Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid Pomógł: 10 razy Wiek: 28 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2015-02-20, 15:38 [Lanos] Maglownica
Witam, jako że miałem wolny czas umówiłem się w końcu z mechanikiem na wymianę tego ,,krzyżaka,, ( chodzi o stukanie wyczuwalne w kierownicy) Auto zostało posprawdzane i okazało się że jest wybity jeden sworzeń wahacza >> taki kupili i założyli http://e-katalog.intercar...acza-przod.html
Po wymianie dalej stuka jak stukało, mówię gościowi że długo mam z tym problem i żeby krzyżak zobaczył czy nie ma luzów. On zajrzał pod kierownicę, coś poszarpał (za wałek kierowniczy) i mówi że luzu nie ma. Jego zdaniem to maglownica. Zaproponował wymianę na używaną regenerowaną za 280zł + 210 za robotę. Ja jednak wolał bym najpierw wymienić ten krzyżak, to tańsza opcja a może pomorze. Co sądzicie? Gdzie można sprawdzić stan maglownicy? Bo jaką ja mam pewność że oni mi wymienią i będzie git, wezmą ~ 500zł i dalej będzie walić.....
Znajdę innego mechanika co zajmie się tym krzyżakiem ( jak na razie wszyscy kręcili nosem) Ale interesuje mnie to gdzie mogę sprawdzić magiel i mieć wszystko czarno na białym. Bo wydaje mi się że mechanik nie jest do końca pewny co mówi..... Szkoda gadać
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
razor19956 Miłego dnia :)
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid Pomógł: 10 razy Wiek: 28 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2015-02-20, 16:02
Dodam jeszcze, że jeśli chodzi o luz na kole kierownicy to przy zgaszonym silniku jak poruszam kierownicą to stuka coś pod kierownicą (dlatego podejrzewam krzyżak) Ale koła reagują dobrze, tzn. na każdy ruch, przy każdym przekręceniu kierownicą koła skręcają dobrze, więc chyba luzu nie ma.
PS: Wspomagania nie mam jakby co
EDIT: http://forum.autokacik.pl...umber=282150539 Fakt tu jest ładnie opisane wszystko, tylko jedno pytanie mam. Czy trzeba odkręcać coś przy maglownicy najpierw? Czy po prostu po odkręceniu jak w linku wyżej kolumna ,,wyjdzie,, sama do góry?
na 4 zdjeciu z tego autokacika masz to zaznaczone dolna strałką od góry da rade
razor19956 napisał/a:
U mnie ruszając kierownicą lekko koła od razu łapią, czyli chyba ok
wyglada ze tak ,dlatego popatrz,podotykaj krzyzaki czy maja luzy. A ta słynna tulejka kolumny jest u ciebie na miejscu?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
dudu$
Auto: Renault Thalia Alize 1.4 8V + LPG
Imie: Mariusz Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 442 Skąd: Ząbki / Warszawa
Wysłany: 2015-02-20, 18:28
nic z tym nie zrobisz. U mnie też występują te stukania a wszystko mam nowe w zawieszeniu. Jest to podobno standard w lanosach / astrach I bez wspomagania. Rozmawiałem z gościem co miał lanosa bez wspomagania i wymienił nawet magiel a po krótkim czasie znowu zaczęło pukać. Moj mechanik również potwierdził że jest to standard w tych maglownicach
razor19956 Miłego dnia :)
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid Pomógł: 10 razy Wiek: 28 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2015-02-20, 19:01
Ale u ciebie też tak jest, że jak jedziesz np. po takiej starej kostce brukowej (kocich łbach) To stuka dość mocno i głośno i WYRAŹNIE czuć to na kierownicy a słychać pod pedałami, czyli tam gdzie są krzyżaki?
razor19956 Miłego dnia :)
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid Pomógł: 10 razy Wiek: 28 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2015-02-20, 21:52
Mechanik przy mnie robił taki test: Auto uniesione lekko do góry ( tak żeby koła były w powietrzu) Jeden z mechaników ruszał kołem a ja miałem trzymać sztywno kierownice. Wtedy właśnie było słychać ten stuk wydobywający się z okolicy pedałów. Mówię mechanikowi że to raczej krzyżak któryś a on uparcie że maglownica. Nie wiem czy to istotne, ale mi się przypomniało
Auto: Turboelpegie!
Imie: Adam Pomógł: 11 razy Wiek: 29 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 4383 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: 2015-02-20, 23:41
Ja bym jeszcze raz porządnie drążki kierownicze sobie sprawdził
Klinika4x4.com
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2015-02-21, 17:17
budowa układu kierowniczego, zawieszenia i całej reszty w lanosie jest tak banalnie prosta że nie ogarniam dlaczego nikt jeszcze poprawnie nie zdiagnozował co jest uszkodzone
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid Pomógł: 10 razy Wiek: 28 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2015-02-21, 22:25
A no niestety takich mamy teraz fachowców Wolą wymienić od razu na nowe, na pałę bez sprawdzania, a jak nie pomorze to będą dalej ,,ciągnąć,, Ach, szkoda gadać, skoro na 2 stacjach diagnostycznych w zawieszeniu nie ma luzów to pozostaje mi na razie tak jeździć, będzie cieplej to zajmę się chyba sam tym krzyżakiem
dudu$
Auto: Renault Thalia Alize 1.4 8V + LPG
Imie: Mariusz Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 442 Skąd: Ząbki / Warszawa
Wysłany: 2015-06-24, 13:06
Teraz to w swoim lanosie mam prawie cały nowy układ kierowniczy. Dzisiaj z pomocą kumpla postanowiłem wymienić krzyżak na nowy. Podczas szybkich ruchów kierownicą słychać pukanie czyli nic się nie zmieniło. Jedynie stara rzecz w układzie kierowniczym jaka została w moim aucie to kolumna kierownicza. Dlatego śmiem twierdzić że ten typ tak i jest to spowodowane konstrukcją samej kolumny. W aucie od kiedy je mam wymieniłem już końcówki, maglownicę , tulejkę plastikową oraz krzyżak, moja walka z tym pukaniem zostaje zakończona bo skoro wszystko jest nowe i dalej puka to tak ma być