X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[LANOS]- z jakiego rodzaju silnika pasuje miska olejowa

Autor Wiadomość
krzoku

Auto: LANOS 1.5 8V
Imie: Kamil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 155
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-07, 15:58   [LANOS]- z jakiego rodzaju silnika pasuje miska olejowa

Witam Was, piszę temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi nigdzie a mam pytanie. Jestem świeżym posiadaczem Lanosa 1.5 V8, przy wymianie oleju okazało się iż w misce olejowej zostały 2 zwoje gwintu, w związku z wymianą miski chciałem się zapytać z jakiego silnika będzie takowa miska pasowała?LANOS 1.5 16V,1.6 16V? Czy jedynie z 1.5 8V?
Dziękuję z góry za odpowiedź:)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr
Pomógł: 73 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1092
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-02-07, 16:08   

Z tego co pamietam misy sa uniwersalne w rodzinie lanosa

sa 2 rodzaje alu i stal ;-)

IMO lepiej kupic alu ponieważ stalowe (nowe maja tendencje to luszczenia sie farby i zatykania smok olejowego



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2015-02-07, 16:11   

krzoku napisał/a:
okazało się iż w misce olejowej zostały 2 zwoje gwintu

Wystarczy odpowiednim gwintownikiem powiększyć rozmiar i założyć nowy korek spustowy.
( istnieją zestawy do napraw) Nie widzę konieczności wymiany miski.
 
 
Zielony
Prezes


Auto: Lanos SE 1.5 8V 86 KM LPG/C-Max 1.8 125KM
Imie: Wojtek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3156
Skąd: WPN
Wysłany: 2015-02-07, 16:28   

Potwierdzam słowa kolegi stifff, sam to w piątek przerabiałem tyle że u mnie było ich więcej niż dwa zwoje ale i tak na wszelki wypadek będę kupować miskę.



Nie spać, zwiedzać, zapier....
 
 
sebek1111

Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-02-07, 20:32   Re: [LANOS]- z jakiego rodzaju silnika pasuje miska olejowa

Kup korek rozmiar większy i przegwintuj. Bez sensu wymieniac miske.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
krzoku

Auto: LANOS 1.5 8V
Imie: Kamil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 155
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-08, 13:23   

Dziękuję za odpowiedź :) A z jakiego modelu by pasował korek ? Słyszałem o Mercedesie jakimś? Ogólnie to może na szrocie znajdę miskę aluminiową i ze śrubami i z korkiem dam może ze 30zł, do tego sylikon ( czy polecacie jakąś uszczelkę?) i zapewne cena wyjdzie podobna co za korek i nagwintowanie ( nie mam takiego gwintownika niestety ). Ewentualnie myślałem żeby oddać do kogoś aby mi zaspawał korek do miski ( olej świeży jest, przejechane ok 300km), bo ja 15 tysięcy zrobię może w 1,5 roku, a przy następnej wymianie wymienił bym miskę... Da rade przyspawać korek czy to nawet nie przejdzie i ryzykowne? Mam aluminiowa miskę:)
 
 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr
Pomógł: 73 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1092
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-02-08, 13:38   

Kolego korek z renault laguny pasuje (jest rozmiar wiekszy )

do misy aluminiowej nie stosuje sie uszczelki , silikon rowniez odpada :

jak kupisz mise alu to kup masa uszczelniająca Dirko albo rainz (sa bezoctanowe )
https://www.google.pl/web...C4%85ca%20dirko



cala robota z wymina misy to max 1h nie mając kanału :p
wiem bo robilem tak w lanim jak mi cieklo

robisz tak :

1) zdejmujesz wydech zaraz za kolektorem ) (3 sruby ... ja juz sie z nimi nie bawie tylko je przekrecam pozniej pobijak i śruby wychodza )
2) lewarujesz samochod jak najwyzej, podkladasz klocki czy kobyłki , zeby mozna bylo sie pod niego wtoczyc
3) odkręcasz kilkanaście śrub misty
4) zdejmujesz mise (moze nie chceć zejsc bo przyklejona na masie uszczelniającej )
5) czyscisz styk bloku i mise ze starej masy
6) odtluszczasz
7) nakladasz na misę pastę uszczelnijąca
8) zakladasz
9) przykręcasz sruby
10) dociągasz (delikatnie bo lubia sie zrywac ) ... ja mam zerwane 3 :p ale nei cieknie to nie ruszam ;-)
10a) zakladasz wydech(nowe śruby )
11 ) czekasz ok 2h
12 ) nowy filtr i olej
13) patrzysz czy neicieknie
14) cieszysz sie ze szczelnej misy z odpowiednim korkiem :D



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
krzoku

Auto: LANOS 1.5 8V
Imie: Kamil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 155
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-08, 16:02   

Okej, a pytanko mam jeszcze dlaczego nie może być sylikon (chyba)- leży u mnie tubka jakiegoś czerwonego do 300stopni :)

Z laguny 1 czy 2? Jak bym podjechał do mechanika ( za płotem:D) to może by mi nagwintował na większy korek(zależy ile sobie policzy), myślę że olej po zlaniu do czystego naczynia i jak wleję go z powrotem przez bagnet to nic się nie stanie. A gwintownik zapewne musiał by być w jakimś smarze co by opiłki nie wleciały do misy i często należało by cofać gwintownik? :)
 
 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr
Pomógł: 73 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1092
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-02-08, 16:37   

silikon zawiera ocet a on zle dziala z olejem ;-)



jak masz mozliwosc przegwintowania to gwintuj



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
krzoku

Auto: LANOS 1.5 8V
Imie: Kamil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 155
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-08, 22:23   

To jeszcze powiedz mi czy z Laguny 1 czy z 2 pasuje?
Aktualnie mam na śrubę nawinięty teflon, dokręcony z wyczuciem- z początku nic nie kapało ale po około 200kilometrach korek zaczął się sam wykręcać i powoli zaczęło kapać(przez 3 noce około 100ml ) wczoraj dokręciłem ponownie z czuciem( aż było słychać jak puszczają pozostałe zwoje) i puki co nie kapie.... we wtorek postaram się zdobyć potrzebne materiały i w środę jak się uda to doprowadzić do porządku...

No chyba że mi ktoś powie czy jest możliwość zaspawania, zlutowania korka do alu miski?:D


PS: myślę jeszcze na takim rozwiązaniem : http://daewooforum.pl/temat41416.html :)
Może by zdało egzamin
 
 
sebek1111

Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-02-08, 23:24   Re: [LANOS]- z jakiego rodzaju silnika pasuje miska olejowa

Z tego co pamietam, wiekszy jest korek od Poloneza z silnikiem Citroena, wiec koledzy dobrze mowia. trzeba szukac czegos od francuzow, ale dzieki Polonezowi powiniennes miec mozliwosc kupic to w sklepie z byle gratami motoryzacyjnymi.
 
 
sivo

Auto: Lanos 1.6 16v SX '99
Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-29, 07:47   

Pozwólcie, że się podepnę pod ten temat. Otóż dwa dni temu postanowiłem zmienić olej. Przy wykręceniu śruby z miski olejowej zauważyłem, że ostatnie 2 zwoje są wyrwane (zostały na gwincie). Żeby nie zniszczyć pozostałych starałem się nie dokręcać na maxa, tylko z wyczuciem. Niestety na drugi dzień zauważyłem że kapie to wlazłem ponownie pod auto i znów dokręciłem, niestety kapie dalej i to chyba nawet bardziej. Czy możliwe, że zbyt słabo dokręcona śruba się luzuje sama? Jaka jest grubość miski? Czy gwint w misce jest na całej długości śruby? Dziś chcę spróbować doraźnie lekko wykręcić i omotać taśmą teflonową, bo nie mam chyba jak tego przegwintować.
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 322 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7230
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2017-05-29, 21:32   

Podkładkę miedzianą zmieniałeś?



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
sebek1111

Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-29, 23:50   

spróbować doraźnie lekko wykręcić i omotać taśmą teflonową, bo nie mam chyba jak tego przegwintować.[/quote]

Jesli sruba dokreca sie normalnie ( nie obraca na zerwanym gwincie), to odkrec ja do polowy, okrec tasma teflonowa w kierunku przeciwnym do dokrecania. Nie poleci ani kropelka.
 
 
sivo

Auto: Lanos 1.6 16v SX '99
Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-30, 06:59   

No właśnie podkładki nie zmieniłem.... Ale wczoraj udało się omotać tą taśmą teflonową i na razie nic nie kapie, wieczorem sprawdzę dopiero czy się poci. Ale jak dokręcałem to generalnie mam wrażenie że póki się śruba wkręca to idzie OK, ale jak już chciałem ją dociągnąć, dość lekko, to opór mniejszy niż przy wkręcaniu, jakby tego gwintu wcale już nie było :( No ale jeśli teraz będzie trzymać to chociaż na kilka miesięcy będzie spokój, bo teraz to już kasy nie mam zupełnie na nic :(
A ktoś kojarzy jaka jest grubość ścianek miski? Bo gwint na śrubie miał z 1,5cm długości i chciałbym wiedzieć czy miska w tym miejscu też ma tyle (to wtedy te 3 wyrwane zwoje to jest nic), czy też może ma np. 0,5cm albo i mniej to wtedy 3 zwoje to będzie połowa...
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt