Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Hej Mam zamiar za jakiś czas do Lanosa wrzucić 2.0 o oznaczeniu X20SED Planowana moc - 140-150KM max Stopień sprężania czy zna ktoś w tym silniku? Pytanie moje brzmi (nie, nie znalazłem informacji w żadnym temacie). Jak kupię Całą nubirę z dwu litrowym silnikiem, to po za silnikiem jak wiadomo ^^ Przednie hamulce nie siądą, bo są takie same Ale jak jest z tylnymi ? Belka jest szersza z tego co wiem Natomiast czy zaciski od tyłu podejdą P&P ? Bardziej opłaca mi się upić całą nubirę wyjąć co potrzebuję i resztę sprzedać na złom niż kupować oddzielnie wszystko Chyba, że ktoś już kombinował z belka od nubiry do lanosa hmm :>
W obecnej chwili liczę koszta i na sam silnik wraz z remontem 4-5 tyś liczę I może na układ hamulcowy jeszcze z tego zostanie
Co sądzicie ?:)
Hamulce w Nubirze sa lipne wiec nie ma sensu ich zmieniac njlepiej wrzoc 284mm ale wtedy min felga 15" ewentualnie zaciski z Espero i 256mm wtedy 14" wejdzie. Stopien sprezania to 9,5 z tego co kojarze. Przy okazji warto zrobi porting glowicy i jakis fajny kolektor wydechowy na bazie tego z xe, wtedy powinno byc te 150km. Tylne heble pasuja z C alibry i Vectry B ale z recznym trzeba pokminic.
Auto: Nubira 2.2.2.
Imie: Piotr Pomógł: 541 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 1004 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-14, 12:17
Zapomnij o heblach i zawiasie z Nubiry. Porażka.
Jeżeli pomogłem, kliknij + pomógł
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2015-02-14, 14:10
w lanosa najlepiej wepchnąć hample z vectry b na przód a na tył zależnie od tego czy 5x110 czy 4x100 z którejś astry, osobiście zmieniłem rozstaw i jestem zadowolony bo nie muszę kombinować, wkładam hample z vb i jeżdżę, niektórzy bawią się z miksem tarcz z czegośtam plus zaciski z omki czy vb , nie lubię półśrodków
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
niektórzy bawią się z miksem tarcz z czegośtam plus zaciski z omki czy vb , nie lubię półśrodków
Nie rozumiem Twojego zdania. Tarcze 284mm to polsrodki tylko dlatego ze maja 4 sruby a 288 ma 5srub to nie polsrodek? Przeciez wrzucajac tarcze z Grande Punto tez nic sie nie wierci tarcza pasuja bez przerobek. Z obecnego punktu widzenia zaciski z Vectry B i tarcze bez wzgledu na to czy to 284 czy 288 to polsrodki, nawet jak maja 5 srub. Jedyna sluszna opcja to 4tłok + tarcze min 300mm i najlepiej min 28mm grubosci i moze byc 4x100.
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2015-02-14, 17:42
bardziej chodziło mi o toczenie, pierścienie dystansowe itd, nie lubię kombinować, przy grande punto nic się nie dłubie ?
strus napisał/a:
Jedyna sluszna opcja to 4tłok + tarcze min 300mm i najlepiej min 28mm grubosci i moze byc 4x100.
a próbowałeś EBC z żółtym klockiem ? przez te hamulce muszę sprawdzać czy ktoś z tyłu we mnie nie wali tak się to zatrzymuje, wydaje mi się że 4 tłoczki na gładkiej tarczy będą hamować bardzo podobnie, a jednak jest przy tym rzeźba
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1727 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-02-14, 18:27
RIPER napisał/a:
wydaje mi się
no właśnie, wydaje Ci się...
"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku Piękne auto! "
Hmmm. Spokojnie odpalam ABS na asfalcie. Na rolkach spokojnie spełnia normę. Lipne hamulce w Nubirze to subiektywne odczucie, bo nie ma efektu wciągania pedału i trzeba użyć trochę siły. Fakt, że w Fordzie aby uzyskać podobny efekt naciskałem pedał jednym palcem, ale nie ma takiej opcji, aby ten Ford miał wyraźnie krótszą drogę hamowania.
Hmmm. Spokojnie odpalam ABS na asfalcie. Na rolkach spokojnie spełnia normę. Lipne hamulce w Nubirze to subiektywne odczucie, bo nie ma efektu wciągania pedału i trzeba użyć trochę siły. Fakt, że w Fordzie aby uzyskać podobny efekt naciskałem pedał jednym palcem, ale nie ma takiej opcji, aby ten Ford miał wyraźnie krótszą drogę hamowania.
Ja nie mowie tu o odczuciach bo nawet przy 4tlokach heble w DU nie beda tak czula jak np w Toledo II, chodzi o efektywnosc. Wyhamuj z 200km/h nubira i powtorz to jeszcze raz. Espero mialo hebel tai jak w nubirze ale bly lesze zaciski stad jesli mial bym sie pchac w 256mm wolal bym zaciski z Espero/Calibry niz z Nubiry.
RIPER napisał/a:
bardziej chodziło mi o toczenie, pierścienie dystansowe itd, nie lubię kombinować, przy grande punto nic się nie dłubie ?
strus napisał/a:
Jedyna sluszna opcja to 4tłok + tarcze min 300mm i najlepiej min 28mm grubosci i moze byc 4x100.
a próbowałeś EBC z żółtym klockiem ? przez te hamulce muszę sprawdzać czy ktoś z tyłu we mnie nie wali tak się to zatrzymuje, wydaje mi się że 4 tłoczki na gładkiej tarczy będą hamować bardzo podobnie, a jednak jest przy tym rzeźba
Tomek, nie probowalem z zoltym, mam czerwony ale nie sadze zeby to znacznie zmienilo hamowanie z prostego powodu, klocki daja rade bo hamulec jest nawet po kilku hamowaniach z duzych predkosci, jednak tarcze zaczynaja sie grzac. Gdy mialem jakies chinskie 284mm przy 1.5 dawalo rade ale przy xe tarcze sie gotowaly i bylo czuc ze hamulec plynie.. Teraz mimo ze sa uzyte elementy wysokiej jakosci to jednak rozmiaru sie nie oszuka i przy 250KM trzeba by celowac w 3XXmm tak zeby powiedziec z czystym sumieniem ze sa to hamulce a nie spowalniacze.
Do tarcz z Grandepunto wystarczy wyciac pierscienie z rury kwasoodpornej 2,5" z scianka 1,5mm, ale wiele osob zaklada je bez pierscienia i nie ma bic. Ja mam jakies toczone.
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2015-02-14, 20:52
m4d4g4sk4r napisał/a:
no właśnie, wydaje Ci się...
a Ty co spec od modyfikacji ?
Cytat:
Tomek, nie probowalem z zoltym, mam czerwony ale nie sadze zeby to znacznie zmienilo hamowanie z prostego powodu, klocki daja rade bo hamulec jest nawet po kilku hamowaniach z duzych predkosci, jednak tarcze zaczynaja sie grzac. Gdy mialem jakies chinskie 284mm przy 1.5 dawalo rade ale przy xe tarcze sie gotowaly i bylo czuc ze hamulec plynie.. Teraz mimo ze sa uzyte elementy wysokiej jakosci to jednak rozmiaru sie nie oszuka i przy 250KM trzeba by celowac w 3XXmm tak zeby powiedziec z czystym sumieniem ze sa to hamulce a nie spowalniacze.
Do tarcz z Grandepunto wystarczy wyciac pierscienie z rury kwasoodpornej 2,5" z scianka 1,5mm, ale wiele osob zaklada je bez pierscienia i nie ma bic. Ja mam jakies toczone.
a jakie masz teraz tarcze ? bo możesz mi wierzyć lub nie ale EBC robi zajebistą robotę, wiem że rozmiaru tarcz się nie oszuka, ale EBC nie kosztuje tyle dlatego że są ładne, materiały użyte do produkcji ewidentnie poprawiają efektywność hampli i to porażająco, jak będę miał okazję przewiozę się Dolcecko wozem i zobaczę jak u niego hample działają, wtedy będę miał rzetelną opinię
no a jeżeli chodzi o hample na 4x100 to jednak widzisz jakieś dziubanie jest no ale każdy robi jak chce, ja poszedłem w zmianę rozstawu i w sumie stojąc przed tą decyzją zrobił bym to samo jeszcze raz
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Tarcze mam EBC TurboGrove czy jakos tak klocki EBC RedStuff. Ogolnie jakosc ich nie ulega watpliwosci ale gdyby to bylo chociaz 300mm z Grand Scenica i redstuff to mysle ze bylo by duzo lepiej. Jesli chodzi o tarcze z Grande Punto na duzy minus grubosc zaledwie 22mm, dlatego te EBC byly dosyc tanie. Jak tylko te sie zjezdza bede inwestowal w cos powyzej 300mm jedyne z 4tlokami widze problem bo nei chce dawac dystansow.
Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1727 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-02-14, 21:05
RIPER napisał/a:
m4d4g4sk4r napisał/a:
no właśnie, wydaje Ci się...
a Ty co spec od modyfikacji ?
Nie, ale widzą wszędzie Twoje komentarze w stylu "to jest złe bo ja mam inaczej i moje jest dobrze" no to człowieka trochę krew zalewa.
"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku Piękne auto! "
michal26 Grupa Kujawsko-pomorska V6 in progress
Auto: lanos 3.0 V6
Imie: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Gru 2011 Posty: 646 Skąd: Borówno
Wysłany: 2015-02-14, 21:16
strus napisał/a:
Tarcze mam EBC TurboGrove czy jakos tak klocki EBC RedStuff. Ogolnie jakosc ich nie ulega watpliwosci ale gdyby to bylo chociaz 300mm z Grand Scenica i redstuff to mysle ze bylo by duzo lepiej. Jesli chodzi o tarcze z Grande Punto na duzy minus grubosc zaledwie 22mm, dlatego te EBC byly dosyc tanie. Jak tylko te sie zjezdza bede inwestowal w cos powyzej 300mm jedyne z 4tlokami widze problem bo nei chce dawac dystansow.
dasz dobrze odsadzoną tarcz i zaciski 4/6/8 tłokowe wchodzą bez żadnego dystansu.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2015-02-14, 21:31
m4d4g4sk4r napisał/a:
Nie, ale widzą wszędzie Twoje komentarze w stylu "to jest złe bo ja mam inaczej i moje jest dobrze" no to człowieka trochę krew zalewa.
lepiej przeczytaj dokładnie co napisałem, wyraziłem swoje zdanie nikomu nie narzucając rozwiązania, zrobiłem w swoim aucie co chciałem, jak ktoś chce coś innego ma wolną rękę i wybór
strus napisał/a:
Tarcze mam EBC TurboGrove czy jakos tak klocki EBC RedStuff. Ogolnie jakosc ich nie ulega watpliwosci ale gdyby to bylo chociaz 300mm z Grand Scenica i redstuff to mysle ze bylo by duzo lepiej. Jesli chodzi o tarcze z Grande Punto na duzy minus grubosc zaledwie 22mm, dlatego te EBC byly dosyc tanie. Jak tylko te sie zjezdza bede inwestowal w cos powyzej 300mm jedyne z 4tlokami widze problem bo nei chce dawac dystansow.
odnośnie klocków sporo się naczytałem, w końcu koleś który sprowadzał mi hample powiedział, że żółte będą bardziej znośne do "jeżdżenia po mieście" nie wiem ile w tym prawdy, dzwoniłem do jednej firmy i powiedzieli mi że trafił do nich na reklamacje komplet tarcz z czerwonymi klockami które poszarpały tarcze nie wiem ile w tym prawdy też chodziły za mną czerwone ale w końcu kupiłem żółte i nie wiem czy na tym zyskałem, ale ich kolory też oznaczają różne materiały, trudno by wszystko przetestować zastanawiają mnie jeszcze tarcze BD ktoś jeździł ?
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw