X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


Nieczytelne numery nadwozia, ilość miejsc w pojeździe.

Autor Wiadomość
BRYAN
Weteran
Anarchista


Auto: Ax gt, 125p i smętne Tico
Imie: Jacob
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 1959
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-09, 08:05   Nieczytelne numery nadwozia, ilość miejsc w pojeździe.

Witam
Na wstępie powiem, że szukałem odpowiedzi jednak się w tym wszystkim gubię i potrzebuję jasnej odpowiedzi :) więc:
Posiadam autko z ważnym do lipca przeglądem i oczywiście ważnym oc.
Problem jest taki, że numer karoserii (VIN) zerdzewiał i jest nieczytelny (tabliczka jest, ma orginalne nity, i jest czytelna) Auto kupiłem jakiś czas temu jednak nie zostało przerejestrowane (ma blachy poprzedniego właściciela). W tamtym roku już miałem problem z przeglądem jednak teraz numer jest całkowicie nieczytelny. Co mam zrobić w tym wypadku?

druga sprawa w/w autko jest zarejestrowane na 2 osoby jako sam. ciężarowy.
Chciałbym zamontować w nim kanapę i zmienić liczbę miejsc na 5 a typ na osobowy.
Jak tego dokonać? Dodam, że te auta fabrycznie wychodziły bez pasów z tyłu i tak też chcialbym aby było.




 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7763
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2015-04-09, 13:08   

BRYAN napisał/a:
i tak też chcialbym aby było.
tak to się nie da :D
BRYAN napisał/a:
W tamtym roku już miałem problem z przeglądem jednak teraz numer jest całkowicie nieczytelny.
a nie ma w innym miejscu nr VIN? ogólnie nr jest wybity na trwałym elemencie karoserii a nie tylko na tabliczce




 
 
nie_mlody
Grupa Mazowiecka
Ojciec Dzieciom


Auto: Peugeot 308 SW
Imie: Paweł
Pomógł: 10 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 2289
Skąd: Warszawa / WY
Wysłany: 2015-04-09, 14:38   

a co to za auto ??

BRYAN napisał/a:
Problem jest taki, że numer karoserii (VIN) zerdzewiał i jest nieczytelny (tabliczka jest, ma orginalne nity, i jest czytelna)


Vin teoretycznie powinien być nabity na nadwoziu a na tabliczce masz powtórzenie



Jeśli pomogłem - kliknij + Pomógł
 
 
BRYAN
Weteran
Anarchista


Auto: Ax gt, 125p i smętne Tico
Imie: Jacob
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 1959
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-09, 19:56   

wnd napisał/a:
BRYAN napisał/a:
i tak też chcialbym aby było.
tak to się nie da

No to sobie jakieś zamontuje :)
Cytat:
a nie ma w innym miejscu nr VIN? ogólnie nr jest wybity na trwałym elemencie karoserii a nie tylko na tabliczce

Nr Vin jest w dwóch miejscach:
1. Tabliczka aluminiowa - czytelna
2. Fagment karoserii (vin nabity) - właśnie to skorodowało.
nie_mlody napisał/a:
a co to za auto

Citroen




 
 
mifcia
Moderator
M


Auto: Był Mateo, był Miciu jest Luna
Imie: Magda
Pomogła: 48 razy
Wiek: 36
Dołączyła: 23 Sty 2010
Posty: 2375
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-09, 19:58   

BRYAN

Jaki powód był tego, że ledwo przeszedłeś przegląd? Przez VIN? Z tabliczki można wziąć – kwestia podejścia diagnosty. Chyba, że przyczepił się o papier :niewiem: troszkę mi zamieszałeś w tym temacie :lol:

Na przerejestrowanie mamy 30 dni. Nie zrobiłeś tego trudno. W gruncie rzeczy nie ma wskazanych konsekwencji za nie przerejestrowanie auta w terminie.

Mogę Ci napisać co robił kolega w 2013 roku (sama tego nie robiłam)
Umówił się z rzeczoznawczą samochodowym. Ten Pan wystawiał zaświadczenie o tym, że VIN jest nie czytelny. Następnie poszedł do Wydziału Komunikacji z w/w zaświadczeniem i złożył odpowiedni wniosek o wydanie zgodny na nadanie nr nadwozia (cech identyfikacyjnych). Kolejny krok to Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów, tam nabili Mu nowe numery i nową tabliczkę . Po nabiciu numerów i z zaświadczeniem wydanym od diagnosty o ich nabiciu plus przeglądzie kolejny raz trzeba iść do Wydziału Komunikacji żeby wyrobić nowy dowód rejestracyjny.

Był temat poruszany jeśli chodzi o zmianę auta z ciężarowego na osobowy:

http://daewooforum.pl/temat65679.html
http://daewooforum.pl/temat57370-15.html

Cytat:
Należy udać się do warsztatu samochodowego, który posiada w swoim PKD kod 45.20Z, czyli Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli, tam odbywa się demontaż kratki oraz montaż pasów oraz siedzeń. Następnie podmiot uprawniony wystawia oświadczenie o dokonanych zmianach oraz wystawia fakturę. Dodatkowo można poprosić o dokument potwierdzający posiadanie PKD 45.20Z, czyli KRS lub wpis do ewidencji lub Regon.
W kolejnym kroku należy udać się Stacji Kontroli Pojazdów, w celu potwierdzenia prawidłowo wykonanych zmian oraz że pojazd spełnia warunki techniczne stawiane pojazdom osobowym.
Zmiana danych następnie dokonywana jest w Dowodzie Rejestracyjnym. W terminie 30 dni od daty wystawionych dokumentów (oświadczenie o dokonanych zmianach wystawione przez warsztat samochodowy oraz zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym). Do urzędu komunikacji należy zabrać również: dowód własności, dowód rejestracyjny z ważnym okresowym badaniem technicznym, kartę pojazdu- jeżeli była wydana, tablice rejestracyjne, KRS firmy, REGON firmy, dowód osobisty osoby z KRS lub upoważnienie dla osoby rejestrującej podpisane przez osobę/osoby upoważnione do tego w KRS, oświadczenie z uprawnionej firmy dokonującej zmiany rodzaju, zaświadczenie z przeprowadzonego badania technicznego.


Jeśli chodzi o pasy to jest regulacja: (nie wiem z którego masz roku auto)

Cytat:
Warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia. Rozdział 2 Wyposażenie
7) w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa:
a) na przednich siedzeniach - stosuje się do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1971 r., i do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1995 r.,
b) na siedzeniach innych niż przednie samochodu osobowego, skierowanych do przodu; warunek stosuje się do samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.;
przepisów lit. a i b nie stosuje się do pojazdu z nadwoziem otwartym;
8 ) w pasy bezpieczeństwa na siedzeniach wyposażonych w punkty kotwiczenia; przepis stosuje się do:
a) przednich siedzeń w samochodach osobowych, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu:
- 30 czerwca 1971 r. - z silnikiem o pojemności skokowej powyżej 1400 cm3,
- 31 grudnia 1971 r. - z silnikiem o pojemności skokowej od 1000 cm3 do 1400 cm3,
- 30 czerwca 1972 r. - pozostałych,
b) siedzeń innych niż przednie - w samochodach osobowych zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r.,
c) siedzeń w pojazdach innych niż wymienione w lit. a i b, wyposażonych w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa - zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia


A to rozporządzenie co mogą sprawdzić w SKP jeśli chodzi o pasy:

Cytat:
(ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (z.p.z.)

§ 5. Wykaz czynności kontrolnych oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 12. 1. W przypadku gdy wynik badania technicznego jest pozytywny, uprawniony diagnosta zgodnie z art. 82 ustawy(PRD) zamieszcza odpowiedni wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, a w przypadku pojazdu niezarejestrowanego wystawia zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego.

Załącznik nr 1 WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY I KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO POJAZDU PODCZAS PRZEPROWADZANIA BADANIA TECHNICZNEGO

8.1.12. Pasy bezpieczeństwa i miejsca kotwiczenia pasów

Sposób przeprowadzenia badania : Oględziny.

Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający:
1. Brak pasów bezpieczeństwa (jeżeli są wymagane).
2. Brak miejsc kotwiczenia pasów (jeżeli są wymagane).
3. Brak działania mechanizmu blokowania pasów bezwładnościowych.
4. Stan techniczny nasuwający wątpliwości co do prawidłowości działania w razie wypadku.)



Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
BRYAN
Weteran
Anarchista


Auto: Ax gt, 125p i smętne Tico
Imie: Jacob
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 1959
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-09, 20:13   

mifcia napisał/a:
Jaki powód był tego, że ledwo przeszedłeś przegląd? Przez VIN? Z tabliczki można wziąć – kwestia podejścia diagnosty. Chyba, że przyczepił się o papier troszkę mi zamieszałeś w tym temacie

problem był z doczytaniem sie numeru wybitego na karoserii
Czyli mogę sprawę olać i tak jeździć? tabliczka czytelna.

mifcia napisał/a:
Na przerejestrowanie mamy 30 dni. Nie zrobiłeś tego trudno. W gruncie rzeczy nie ma wskazanych konsekwencji za nie przerejestrowanie auta w terminie.

Wiem, tym się nie martwię.

Co do zmiany liczby miejsc, to nie mogę sobie sam zamontować siedzeń/pasów i podjechać na stacje kontroli pojazdów po stosowny dokument? zrobiłem tak z hakiem i wydali mi bez problemu po obejrzeniu mocowań.




 
 
mifcia
Moderator
M


Auto: Był Mateo, był Miciu jest Luna
Imie: Magda
Pomogła: 48 razy
Wiek: 36
Dołączyła: 23 Sty 2010
Posty: 2375
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-09, 21:03   

Wiele zależy od SKP. Powinno się to robić w licencjonowanym warsztacie zajmującym się „zmianami parametrów użytkowych aut”, bo Oni dają stosowne zaświadczenia.

Powiem tak diagnosta ma prawo sprawdzić numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)/numer nadwozia/podwozia/ ramy.
Poprzez:
Cytat:
1. oględziny i pomiary.
2. Porównanie zapisów w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin i badań.
3. Porównanie danych technicznych pojazdu z wymaganiami technicznymi określonymi w rozporządzeniu o warunkach technicznych. 4. Ustalenie nieznanych lub nowych danych pojazdu (w przypadku, o którym mowa w art. 81 ust. 13 ustawy – opinia rzeczoznawcy
Są to usterki istotne:
a) Brak numeru (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) lub nie można go odszukać.
b) Numer niekompletny lub nieczytelny.
c) Brak zgodności zapisów numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) oraz numeru rejestracyjnego ze stanem faktycznym.
d) Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu.
e) Brak tabliczki znamionowej albo jest nieczytelna lub dane na niej zawarte są niezgodne ze stanem faktycznym.
f) Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru zawartego w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
g) Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi.


Tak jest w kwestii prawa. Natomiast są SKP gdzie nie sprawdzają tego, a jeśli nawet .... to tylko porównują np. z tą tabliczką.
Wyrobienie nowych cech identyfikacyjnych to koszt ok. 500 (formalności - przeglądy, dokumenty)



Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D
 
 
BRYAN
Weteran
Anarchista


Auto: Ax gt, 125p i smętne Tico
Imie: Jacob
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 1959
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-09, 21:06   

mifcia, Więc niemal wszystko wiem :)
Dziękuję za poświęcony czas :piwo:




 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7538
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-04-10, 18:55   

mifcia napisał/a:
Z tabliczki można wziąć – kwestia podejścia diagnosty. Chyba, że przyczepił się o papier :niewiem: troszkę mi zamieszałeś w tym temacie :lol:

Diagnosta ma obowiązek sprawdzenia numeru z nadwozia, a nie z tabliczki. Tabliczka nic nie znaczy tak naprawdę ( w niektórych francuzikach nie ma nawet tabliczki, a naklejka).
Legalnie przeglądu bez VINu nabitego na budzie nie przejdziesz. Jeżeli trafisz na policjanta, który to sprawdzi przy kontroli - laweta na parking policyjny bezapelacyjnie. Tak więc raczej bym szybko szukał rzeczoznawcy, który stwierdzi "niepoczytalność ;) " VINu i dalej procedura, jak mifcia napisała :)



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2015-04-11, 01:02   

BRYAN napisał/a:
że numer karoserii (VIN) zerdzewiał i jest nieczytelny

moze wez szczotke druciana i go oczysc ? :D



War... war never changes...
 
 
BRYAN
Weteran
Anarchista


Auto: Ax gt, 125p i smętne Tico
Imie: Jacob
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 1959
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-16, 11:08   

Bobek napisał/a:
moze wez szczotke druciana i go oczysc ?

Próbowałem, nie pomaga. :(




 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 322 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7233
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2015-04-16, 14:47   

BRYAN, zastosuj chemie, kwas szczawiowy jest odrdzewiaczem,
zrob fotkę aby ocenić postęp korozji



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt