X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[-] c25xe x25xe x30xe - remont, modyfikacje...

Autor Wiadomość
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Pomógł: 52 razy
Wiek: 30
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4072
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-02-03, 12:40   [-] c25xe x25xe x30xe - remont, modyfikacje...

Temat o swapie v6 do DU istnieje, ale nie ma jako tako tematu o tuingu tych silnikow. Prosze o porady i podzielenie sie informacjami o tym jak mozna troszke podniesc moc w tych silnikach. To co na szybko sie doczytalem, na czerwono wykresy dla potwierdzenia.

C25XE, X25XE - 170KM

Na początek warto usunąc eko-garby w kanalach wydechowych glowic, następnie:

1. Wałki z 3.0 ewentualnie poprawiony dolot 180-190KM
2. Walki + kolektor ssacy z 3.0 + dolot + wydech 190-200KM
3. Wałki + kolektor + dolot + wydech wraz z kolektorami 200KM+


Dobrym sposobem do wyzej wymienionych modyfikacji jest tez montaz komputera z wersi I500 czyli 2.5V6 190km

X30XE - 211KM

1. Dolot z puszka np. Mentzel 220KM+
2. Dolot z puszką + wydech z kolektorami 250KM+

Wiekszą moc można osiągnąc poprzez kompleksową przebudowę na sportowych elementach z komputerem standalone lub uturbiajac.

Czekam na opinie osob ktore juz maja doswiaddczenia z tymi silnikami.



Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Grzenio
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-03, 15:17   

Szukaj może na Forum Vectry i Forum Omegi tam powinny być opisane modyfikacje V-ałek.
Jak coś znajdę to podrzucę.
 
 
technik
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Opel Omega 3.2 V6
Imie: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 2795
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-02-03, 16:49   

Puszka Mantzela coś daje jeśli jest do niej program z tego co czytałem. Ori pucha to spory wydatek, a wszystkie na wzór mogą tylko wyglądać. We vkach były 2 rodzaja dolotów z długim i krótkim kolektorem i na długim puszka nic nie daje. Nie wiem jak to się ma do ssących w vectrach ;)



>Klasyka Polnych Dróg<
>Pracujące Klasyki<
 
 
Maciekx
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos C30YER
Imie: Maciek
Pomógł: 26 razy
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1958
Skąd: Rzeszów / Kraków
Wysłany: 2015-02-03, 17:33   

Generalnie puszka mantzla działa wg mnie jak akumulator powietrza, może lokalnie tworzyć mikro nadciśnienie, a w efekcie ujednolicić przepływ w krótkim kolektorze z omegi tworząc przepływ laminarny już za przepustnicami . Moim zdaniem i tak najlepszą opcją są 2 niezależne zasilania przepustnic z 2 stożkami jeśli mówimy o osiągach.
 
 
 
technik
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Opel Omega 3.2 V6
Imie: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 2795
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-02-03, 17:36   

W omegach puszka przede wszystkim skraca dolot ;)



>Klasyka Polnych Dróg<
>Pracujące Klasyki<
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Maciekx
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos C30YER
Imie: Maciek
Pomógł: 26 razy
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1958
Skąd: Rzeszów / Kraków
Wysłany: 2015-02-03, 18:01   

technik, Tak, ale skoro ma być jakiś temat o modyfikacjach to mówimy o bazie, która moc wygeneruje, nie ważne w jakiej budzie
 
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-02-03, 19:32   

technik napisał/a:
Puszka Mantzela coś daje jeśli jest do niej program z tego co czytałem. Ori pucha to spory wydatek, a wszystkie na wzór mogą tylko wyglądać. We vkach były 2 rodzaja dolotów z długim i krótkim kolektorem i na długim puszka nic nie daje. Nie wiem jak to się ma do ssących w vectrach ;)


Mantzel daje trochę. Z tego co pamiętam, to jak u Śledzia mierzyliśmy, to zdecydowanie wpływa na moment i jego rozkład. Szmoc tam jakoś szczególnie się nie zmieniała,ale moment był jak najbardziej odczuwalny. Może Śledź ma jakiś wykres przed i po, to pewnie wrzuci jak zajrzy :) BTW: skoro forum DU, to rozumiem, że mówimy o Vkach w Lanosach/Nexiach itd, a chyba długiego kolektora do żadnego z powyższych się nie wciśnie (jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić).

Maciekx napisał/a:
Generalnie puszka mantzla działa wg mnie jak akumulator powietrza, może lokalnie tworzyć mikro nadciśnienie, a w efekcie ujednolicić przepływ w krótkim kolektorze z omegi tworząc przepływ laminarny już za przepustnicami . Moim zdaniem i tak najlepszą opcją są 2 niezależne zasilania przepustnic z 2 stożkami jeśli mówimy o osiągach.


Zgadza się, tylko tu już trzeba kombinować z konwersją MAF->MAP, co wiąże się z niemałymi kosztami dla "szarego człowieka" ;) A jeżeli szary człowiek nie jest szary, to już lepiej jakieś ITB wyskrobać ;)

Do całego tematu dodam tylko jeszcze od siebie, że 90% sukcesu jeżeli chodzi o szmoc w Vce to WYDECH :) Można na nim ugrać bardzo dużo z racji tego, że seryjne kolektory wydechowe są z dupy i tyle (kto miał w ręce i oglądał, ten wie ;D ). Na samych kolektorach wydechowych można zrobić przyrost do 20KM przy C25XE, jak dorzucimy do tego resztę wydechu o odpowiedniej średnicy, to dojdzie jeszcze ładnych parę KM. Jak uda mi się znaleźć gotowy przepis na wydech , to wrzucę, gdzies mam na którymś kompie :)

BTW: pomaltretujcie trochę Śledzia, gdzieś ma szkic Mantzla (ostatnio spawał :P ) z wymiarami, cyferki na wydech też pewnie gdzieś mu się podziewają ;)

No i oczywiście wydech dobrze działa po uprzednim odetkaniu dolotu, czyli ssak z Omki na 2 przepustnicach + wałki z x30xe w wypadku 2.5 V6.

Sorry za trochę chaotyczny charakter posta, ale już dziś ledwo na oczy widzę :)

Pzdr

[Edyta]

Co do dolotu, to musi być dosyć długi. Najlepiej sprawdza się wycięcie otworu między podłużnicą a błotnikiem i wsadzenie stożka w nadkole (im niżej tym lepiej = dłuższy dolot). Sprawdzone wielokrotnie na własnej skórze. Analogicznie - najprostszy sposób, żeby zabić wigor Vki - zostawić krótki dolot gdzieś pod maską ;) A już tym bardziej nieosłonięty od ciepła ;)



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Maciekx
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos C30YER
Imie: Maciek
Pomógł: 26 razy
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1958
Skąd: Rzeszów / Kraków
Wysłany: 2015-02-03, 19:56   

ziemniak napisał/a:
chyba długiego kolektora do żadnego z powyższych się nie wciśnie
no to muszę Cię poprawić bo wchodzi :D
 
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-02-03, 20:07   

Do czego? :P W Nexii można powiedzieć, że się opiera o kielich ;) W sumie Leganza/Nubira pewnie ma więcej miejsca :) Pytanie tylko, czy ten dłuższy lepszy :) mierzyliście?



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Maciekx
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos C30YER
Imie: Maciek
Pomógł: 26 razy
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1958
Skąd: Rzeszów / Kraków
Wysłany: 2015-02-03, 20:21   

Do Lanosa. W kwestii pomiarów to mam jeden i drugi, może przy strojeniu przerzucę na zmianę, jaki ma wpływ na napełnianie cylindrów, wyjdzie w praniu :)
 
 
 
technik
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Opel Omega 3.2 V6
Imie: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 2795
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-02-03, 20:26   

Maciekx napisał/a:
ziemniak napisał/a:
chyba długiego kolektora do żadnego z powyższych się nie wciśnie
no to muszę Cię poprawić bo wchodzi :D


W sumie sam jestem ciekaw ;)

ziemniak gotowiec wydechu masz na myśli wyliczony pod konkretną budę czy średnice rur itp?

Maciekx napisał/a:
W kwestii pomiarów


Z tego co wiem na długim jest bardziej dieslowa krzywa momentu, a sama moc/moment się nie zmieniają ;)
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-02-03, 20:55   

No sam jestem ciekaw, bo jak do tej pory to z moich 'testów" zawsze wychodziło, że im dłuższy (bardziej pojemny) dolot, tym przy Vce lepiej :) Więc teoretycznie na długim kolektorze powinno byc lepiej ;D BTW: Wrzuciłbyś jakieś foto, jak taki dolot wygląda w Lanku? bo w Nexusie niestety, ale ...
https://www.youtube.com/watch?v=6hs6Y9QBwjA

Miejsca mało :P Może na filmie nie wygląda to jeszcze tak źle, ale na żywo kiepsko było :)

Co do wydechu ; gdzieś kiedyś trafiłem na ekstra temat na jakims niemieckim forum. Chłopaki tamdokładnie opisały różne opcje wydechu z wykresami itd. Pamiętam, że bardzo ważne było przy robieniu kolektora wydechowego, żeby zaraz za flanszą nie robić kolanka, tylko najpierw kawałek prostej rurki parę cm, dopiero póżniej zagięcie w dół. Jutro w biurze zerknę na laptopie, pewnie gdzieś mam wszystko cacy rozrysowane :)



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Maciekx
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos C30YER
Imie: Maciek
Pomógł: 26 razy
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1958
Skąd: Rzeszów / Kraków
Wysłany: 2015-02-03, 21:11   

W lanosie nie jest wiele lepiej z miejscem, wchodzi na styk. A że miałem inną wizję to u mnie siedzi na odwrót, fotki mogę przy okazji porobić
 
 
 
technik
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Opel Omega 3.2 V6
Imie: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 2795
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-02-03, 21:13   

Maciekx napisał/a:
na odwrót
??

W strone aku w sensie?



>Klasyka Polnych Dróg<
>Pracujące Klasyki<
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-02-03, 21:16   

Kolektory można montować w obie strony :)

No dobra - a gdzie wtedy umiejscowiłeś stożek? Bo od strony skrzyni to trochę kiepsko z miejscem :) Chyba, że aku do bagażnika :)



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt