X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Inny] Regulator biegu jałowego C20NE zasada działania IACV

Autor Wiadomość
Asax


Auto: Lanos C20NE, SIGNUM V6
Imie: Rafał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 330
Skąd: Jażyniec
Wysłany: 2015-03-08, 01:01   [Inny] Regulator biegu jałowego C20NE zasada działania IACV

Wie ktoś może na jakiej zasadzie działa regulator biegu jałowego w c20ne ? Wiem że w org wiązce ma podawane napięcie z jednego styku +12 a do drugiego od ecu masa. Tylko jak ecu tym steruje ? Co tam w środku jest "elektro zawór" ? Cewka? Chciałbym wysterować to ręcznie np. za pomocą potencjometru tylko nigdzie nie mogę znaleźć schematu co tam w środku jest.


(Patent na prowizoryczny tempomat.)



Daewoo Lanos 2.0 C20NE mod white/black mat KLIK
Opel Signum 3.0 v6 chip irmscher KLIK
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-03-08, 09:49   

Możesz spróbować potencjometrem na przewodzie sterowania z ECM tylko pytanie jaki duży zakres.
Pytanie czy to wystarczy do jazdy z prędkością 90 km/h bo średnica przepustnicy krokowca jest niewielka.




 
 
 
Asax


Auto: Lanos C20NE, SIGNUM V6
Imie: Rafał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 330
Skąd: Jażyniec
Wysłany: 2015-03-08, 10:14   

Testowane i starczy nawet do 120 km/h na prostej, trochę gorzej z wzniesieniami.

Ja to muszę wysterować bez ecm bo silnik chodzi na wiązce z lanka 1.5 8v z przepustnicą espero tak więc regulator nie jest nigdzie podłączony wisi zaślepiony. Dowiedziałem się że jest sterowany poprzez modulacje szerokości impulsów (PWM).



Daewoo Lanos 2.0 C20NE mod white/black mat KLIK
Opel Signum 3.0 v6 chip irmscher KLIK
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-03-08, 10:21   

Można by porobić testy ale jak masz taki układ to nie zadziała moim zdaniem ponieważ TPS będzie pokazywał zamknięta przepustnicę i albo nie zwiększy dawki paliwa albo będzie wywalało błędy i zamuli auto.....druga ważniejsza rzecz trzeba to jakoś połączyć choćby z pedałem hamulca choć to i tak mało bezpieczne żeby rozłączało przyśpieszacz w razie W ale puszczając hamulec auto zaczęło by znowu przyśpieszać.....




 
 
 
Asax


Auto: Lanos C20NE, SIGNUM V6
Imie: Rafał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 330
Skąd: Jażyniec
Wysłany: 2015-03-08, 10:27   

Na razie wysterowanie tego regulatora jest najważniejsze. Pedały będą oczywiście podłączone i hamulca i sprzęgła i od gazu. Z Hamulcem nie będzie problemu bo od czujnika, od gazu również układ na tps się zrobi, gorzej z sprzęgłem będę musiał dorzeźbić jakiś czujnik. Układ zadziała bo już testowałem z wypiętym regulatorem auto chodzi na lpg więc ecm niczym nie steruje oprócz iskry a dostając lewe powietrze z mieszanka, obroty wzrosną więc auto jedzie. Będzie też wyłącznik awaryjny całego układu.






Schemat będzie ok ?



Daewoo Lanos 2.0 C20NE mod white/black mat KLIK
Opel Signum 3.0 v6 chip irmscher KLIK
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-03-08, 10:41   

Aaa na LPG no to powinno zadziałać, będzie coś na zasadzie gaźnika z elektryczną przepustnicą :D
Moim zdaniem ten układ może zadziałać, wystarczy porobić próby z potencjometrem który ma to obsługiwać na jeden pin krokowca dać +12V na drugi masę przez potencjometr i obserwować jak się zachowuje przepustnica w krokowcu.
Do pedału sprzęgła można by sobie darować czujnik, wystarczy do pedału hamulca tak żeby po naciśnięciu hamulca i puszczeniu tempomat nie załączył się samoczynnie, do pedału gazu o tyle przydatny czujnik żeby po wciśnięciu gazu wyłączało tempomat.




 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2015-03-08, 10:45   

Asax napisał/a:
(Patent na prowizoryczny tempomat.)

Jest to najszybsza droga do zniszczenia silnika ( brak właściwego składu mieszanki w całym zakresie obrotów = każde badanie techniczne negatywne ) I nie ma tu znaczenia jakim paliwem jest on zasilany.
Poza tym istnieje możliwość braku panowania nad silnikiem w przypadku jakiejkolwiek usterki.
A to żle wróży .
Jednym słowem - nie tędy droga .
 
 
Asax


Auto: Lanos C20NE, SIGNUM V6
Imie: Rafał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 330
Skąd: Jażyniec
Wysłany: 2015-03-08, 12:29   

stifff, Czemu badanie techniczne ma być negatywne ? Przecież tam nawet nie będą umieli włączyć modułu. Po silniku nie będzie nawet widać że coś jest robione... Już nie wspomnę o tym że nie mam kata, za to mam... nie legalny bloss. Poza tym przy normalnej jeździe moduł jest wyłączany a za tym regulator zamyka dopływ powietrza.

" brak właściwego składu mieszanki w całym zakresie obrotów " Nie rozumiem o czym mówisz bloss czyt. gaźnik podciśnieniowy robi mieszankę przez podciśnienie które stworzy mój regulator obrotów. Wytłumaczę jeszcze raz... Silnik ma krokowca którego nie będę ruszać on odpowiada za wolne obroty za to ja dokładam regulator obrotów czyli nic innego jakbym po prostu naciskał pedał gazu w sposób elektroniczny mieszanka nie jest sterowana nigdzie komputerem i po wciśnięciu pedału gazu jak i po otwarciu mojego pseudo tempomatu. Idąc twoją teorią mój silnik krokowy org również tworzy złą mieszankę tak ?

"Poza tym istnieje możliwość braku panowania nad silnikiem w przypadku jakiejkolwiek usterki. "

Rzeczywiście bo przez regulator przepływa tyle powietrza że hamulce go nie opanują :hahaha: Panie Usterka będzie tak samo dzialać jak zawieszenie silniczka krokowego maksymalnie otwartego 3,5 tyś obr na luzie nic po za tym. Mam taki tajemniczy patent na to a nazywa się to: (uwaga bo skomplikowane)

-Sprzęgło

Nie rozumiem twojego postu. Bloss w żaden sposób nie jest sterowany elektronicznie ... nie ważne czy naciskam pedał gazu czy silniczek krokowy się otwiera czy lewe powietrze zaciągnie... On działa na podciśnienie tak jak silnik ciągnie tyle gazu dostanie więc gdzie ta zła mieszanka ?



Daewoo Lanos 2.0 C20NE mod white/black mat KLIK
Opel Signum 3.0 v6 chip irmscher KLIK
 
 
OlekBartek
Grupa Kujawsko-pomorska

Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3484
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-03-08, 13:48   

To ja sie spytam przy okazji czy moge dac normalnie zasilanie i mase z aku na ten silniczek i on sie otworzy? Bo chcialbym zafundowqc mu kąpiel oczyszczajaca i fwjnie jakby dalo sie kilka razy otworzyc i zamknqc go aby mozliwie najlepiej go oczyscic. :piwo:
 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2015-03-08, 14:19   

Kol. Asax - nie będę ci robił wykładów w temacie. Z twojego 1 postu wynika że chcesz sterować ręcznie zaworem IACV. To jest wręcz głupi pomysł. Sterowników do silników krokowych jest multum . Jednak jeśli za jego pomocą to zrobisz to nie będzie działać TPS a tym samym ecm nie zmieni kątu zapłonu w funkcji obciążenia. I skład stachiometryczny nie istnieje. A tym samym silnik nie pracuje właściwie.
I na nic tu twoje śmiechy i chichy. Taka jest mechanika . A twoje wypowiedzi o niej świadczą o braku wiedzy w tym temacie . I nie próbuj się obrażać a jednocześnie wyśmiewać czegoś co jest faktem. Zrobisz co będziesz chciał . Wyrażając swoją opinię w temacie uprzedziłem cię grzecznie o następstwach.

OlekBartek - nie możesz . Od tego są zasilacze do silników krokowych lub inaczej zwane kontrolery silników.
 
 
Asax


Auto: Lanos C20NE, SIGNUM V6
Imie: Rafał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 330
Skąd: Jażyniec
Wysłany: 2015-03-08, 23:34   

OlekBartek,
Niestety się nie otworzy a nawet może się spalić nie robiłbym tego.


stifff,
Przy 2 tyś obr 90 km/h nie jest potrzebna zmiana kąta zapłonu żeby jechał, wiadomo lepiej gdyby to wszystko było... Ale nie oszukujmy się to tylko stary lanos i silnik z 89r. Nie robiłbym tego w Aucie wartym 20 tyś złotych ... Na moje potrzeby wystarczy a nie wydaje mi się żeby zmiana kąta zapłonu miała znaczny wpływ, dodam że to c20ne na wiązce z lanosa 1.5 8v więc już może mieć złe kąty. I przepraszam za poprzedni post najwyraźniej się nie zrozumieliśmy :piwo:



Daewoo Lanos 2.0 C20NE mod white/black mat KLIK
Opel Signum 3.0 v6 chip irmscher KLIK
 
 
Asax


Auto: Lanos C20NE, SIGNUM V6
Imie: Rafał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 330
Skąd: Jażyniec
Wysłany: 2015-03-26, 12:24   

Potwierdzam że układ wyżej działa. Tak to chodzi:





Miałem już wstępne testy z "tempomatem". Przydałby się drugi taki regulator tu wszystko działa ok jednak v max to 95 km/h dla zwykłej drogi to ok ale na autostradę trochę mało. Musze albo założyć drugi regulator albo wyczaić jakiś inny zawór elektryczny z większą przepustowością bo niby wężyki dość duże ale środek bardzo go ogranicza...



Daewoo Lanos 2.0 C20NE mod white/black mat KLIK
Opel Signum 3.0 v6 chip irmscher KLIK
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt