X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] po remoncie silnik nie odpala (wtryskiwacze nie prac

Autor Wiadomość
Nexo

Auto: Lanos 1.5 16V
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-04-20, 12:40   [Lanos] po remoncie silnik nie odpala (wtryskiwacze nie prac

witam

od jakiegos czasu walcze z Lanosem 1.5 16V. Postanowilem wyremontowac silnik "od dolu po gore" bo samochod mial u mnie jeszcze troche zostac. Samochod na warsztat wjezdzal sprawny i zostal rozebrany do remontu. Po zakonczeniu etapu wszelkich wymian i poskladaniu calego silnika odczytalem bledy ECU.
Wynik: tylko powtarzajaca sie 12ka (czyli teoretycznie wszystko w porzadku).

Niestety pomimo tego, silnik nie chce odpalic. Jest iskra, jest paliwo, jest kompresja, rozrzad ustawiony co do milimetra. Wyjalem listwe wtryskowa i wyczyscilem wszystkie 4 wtryskiwacze. W czasie testu na kompresorze ladnie rozpylaly. Sprawdzilem wiazke listwy wtryskiwaczy. Jeden kabelek z peknieta izolacja zostal od razu naprawiony. Niestety, naprawa nie przyniosla skutku. Uklad paliwowy rowniez sprawdzony. Pompa nadawala sie jedynie do wymiany, przy okazji wymieniony rowniez regulator cisnienia (stary sie "zawieszal"). Zmierzylem napiecie na wtyczce, ktora zasila listwe. Jeden pin pokazuje +5,5V, pozostale 0V.

Na dzien dzisiejszy skonczyly mi sie pomysly. W samochodzie zalozona jest instalacja gazowa mieszalnikowa Elpigaz Leonardo OI, na ktorej samochod odpala (z trudem, ale odpala).
Jedyne, czego nie zrobilem, ale wg mnie jest zbedne (bo w przewodach jest paliwo), to odpowietrzanie ukladu paliwowego przy pompce w baku.

Prosze o pomoc, pytajcie, rzucajcie pomysly, z wielka checia odpowiem na pytania.

W czasie remontu wymienione zostaly:
-wal korbowy
-panewki glowne i korbowodowe
-pierscienie
-rozrzad
-rozrusznik
-pompa wody
-wszelkie uszczelnienia i simmeringi
-uszczelniacze zaworowe
-filtry (oleju, paliwa, powietrza)
-plyny
-pompa paliwa
-regulator cisnienia paliwa
-czesc ukladu paliwowego (stary rozpadl sie w palcach, weze sztywne zastapione zbrojonym-gumowym wezem paliwowym)
-uszczelka glowicy (blok honowany i szlifowany, glowica szlifowana)
-centralka i cewka immobilisera (stara miala problemy)

Zaslepiony jest rowniez zawor EGR, jezeli ma to zwiazek z sprawa, to rowniez prosze o uwagi! :D
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-04-20, 16:55   

Nexo napisał/a:
Zmierzylem napiecie na wtyczce, ktora zasila listwe. Jeden pin pokazuje +5,5V, pozostale 0V.


Gdzie dokładnie ??

Na wtyczce wtryskiwacza na jednym z pinów powinno być +12V, sprawdzałeś bezpieczniki (te od LPG też) ??

Może LPG źle emuluje wtryskiwacze, o ile się da wyjmij bezpiecznik centralki LPG i wtryski podepnij bezpośrednio z pominięciem emulatora.




 
 
 
Nexo

Auto: Lanos 1.5 16V
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-04-20, 17:27   

napiecie mierzylem na wtyczce 3-pinowej, w ktora wpiety jest bezposrednio kabel zasilajacy listwe wtryskowa
wtyczka jest zlokalizowana po lewej stronie silnika w okolicy przylacza weza powrotu paliwa z listwy

slyszalem, ze wtryski w 1.5 16V pracuja parami i sa sterowane masa

wiazka samej listwy wtryskowej zostala odizolowana, skontrolowana wzrokowo, przemierzona, zaizolowana na nowo i zamontowana

bezpieczniki posprawdzane :wink:
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-04-20, 17:34   

No dobra a co z tym napięciem ?? na przewodzie różowym powinno być +12V sprawdź bezpiecznik F14 w kabinie.
Tak wtryski są sterowane masą parami.




 
 
 
Nexo

Auto: Lanos 1.5 16V
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-04-20, 17:40   

na rozowym kablu jest dokladnie 5,4V, bezpiecznik jest w porzadku
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-04-20, 18:17   

Gdzieś coś nie łączy.... z tego samego obwodu jest alternator lub czujnik prędkości pojazdu.




 
 
 
Nexo

Auto: Lanos 1.5 16V
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-04-20, 18:19   

czyli teoretycznie, gdyby wtyczka alternatora byla odpieta, to wtryski nie beda pracowac?

i drugie pytanie: czy tego typu usterka, czyli brak jakiegos polaczenia wyrzuci jakis blad?
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-04-20, 20:00   

Nexo napisał/a:
czyli teoretycznie, gdyby wtyczka alternatora byla odpieta, to wtryski nie beda pracowac?


Nie, do alternatora przychodzą trzy przewody w tym jeden +12V po stacyjce z tego samego obwodu jak wtryski.

Nexo napisał/a:
i drugie pytanie: czy tego typu usterka, czyli brak jakiegos polaczenia wyrzuci jakis blad?


Nie wywali błędu. co innego w obwodzie połączenie ECU a tu brakuje zasilania.

Nie kombinuj tylko przywróć +12 na różowy.




 
 
 
Nexo

Auto: Lanos 1.5 16V
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-04-21, 10:09   

moge liczyc na jakas podpowiedz gdzie ten magiczny rozowy kabel biegnie?

szukac go od razu przy ECU i przemierzyc caly?
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-04-21, 13:42   

Nie idzie do ECM, przy podszybiu po stronie pasażera masz czarną skrzynkę, zdejmij dekiel a znajdziesz dwa złącza do wiązki silnika ze złącze ten przewód biegnie do bezpuecznika f14




 
 
 
Nexo

Auto: Lanos 1.5 16V
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-05-13, 14:15   

problem rozwiazany: przetarta izolacja kabla +12V naprawiona

Lanos odpalil

niestety pojawil sie inny problem: alternator

Prosze o porady/pomoc :myśli:

Wiecej o alternatorze w ponizszym temacie:
http://daewooforum.pl/temat74084.html
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt