 :)


Jak kogoś interesuje tamten turbo to można o nim poczytać np tutaj http://gazeo.pl/na-biezac...ortaz,8077.html

A zobaczyć próbkę dynamiki tutaj https://www.youtube.com/watch?v=EBdYuqe3A7E
 
 
Łazar

Auto: Daewoo Espero 1.5
Wiek: 34
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2015-04-23, 10:04   

Pierwsza poważna awaria mnie dotknęła - immo odmówiło współpracy. Jakieś porady jak to naprawić? Szkoda mi pakować kase w tego kompa, przymierzam się do EE3+.

Ma ktoś w okolicach W-wy na praskiej stronie pozyczyć na podmiankę antenę do immo (ten pierścień) ? Słyszałem że lubi padać.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt