Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2015-02-10, 20:06 Mechanik od wahaczy Bytom i okolice.
Witam.
Problem nie jest nowy: tuleje wahaczy w Nubirze I.
Pół roku temu kupiłem nowe wahacze, teraz wiem, że kupiłem szajs.
Wymieniłem lewy, ale z prawym musiałem jechać do mechanika i prawego wahacza nie mam.
Chciałem dokupić używany prawy, przecisnąć tuleje, wymienić sworznie i założyć.
No i problem, bo na złomie tylko lewy jest (i w ogóle jakoś trudno o prawy).
Ale do rzeczy, czy mam:
- kupić nowy prawy, przecisnąć nowe tuleje np. tedgum, dać nowe sworznie?
- kupić dwa nowe i powymieniać tuleje i sworznie?
- kupić dwa ze złomu i powymieniać tuleje i sworznie?
- dać włożyć z forda i audi?
Mam tylko używany lewy wahacz i nowe sworznie. Chcę dokupić nowe tuleje, ale nie wiem, czy tedgum, czy dać przetoczone z forda i audi.
Jeśli z forda i audi, to czy jest ktoś w okolicy Bytomia, kto wie, jak to się robi?
Proszę o pomoc, bo mi już ręce opadają...
Tuleje wymienione...
Tak więc dziękuje Koledze wys14, za wskazanie warsztatu p. Jacka w Katowicach na gen. Jankego (warsztat obeznany w problemach Daewoo).
Kupiłem używany komplet wahaczy i nowe sworznie, zawiozłem do wymiany tulei i sworzni, i po dwóch dniach miałem wymienione:
- wahacze z wstawionymi tulejami i sworzniami,
- nowe końcówki drążka,
- nowe łożyska z przodu,
Auto prowadzi się prosto, nie rzuca, nie pływa i nie stuka, łożyska nie szumią.
Różnica kolosalna - nie wiedziałem, że "oryginalne" tuleje to aż takie badziewie.
Pomimo wymiany na nowe i ustawieniu geometrii, auto pływało - teraz nie.
Z tego, co wiem, to tuleje przetoczone z Audi i Opla Omegi, łożyska na przód z Fabryki Łożysk Tocznych w Kraśniku - zobaczymy, na jak długo "starczą".
Pzdr.
Krzysztof
AdiN Klinika4x4
Auto: Turboelpegie!
Imie: Adam
Wiek: 25 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 4383 Skąd: OFF-ROAD SERVICE