X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] coś wycieka na podloge od strony pasazera ://

Autor Wiadomość
ma_wawa

Auto: Lanos 1.6 SX
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-06, 13:56   [Lanos] coś wycieka na podloge od strony pasazera ://

wczoraj wieczorem bylo wszystko ok a dzis rano otwieram samochod a tam na dywaniku z przodu po stronie pasazera wielka kałuża... bez zapachu, moooze leciutko tlustawa ciecz, czy ktos wie co to cieknie i jak to usunac?? dzieki za pomoc

Proszę stosować TAG-i
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-06, 14:53   

Wyciek płynu z nagrzewnicy.
 
 
ma_wawa

Auto: Lanos 1.6 SX
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-06, 19:24   a

aseramati napisał/a:
Wyciek płynu z nagrzewnicy.
- slyszalem ze jak z nagrzewnicy to powinien byc gorzki a to w smaku jest ewentualnie slone
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4667
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-09-06, 19:28   

ma_wawa napisał/a:
- slyszalem ze jak z nagrzewnicy to powinien byc gorzki a to w smaku jest ewentualnie slone


Też obstawiałbym przeciekającą nagrzewnicę - sprawdź czy nie ubywa Ci płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym.
 
 
wnd


Auto: leganza CDX, nexia GL , CC 0,7
Imie: vito
Pomógł: 379 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 5988
Skąd: miękoszynek
Wysłany: 2008-09-06, 21:13   

na 100% plyn z nagrzewnicy




 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
emeryt44
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-07, 09:59   

Łyknij trochę płynu ze zbiorniczka chłodzenia i porównaj SMAKI :D .Tam nic innego nie ma jak to co pisali wyżej.
 
 
ma_wawa

Auto: Lanos 1.6 SX
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-07, 10:50   

dzieki za podpowiedzi:)
 
 
paxov

Auto: Lanos HB 1.6 16V SX `98
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-09-08, 04:12   

Jak to co wycieka ma wyraźny smak lub zapach to faktycznie płyn z nagrzewnicy - wersja tańsza to obejście obiegu nagrzewnicy i brak ogrzewania w kabinie, wersja droższa to wymiana nagrzewnicy (ok. 500 zł z robocizną, chyba że sam wymienisz). Jeżeli to, co wycieka nie ma jednoznacznego smaku i/lub zapachu, to może być zanieczyszczona woda z "zewnątrz", a ta może dostawać się do środka na co najmniej kilka sposobów. Sprawdź uszczelki na wszystkich elementach przechodzących przez przegrodę kabinową (wiązki kabli, wybierak biegów, linka otwierania maski...). Niektórzy narzekają na pękające spawy na przegrodzie kabinowej przez które sączy się woda. Ja przerobiłem najpierw temat cieknącej nagrzewnicy, a niedługo potem znów sączyła się woda, tym razem z zewnątrz. Pomimo bardzo szczegółowych oględzin nie udało się ustalić dokładnego miejsca przecieku - pewne jest tylko to, że woda dostaje się pod dywan pasażera po przedniej ściance. Prawdopodobnie puścił spaw/zgrzew, znajdujący się na takim jakby "kominku" w podszybiu, tam gdzie zasysane jest powietrze z zewnątrz (chodzi o ten element, który w zamyśle konstruktorów uniemożliwia wciekanie wody razem z zasysanym przez wentylator powietrzem). Jako że dostęp do tego elementu jest utrudniony, a pęknięcie spawu prawdopodobnie znajduje się od strony prawego nadkola, wstawiłem w podszybie plastikową przegrodę (m/w do 2/3 wysokości kanału w podszybiu) uszczelnioną dokładnie silikonem i dodatkowo zatkałem od góry prawy wlot powietrza. Teraz zarówno powietrze jak i woda dostają się do podszybia jedynie przez lewy otwór (od strony kierowcy), a woda ścieka tylko w stronę lewego nadkola. Mam nadzieję, że patent okaże się skuteczny i nie ucierpi na tym zbytnio wentylacja :-)
 
 
ma_wawa

Auto: Lanos 1.6 SX
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-08, 12:55   

paxov wielkie dzieki za wyczerpujaca wypowiedz, moze sie przyda gdy bede mial inne usterki ktore opisales (cale szczescie moja usterka okazala sie inna i banalna ;) ) - swoja droga mam nadzieje ze problem nagrzewnicy mnie w najblizszym czasie nie dotknie. Dzis rano bylem u mechanika i okazalo sie ze to CALE SZCZESCIE tylko zapchany przewod odprowadzajacy skraplajaca sie wode z klimatyzacji. Podobno to czesty przypadek bo ta rurka jest jakos glupio zrobiona bo ma waska koncowke ktora sie moze zassac lub ewentualnie zapchac. Dla tych co maja podobny problem - sprawdzcie czy nie ubywa plynu z chlodnicy - jezeli nie a wezcie na jezyk troche tej cieczy co sie leje, jak jest slodka to klima . Mechanik ucial mi ta koncowke rurki i teraz jest szeroka i wiecej sie nie powinna zapchac. Ktos kto ma kanal moze to zrobic sam - rurka jest zlokalizowana miedzy silnikiem a kabina - bardzo latwo ja namierzyc. Teraz poki co pozostaje mi osuszyc wykladzine na podlodze, podobno jeden z najlepszych sposobow to klasc zwykle gazety, bardzo dobrze chlona wode i wilgoć :piwo: aa i jeszcze jedno jak juz ktos ma kałuże albo leje mu sie caly czas to pod samochodem, pod siedzeniem pasazera gdzies w polowie dlugosci drzwi jest taki zawor odprowadzajacy wode. Mozna go zdjac i wtedy to co nam sie wylalo na podloge wyleci dolem
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4667
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-09-08, 13:00   

ma_wawa napisał/a:
jak jest slodka to klima


To trzeba było pisać na początku, że masz klimę :D Mi też tak się skraplała woda i przez zatkaną rurkę zaczęło lać się na dywanik po stronie pasażera... Kolega przyciął mi tę rurkę pod kątem i od tego czasu skończyło cię "lanie wody" ;)
 
 
piter88kielce

Auto: Lanos
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 6
Wysłany: 2009-10-22, 21:20   

mam pytanie do pietro
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt