X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Espero] Turbosprężarka do 1.5 DOHC 90KM

Autor Wiadomość
f3pb674

Auto: Daewoo Espero
Imie: Michał
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-05-17, 10:50   [Espero] Turbosprężarka do 1.5 DOHC 90KM

Mam Espero 1.5 GLX DOHC 90KM.

Czy ktoś już zakładał turbo do tego silnika? Jakie efekty? Na co zwrócić uwagę?

Turbosprężarkę mam Garrett M10 A/R .48

Zaznaczam, że podmianki na inne silniki mnie nie interesują. Jak również jestem świadom, że coś może się posypać.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
technik
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Opel Omega 3.2 V6
Imie: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 2795
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-05-17, 11:37   

Chyba nikt sie nie bawił w uturbianie nexiowego 16v



>Klasyka Polnych Dróg<
>Pracujące Klasyki<
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2015-05-17, 16:29   

f3pb674 napisał/a:
Jak również jestem świadom, że coś może się posypać.

To jaki cel ma pytanie odnośnie turbo ?
Nie "może się posypać "
Na pewno się posypie .
Łyknij podstawową wiedzę w temacie technologii produkcji silników wolnossących doładowanych . (internet)
 
 
f3pb674

Auto: Daewoo Espero
Imie: Michał
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-05-17, 20:37   

Dobra, jeśli tyle macie do powiedzenia, to proponuję zamknąć temat. Szkoda czasu mojego i waszego.
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Pomógł: 52 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4086
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-05-17, 21:53   

Jakie konkretnie turbo masz? I w jakie moce celujesz? Jest w dziale nasze auta Lanos 1.5 uturbiony budzetowo ok 140km.



Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1088
Wysłany: 2015-05-20, 14:39   

f3pb674 napisał/a:
Turbosprężarkę mam Garrett M10 A/R .48

Pokaż foto tego turbo, ale po mojemu to ona nadaje się do motoroweru a nie do 1.5 :P

Turbo to naprawdę promil wydatków (zazwyczaj) jakie trzeba wydać na uturbienie fury, więc nie myśl, że jak masz turbo to jesteś w połowie drogi do uturbienia :P



Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM
 
 
ArturTRN
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Daewoo Tico
Imie: Artur
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 1187
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-05-20, 17:54   

Turbina to jedna z dziesiątek rzeczy które potrzebujesz... Dolicz IC(~500zł), rury dopr. powietrze(200/300zł), przeróbki wydechu pod turbo(1500zł), ECU(500-2500zł), filtr stożkowy [możesz ale nie musisz] (200-500zł) + strojenie (kilka stówek). Pewnie jeszcze remont i lekkie wzmocnienie silnik więc większe koszta +- 10 000zł. Ceny podawałem przykładowo z mojej pamięci jak chciałem uturbiać Tico i się orientowałem ile muszę przygotować kasiurki :)
 
 
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1088
Wysłany: 2015-05-20, 18:25   

ArturTRN, trochę przesada ;) Dobry chinczyk z fmic.pl 300zł (można kupić od jakiegoś iveco za 100), rury na dolot i wydech wyszly mnie jakies 500zł + jakiś tlumik i spawanie, ecumajster 600, wtryski, złączki, 2 zegary i uzbiera się trochę mamony. Ale można robić low cost tylko trzeba wiedzieć czego szukać i gdzie ;)

Oczywiście też można zapakować wór części pod maskę bez rozbierania silnika i liczyć, że trochę pojeździ :) I jak ktoś to z głową wystroi to nawet jest szansa ;)
 
 
carl123
Progress


Imie: Daniel
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 1235
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2015-07-21, 22:00   

Ja myślałem kiedyś nad turbo w A15MF. i znalazłem nawet gościa który miał ten silnik w corsie i dokładał turbo. Gadałem z znajomym doświadczonym w uturbianiu silników i proponował turbinke z lancera evo, co do troche większych turbin to aby mieć sensowną moc to silnik musiałby sie krecic dużo wyżej niż seryjnie co mógłby nie wytrzymaći do tego koszta spore, lepiej swap chyba ze chce sie to robic dla sztuki i nie ma co robic z kasa, ale jak dla mnie i tak kompressor to najfajniejsza opcja ale i tak małe doładowanie aby móc tym jeździć w miare bezawaryjnie i mieć fajne doznania dźwiekowe i i pokazac ze sie da;-)




 
 
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1088
Wysłany: 2015-07-22, 07:34   

carl123 napisał/a:
Gadałem z znajomym doświadczonym w uturbianiu silników i proponował turbinke z lancera evo, co do troche większych turbin to aby mieć sensowną moc to silnik musiałby sie krecic dużo wyżej niż seryjnie co mógłby nie wytrzymaći do tego koszta spore, lepiej swap chyba ze chce sie to robic dla sztuki i nie ma co robic z kasa, ale jak dla mnie i tak kompressor to najfajniejsza opcja ale i tak małe doładowanie aby móc tym jeździć w miare bezawaryjnie i mieć fajne doznania dźwiekowe i i pokazac ze sie da;-)


No no bardzo odważnie, wsadzić TD05 z evo do 1.5 :D Przecież te turbo może nadmuchać o ile mnie pamięć nie myli z 400KM :P Jest wiele innych turbin, które można kupić za parę groszy i wrzucić do takiego silnika bez otwierania go i zrobić bezpieczne 150-160KM, albo mniej bezpieczne 200 :P (np. k03, k03s siedzące seryjnie w 1.8T VAG). Na 400KM to i tak żadnego swapa nie ma :P



Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM
 
 
carl123
Progress


Imie: Daniel
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 1235
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2015-07-22, 23:47   

vakir napisał/a:
No no bardzo odważnie, wsadzić TD05 z evo do 1.5


No facet lubi duże moce ;)

Ale gdzieś kiedyś się natknąłem na YT na lanosa A15DMS turbo i jak dobrze pamiętam to chyba 170 mu wydmuchało ale co to dmuchało nie wiem i czy było oś więcej robione z samym silnikiem.

Zresztą jak napisałem wcześniej takie coś można robić dla własnej satysfakcji więc może kiedyś ktoś wypróbuje to co tutaj piszemy ;) (a jestem ciekaw co by z tego wyszło)




 
 
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1088
Wysłany: 2015-07-23, 07:38   

carl123 napisał/a:
Zresztą jak napisałem wcześniej takie coś można robić dla własnej satysfakcji więc może kiedyś ktoś wypróbuje to co tutaj piszemy (a jestem ciekaw co by z tego wyszło)


Ja już wypróbowałem :) Więc ja nie gadam teoretycznie tylko praktycznie




Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Pomógł: 52 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4086
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-07-23, 08:21   

carl123 napisał/a:


Ale gdzieś kiedyś się natknąłem na YT na lanosa A15DMS turbo i jak dobrze pamiętam to chyba 170 mu wydmuchało ale co to dmuchało nie wiem i czy było oś więcej robione z samym silnikiem.


Jesli to ten lanos co mysle to byl na forum i tam siedzialo chyba k03, jest jeszcze jeden na forum na k14.

Nie trzeba 10tys, mozna zrobic tobudzetowo mieszczac sie w 5tys i tezbedzie to jezdzic a moce porownywalne do c20xe a nawet ciut lepiej.



Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
 
 
 
carl123
Progress


Imie: Daniel
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 1235
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2015-07-23, 21:32   

Aż się morda cieszy widząc takie projekty a nie same XE i LETy lub saaby. Mam sentyment do 1.5 :-)




 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Pomógł: 52 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4086
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-07-23, 22:30   

carl123 napisał/a:
Aż się morda cieszy widząc takie projekty a nie same XE i LETy lub saaby. Mam sentyment do 1.5 :-)


do tych 200km jak zdrowy silnik i z glowa wystrojone to w miare bezpiecznie powinno jesdzic wiec dzialaj.



Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt