Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2015-04-12, 22:03 [Lanos] Grzanie i niedogrzewanie.
Witam.
Od dłuższego czasu walczę ze swoim lanosem.
Problem polega na tym ze raz auto nie potrafi się dogrzać.
A nastepnym razem wskazówka idzie do góry jak głupia.
Wygląda mi to na termostat ale zmieniałem juz dwa razy i zalewalem nowym płynem i nadal to samo.
Nie zobaczyłem żadnego spadku mocy auto normalnie odpala za każdym razem.
Płynu nie ubywa ani też nie miesza się z olejem.
Po podwyższeniu się temperatury wentylator się załącza.
Lewy wąż idący do chłodnicy jest gorący.
Natomiast wąż z prawej strony był tylko ciepły ale nie wiem czy nie było spowodowane to chłodzeniem wiatraka.
Wszystko wygląda na to jakby termostat się zacinal..
Ze raz otworzy a później nie.
Ale ile można razy zmieniać termostat ?
Jakieś sugestie ?
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2015-04-12, 22:06
prawy główny wąż też powinien się zrównać temperaturą z lewym, może masz przytkaną chłodnicę ? a termostaty jakiej firmy stosujesz ?
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-04-13, 06:21
mugolina napisał/a:
Ale ile można razy zmieniać termostat ?
no, ja to za trzecim razem trafiłem.
dałem sobie spokój z DU i kupiłem od opla, może dlatego
mugolina
Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 66
Wysłany: 2015-04-13, 07:06
Nie.
Chłodnica przytkana nie jest bo jest nowa.
Pierwszym kupiłem jakiś no name a drugi teraz co mam to jest jakiejś firmy kh.
wąż z prawej był tylko ciepły.
Ale nie wiem czy go wentylator nie schlodzil.
Kup verneta o temperaturze otwarcia 92stopnie i będziesz miał spokój
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
mugolina
Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 66
Wysłany: 2015-04-13, 12:40
Kupiłem nowy termostat verneta.
Założyłem i zobaczymy efekty
Teraz założyłem go i myślę czy dobrze to zrobiłem..
Sprężyna wiadomo ze ma być w stronę silnika.
Ale czy ma wpływ tez czy w poziomie czy w pionie go ustawić ?
Bo w sumie na to uwagi nie zwróciłem i założyłem tylko żeby był sprężyna do silnika.
mugolina
Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 66
Wysłany: 2015-04-13, 15:25
3 termostat założony i znowu nic..
Czyli termostaty na pewno są ok.
Chciałem wszystko dziś zrobić porządnie wiec spuściłem wszystki płyn w sumie z 2 miesiące temu bym zmieniany razem z chłodnica ..
Założyłem termostat układ się odpowietrzyl dolalem resztę płynu co ubyło przy odpowietrzaniu i pojechałem na jazdę próbna.
Samochód doszedł do optymalnej temperatury termostat się otwartl i wskazowka spadła o kreskę niżej ..
Znowu się podniosło do 90 stopni i znowu spadło kreskę niżej.
Dodam jeszcze ze na postoju jest wszystko ok.
Teraz czas chyba zacząć myśleć nad czujnikami tylko gdzie je znajdę i jak się za nie zabrać ?
Skoro obydwa węże główne i lewy i prawy różnią się co do temperatury i nie pomaga wymiana termostatu nawet na verenta to może UPG szlag trafił
Jeśli pomogłem to kliknij co trzeba
mugolina
Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 66
Wysłany: 2015-04-13, 17:39
Tez juz przeszło mi to przez myśl ale najpierw pomyślał bym nad czujnikami.
Bo w sumie nie mam jakiś oznak walnietej uszczelki ..
Bo ani płynu nie ubywa , auto ma swoją moc , pali na dotyk itd.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
mój czujnik na licznik potrzymany chwilę w ręku ma oporność ok 600 ohm, lecz tak naprawdę trzeba by go zagotować...
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-04-14, 05:22
A robiłeś jakiś test termostatu
Przed osiągnięciem temperatury wąż idący na wlot do chłodnicy nie powinien być ciepły.
rgre napisał/a:
mój czujnik na licznik potrzymany chwilę w ręku ma oporność ok 600 ohm, lecz tak naprawdę trzeba by go zagotować...
Mój leżał dobę w domu, średnia temp. 22'C i po tym zrobiłem pomiar który pokazał około 2400ohm.
mugolina
Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 66
Wysłany: 2015-04-14, 06:47
Robiłem.
To jest niemożliwe żeby trzeci termostat był popsuty.
Wydaje mi się ze czujnik tylko nie mam jak go sprawdzić :/
I jeszcze jedno pytanie ..
Silnik 1.5 16v po odkreceniu korka wlewu oleju powinien rzucać trochę olejem ?
W sumie tam chodzi wałek to chyba to normalne.
no i trochę mocno Dmucha
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-04-14, 07:06
Mawerix napisał/a:
Mój leżał dobę w domu, średnia temp. 22'C i po tym zrobiłem pomiar który pokazał około 2400ohm.
ten na licznik ?
mugolina napisał/a:
Silnik 1.5 16v po odkreceniu korka wlewu oleju powinien rzucać trochę olejem ?
W sumie tam chodzi wałek to chyba to normalne.
no i trochę mocno Dmucha
mnie już tak nie dmucha, mały remoncik był, głównie to pierścienie tłoków nowe.
ogólnie to może dmuchać, ale też odmy sprawdź do pokrywy rozrządu czy nie są przytkane.
mugolina
Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 66
Wysłany: 2015-04-14, 08:13
No ja w sumie mam auto po remoncie ..
Przejechane po kapitalce mam 15 tysięcy dopiero.
Miałem zmieniane zawory itd bo strzelił pasek :/
I właśnie mnie to zaskoczyło ze trochę Dmucha ale chyba to normalne że tłoki pracują i lekko będzie podmuchiwac.
A wracając do termostatu przejechałem 50 km i na razie nie zagrzal się w ogóle jak wcześnie się grzal ale wskazówka skacze cały czas.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-04-14, 08:31
mugolina napisał/a:
A wracając do termostatu przejechałem 50 km i na razie nie zagrzal się w ogóle jak wcześnie się grzal ale wskazówka skacze cały czas.
ano widzisz, znowu coś innego.
najlepiej byłoby zajumać komuś sprawny termostat, tak to se można gdybać do usr... śmierci...
gó..o teraz robią, i na to rady żadnej nie ma.
co kupiłeś ? ja od opla Vernet Calorstat TH4898.92J , choć ktoś też tu jakiegoś verneta kupił i miał go na "sztukę"
notabene, kosztował 28, gdzie wahler 35...