Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2015-05-05, 11:31 [Lanos] Problemy na LPG
Witam, posiadam Lanosa 98 rok, LPG II Generacji.
Mam otóż taki problem, włączam silnik chwilkę pochodzi na benzynie przerzucam na gaz, druga generacja jest ustawiona na 2200 obrotów, pyk autko chodzi na gazie. Jadę zaledwie 1-2 km i auto zamula od 2 tyś obrotów nie chce się zbierać, najgorzej jest jak dojadę gdzieś do świateł bo obroty spadają prawie do 200 i silnik gaśnie.
Wymienione zostały ostatnio świece, przewody, filtr gazu , sonda lambda. Czy ktoś może wiedzieć co to będzie? Parownik jest hm.. 4 letni.
Jeżeli chodzi o jazdę na benzynie po około 4 km włącza się check engine ale nie ma jakiś spadków mocy.
pozdrawiam.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-05, 12:22
Na ciepłym silniku nie ma problemów?
Problemy tylko we wczesnej fazie pracy silnika? (rozgrzewający się)
Jak szybko przełączasz na LPG? Ja na II generacji "pykałem" dopiero jak wskazówka temperatury na blacie drgnęła.
Wcześniej jak miałem sfatygowany reduktor na I gen, po odpaleniu i przełączeniu od razu na LPG potrafił zgasnąć, nawet jak się zrobiło 1-2 km to potrafił przygasnąć.
Reduktor wtedy nie był ruszany jakieś 5-6 lat.
Po wymianie sondy byłeś na regulacji LPG? Zdarzają się strzały w dolot?
II generacja bazuje bezpośrednio na wskazaniach sondy lambda.
Na zimnym reduktorze (pod warunkiem sprawnego reduktora) dawka LPG jest wyraźnie większa lub jeżeli reduktor jest niepewny, może być problem z jej odpowiednim dawkowaniem, jeżeli reduktor i silnik krokowy nie potrafi tego ogarnąć (ma się to bezpośrednio ustawieniami pracy krokowca LPG, oraz ustawieniami śrubki bypassu i napięcia membrany na reduktorze) i dopóki gaz nie będzie "rzadszy" może gasnąć. Nie wspomnę, że sonda, jeżeli zamiennik - również może się nie sprawdzać jak należy....
Pierwsze do sprawdzenia - sonda lambda (możesz sam miernikiem) i tego jak reaguje na zmiany - tutaj potrzebne coś więcej, bo miernik nie ogarnie tak dynamicznych zmian.
Potem regulacja LPG i weryfikacja tego co robi gazownik
(tutaj potrzebna wiedza by zaglądać mu przez ramię) - ważne jest podejrzeć parametry na jakich pracuje komputer LPG na zimnym silniku, nawet na zimnym można osiągnąć sterowanie mieszanką LPG.
Na koniec zająłbym się reduktorem.
Check nie powinien się świecić podczas jazdy na PB - może to oznaczać problemy z sondą lambda... strzel mu reset ECU (mapy).
Spinaczem błedy próbowałeś sprawdzić? Zdarzają się przypadki, że check się świeci a błędów brak.
Oczywiście wszystkie wężyki na swoim miejscu, dolot szczelny, filtr powietrza wymieniony, i tak dalej i tak dalej.
Tak na ciepłym silniku nie ma problemów, na LPG chodzi płynnie nie ma zamułek i pracuje ładnie, może faktycznie troszkę za wczas włączałem na LPG, bo odpaliłem samochód wypaliłem papierosa przełączyłem na LPG czyli nie całe 5 min od rozruchu auta. Po wymianie sondy byłem na regulacji przynajmniej tzw. bo gazownik wymienił filtr gazu i pokręcił tylko na reduktorze bo już nie ma oprogramowania do tej instalacji :/
Dziwnym objawem jest jeszcze to, że jak już z gazu przełączę na PB to chodzi jak muł :/ 2 tys obrotów i gaz w podłogę dojdzie wolno bardzo wolno do 3 tys i łapie już odpowiednie przyspieszenie to samo jest na każdych poszczególnych biegach aż się ustabilizuje. Nie wiem co to jest, w każdym razie owszem wszystkie filtry były wymienione łącznie z rzadko wymienialnym filtrem paliwa.
Ale chyba będzie trzeba jeszcze raz udać się do gazownika i patrzeć jak robi i aby zrobił i ustawił dobrze samochód w nie długim czasie szykują mi się dłuższe trasy samochodem i nie chcę aby mnie zawiódł dlatego też moje pytanie.
"strzel mu reset ECU (mapy). " -> a to jak mogę zrobić bo nie za bardzo wiem o co chodzi
Problem z LPG chyba rozwiązany, dzisiaj byłem u gazownika sprawdził silniczek krokowy odchodzący od parownika i nie zawsze pracował prawidłowo. Gazownik założył mi taką przelotkę nie wiem dokładnie jak to się nazywa ale taka przelotka z regulacją jest. Kazał mi sprawdzić przejechać się i już na gazie nie zamula, zobaczymy jak dalej. Ponoć może się spalanie zwiększyć, czy ktoś może wie o ile? Dzisiaj zatankowałem do pełna i sprawdzę za 100 km Obecne spalanie było w okolicach 12 l / 100 km.