Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witajcie, jak wiecie posiadam lanosa 1.6 16V SX.
Robi się naprawdę gorąco a u mnie klimatyzacja jest nie sprawna... Wiem tylko tyle o niej, że jest nieużywana z kilka dobrych lat a może nawet i ponad 5, wiem również, że nie ma paska na sprężarce klimatyzacji więc prawdopodobnie jest zatarta.
Jestem ciekaw czy miał ktoś podobny przypadek i po długim czasie chciał ją przywrócić do tego aby dalej była sprawna.
Na pewno trzeba by było kupić sprężarkę, osuszacz i próbować ją postawić na nogi... Z tego co wiem i widzę po znajomych taki koszt jak próbowali naprawić klimę nieraz był blisko tysiąca a nawet ponad. Wiem ciężko jest wróżyć bo przez internet tylko to można ale wydaje mi się że lepiej sobie odpuścić ten temat.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-04-27, 17:28
Pasek mógł się zerwać, przez neta to takie wróżenie z fusów bo tak na prawdę nic nie wiadomo.
Zabieg napełnienia szczelnej klimy powinien zamknąć się chyba w 250zł. ja robiłem po znajomości za 150zł.
Proponuję udać się do warsztatu gdzie nabiją azot w instalację w celu sprawdzenia szczelności, operacja taka jest prostsza i tańsza.
Po usunięciu nieszczelności gdzie będzie czynnik w układzie można sprawdzić czy sprężarka jest sprawna czy nie.
Mawerix, Zrobię jeszcze inaczej tak jak to robi zawsze mój kolega który handluje autami... Nabiję instalację powietrzem i sprawdzę sobie interfejsem ile pokazuje mi na komputerze tego właśnie tam "czynnika" a po jakimś czasie sprawdzę dalej i zobaczymy czy zeszło czy też nie... Jeśli zejdzie temat zostaje zamknięty lecz jeśli nie to pokminimy coś
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-04-28, 15:56
djhuci, mnie po ok 3 mies zaczęła cieknąć sprężarka, kupiłem inną, to zaczęło ciec z uszczelek.
proponuję wymienić wszelkie możliwe uszczelki na nowe, nabić normalnie czynnikiem /sprawdzą na szczelność przy nabijaniu - ale mnie patrz powyżej/ i może będziesz miał ten sezon z klimatyzacją.
wtedy zdecydujesz czy chcesz klimatyzację i czy jest niezbędna do życia.
djhuci napisał/a:
Nabiję instalację powietrzem
to byłby błąd. jak już w ten sposób - to azot. z powietrza wytrącać się będzie wilgoć, czego klima nie lubi.
na początek sprawdź czy masz jakiekolwiek nadciśnienie w instalacji, naciśnij zaworek od nabijania, jak psyknie to połowa sukcesu, ciśnienie hamuje dostęp wilgoci i oznaczać będzie że klimatyzacja jest "szczelna". druga połowa - jak długo utrzyma się czynnik w układzie - wyjdzie w trakcie użytkowania.
zasil na krótko sprężarkę, sprawdzisz czy w ogóle działa.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-04-28, 17:45
djhuci napisał/a:
Nabiję instalację powietrzem i sprawdzę sobie
tak, tak handlarz to idealny naśladowca..... zasyfisz układ powietrzem to raz, dwa powietrze jest gęściejsze niż podane wyżej gazy więc musiał by być duża nieszczelność i ciśnienie w układzie żeby coś wykryć, ewentualny sprężony olej który jest w układzie i tlen to mieszanka wybuchowa.
Witajcie, jak wiecie posiadam lanosa 1.6 16V SX.
Robi się naprawdę gorąco a u mnie klimatyzacja jest nie sprawna... Wiem tylko tyle o niej, że jest nieużywana z kilka dobrych lat a może nawet i ponad 5, wiem również, że nie ma paska na sprężarce klimatyzacji więc prawdopodobnie jest zatarta.
Jestem ciekaw czy miał ktoś podobny przypadek i po długim czasie chciał ją przywrócić do tego aby dalej była sprawna.
Na pewno trzeba by było kupić sprężarkę, osuszacz i próbować ją postawić na nogi... Z tego co wiem i widzę po znajomych taki koszt jak próbowali naprawić klimę nieraz był blisko tysiąca a nawet ponad. Wiem ciężko jest wróżyć bo przez internet tylko to można ale wydaje mi się że lepiej sobie odpuścić ten temat.
Zobacz co z twoja jest nie tak. Sprawdz czy kolo sprezarki sie obraca sie swobodnie. jesli tak zaluz pasek i podjedz na nabicie. niech wbija z 300 gram czynnika, i zobaczysz czu uklad sie zalacza. jesli sie zalaczy, to wtedy sprawdzenie czy jest szczelna i tyle. Pewnie nie bedzie szczelna i pewnie skraplacz z osuszaczem bedzie do wymiany.
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-29, 06:45
Czynnik... pojedź na test próżniowy ciekawe co on powie
Wymień skraplacz i osuszacz, wtedy jest sens cokolwiek testować.
Gorzej jak czynnika nie da się nabić po 5 latach nie ma co wróżyć dobrze całemu układowi...
Gdyby to jeszcze stało gdzieś w normalnych warunkach, a nie jeździło po świecie
I klima się nie załączy bo nie będzie odpowiedniego ciśnienia.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-04-29, 12:08
Test próżniowy powie jedynie że jest dobrze albo nie a nie powie gdzie jest uszkodzenie.
Moim zdaniem niema co kombinować tylko w pierwszej kolejności azot.
Panowie właśnie byłem przy aucie bo dolewałem oleju i tak dla jaj wcisnąłem tą kuleczkę co się napełnia klimę... psikło czymś i jest tam też taki osad jakby smar zielonkawy czy coś takiego...
Podłączyłem komputer i okazuje się że ciśnienie to - 12.83 więc nie ma tam czynnika... Zresztą gdy drugi raz wcisnąłem to już zero odzewu.