Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2008-09-03, 11:09 [LEGANZA] wymiana silnika na jakis od Opla (Vectra/Omega)
LEGANZA wymiana silnika.
[glow=000000][/glow]Czy moze ktos mi poradzic, czy pasuje do Leganzy silnik 2,0 16V od Vectry lub Omegi ? Moj silnik mi padl (przede wszystkim pekl korbowod). Z tego co czytalem te silniki Leganzy bywaja bardziej awaryjne niz Vectry 16V, a wydaje sie ze Leganza to po prostu zubozony silnik z Vectry.
Czy ktos tak przerabial Leganze ? Jakie moga byc klopoty ?
Przeczytaj regulamin, mnastepnym razem bedzie ostrzezenie :/
Ziemniak
Poprawilem dane, jak rozumiem o to chodziło. Przepraszam.
A Leganze kupiem 4 miesiące temu z zajeżdżonym silnikiem. Czy ktoś umie odpowiedzieć o przekładanie silnika z Opla ?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
ravenussss [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-22, 21:40
czesc
pasuje blok c20ne (jesli masz glowice dobrą z leganzy)
trzeba przegwintowac cześć orginalnych śrub z legi (od misy i rozrządu) pozatym szlifierką przerobić odcinek bloku przy rozruszniku (tak zeby orginalny z leganzy wszedl),
i powinno pięknie chodzic
nic nie musisz rozwieracac wystarczy sruby zmniejszyc srednice gwintu na 8 jesli dobrze pamietam i tyle a miske olejowa zakladasz poprostu z legi i tyle
kaktus [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-26, 20:59 silnik od opla vectry w leganzie
Witam. Zauważyłem mało postów w tym temacie choć pewnie często ludzie tu zaglądają. Ja zresztą też tu zajrzałem kiedy silnik w mojej Leganzie padł. Dbałem o niego - wszystkie wymiany na czas. Nigdy nie kręcił więcej niż 4 tyś obrotów. Mimo wszystko korbowód w pewnym momencie pękł i dupa blada. Została mi tylko wymiana silnika. Na aukcjach zauważyłem że te silniki do Leganzy są o około 1000 złotych droższe niż np. do vectry. W zasadzie jest to identyczny silnik - różni się tylko oznaczeniem. W oplu Vectra był V20XEV. Chcę rozwiać wszelkie wątpliwości. Silnik z omegi się nie nadaje ponieważ w tamtym samochodzie jest ustawiony wzdłużnie brakuje mu jednej łapy przy rozrządzie (ponieważ w Leganzie ustawiony jest poprzecznie). Faktycznie trzeba rozwiercać otwory w bloku - tak jak to opisywał to mój poprzednik. Ja zakupiłem silnik z Vectry i wszystko jest ok. Problem jest tylko taki że wszystko trzeba przekładać z Leganzy - dosłownie wszystko, nawet bagnet i jego prowadniczkę. Na szczęście pasują również otwory z głowicy pod kolektory z Legii. Także jeśli chcecie kupić tańsze i podobno lepsze jednostki dwulitrowe to polecam silniki od Vectry. Czekam na ewentualne pytania. Pozdrawiam
kuba20071 [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-30, 09:44
Od Omegi też pasuje, ja mam w Nubi, w Oplach powyżej 1996 (chyba) w misie olejowej są wałki wyrównoważające i nie pamiętam czy to przeszkadza do miski od Leganzy, ale w Nubirze na pewno. Silnik od Omegi z tymi wałkami ma dzieloną miskę olejową tzn. dolna część z blachy a ta połączona z blokiem z aluminium, w Vectrze nie pamiętam, ale zwróćcie na to uwagę.
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
A ja dałem od Evandy 2005r i 54tyś przebiegu auto z niemiec z ksiązką serwisową- koszt 2000zł. Trzeba było zmienić EGR bo w Evandzie był elektroniczny. Reszta pasowała. Jak poczytacie fora opla to znajdziecie tam tez pechowców z walnietymi korbowodami i to wielu. Miałem kupić silnik oplowski ale przy tych rocznikach aut z których były wymontowywane to przebiegi poniżej 150tyś można między bajki włożyć. Pozdrawiam tych co wymienili i życzę szczęścia na nowej drodze.
pietrzakb Cygan
Auto: Leganza
Imie: Bartek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 16 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-09, 01:39
Panowie ale z tego co mi wiadomo to omega miał napęd na tył. Ja trochę kombinuje z wymianą ale na 3,2 V6 GTA chyba najlepszy silnik (ale nikt się z tym nie zgodzi) a do tego zawieszenie KONI
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-06-09, 15:07
pietrzakb napisał/a:
Ja trochę kombinuje z wymianą ale na 3,2 V6 GTA chyba najlepszy silnik
A w czym on niby lepszy od 3.2 Opla?
No i po co kombinowac z Alfa, skoro sa silniki Opla pasujace bez wiekszych problemow