Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2015-05-17, 16:29
f3pb674 napisał/a:
Jak również jestem świadom, że coś może się posypać.
To jaki cel ma pytanie odnośnie turbo ?
Nie "może się posypać "
Na pewno się posypie .
Łyknij podstawową wiedzę w temacie technologii produkcji silników wolnossących doładowanych . (internet)
f3pb674
Auto: Daewoo Espero
Imie: Michał
Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 2
Wysłany: 2015-05-17, 20:37
Dobra, jeśli tyle macie do powiedzenia, to proponuję zamknąć temat. Szkoda czasu mojego i waszego.
vakir
Auto: Lanos Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 1088
Wysłany: 2015-05-20, 14:39
f3pb674 napisał/a:
Turbosprężarkę mam Garrett M10 A/R .48
Pokaż foto tego turbo, ale po mojemu to ona nadaje się do motoroweru a nie do 1.5
Turbo to naprawdę promil wydatków (zazwyczaj) jakie trzeba wydać na uturbienie fury, więc nie myśl, że jak masz turbo to jesteś w połowie drogi do uturbienia
Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM
ArturTRN Grupa Kujawsko-pomorska
Auto: Daewoo Tico
Imie: Artur Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 09 Cze 2012 Posty: 1187 Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-05-20, 17:54
Turbina to jedna z dziesiątek rzeczy które potrzebujesz... Dolicz IC(~500zł), rury dopr. powietrze(200/300zł), przeróbki wydechu pod turbo(1500zł), ECU(500-2500zł), filtr stożkowy [możesz ale nie musisz] (200-500zł) + strojenie (kilka stówek). Pewnie jeszcze remont i lekkie wzmocnienie silnik więc większe koszta +- 10 000zł. Ceny podawałem przykładowo z mojej pamięci jak chciałem uturbiać Tico i się orientowałem ile muszę przygotować kasiurki
vakir
Auto: Lanos Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 1088
Wysłany: 2015-05-20, 18:25
ArturTRN, trochę przesada Dobry chinczyk z fmic.pl 300zł (można kupić od jakiegoś iveco za 100), rury na dolot i wydech wyszly mnie jakies 500zł + jakiś tlumik i spawanie, ecumajster 600, wtryski, złączki, 2 zegary i uzbiera się trochę mamony. Ale można robić low cost tylko trzeba wiedzieć czego szukać i gdzie
Oczywiście też można zapakować wór części pod maskę bez rozbierania silnika i liczyć, że trochę pojeździ I jak ktoś to z głową wystroi to nawet jest szansa
carl123 Progress
Imie: Daniel
Wiek: 32 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1235 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2015-07-21, 22:00
Ja myślałem kiedyś nad turbo w A15MF. i znalazłem nawet gościa który miał ten silnik w corsie i dokładał turbo. Gadałem z znajomym doświadczonym w uturbianiu silników i proponował turbinke z lancera evo, co do troche większych turbin to aby mieć sensowną moc to silnik musiałby sie krecic dużo wyżej niż seryjnie co mógłby nie wytrzymaći do tego koszta spore, lepiej swap chyba ze chce sie to robic dla sztuki i nie ma co robic z kasa, ale jak dla mnie i tak kompressor to najfajniejsza opcja ale i tak małe doładowanie aby móc tym jeździć w miare bezawaryjnie i mieć fajne doznania dźwiekowe i i pokazac ze sie da;-)
vakir
Auto: Lanos Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 1088
Wysłany: 2015-07-22, 07:34
carl123 napisał/a:
Gadałem z znajomym doświadczonym w uturbianiu silników i proponował turbinke z lancera evo, co do troche większych turbin to aby mieć sensowną moc to silnik musiałby sie krecic dużo wyżej niż seryjnie co mógłby nie wytrzymaći do tego koszta spore, lepiej swap chyba ze chce sie to robic dla sztuki i nie ma co robic z kasa, ale jak dla mnie i tak kompressor to najfajniejsza opcja ale i tak małe doładowanie aby móc tym jeździć w miare bezawaryjnie i mieć fajne doznania dźwiekowe i i pokazac ze sie da;-)
No no bardzo odważnie, wsadzić TD05 z evo do 1.5 Przecież te turbo może nadmuchać o ile mnie pamięć nie myli z 400KM Jest wiele innych turbin, które można kupić za parę groszy i wrzucić do takiego silnika bez otwierania go i zrobić bezpieczne 150-160KM, albo mniej bezpieczne 200 (np. k03, k03s siedzące seryjnie w 1.8T VAG). Na 400KM to i tak żadnego swapa nie ma
Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM
carl123 Progress
Imie: Daniel
Wiek: 32 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1235 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2015-07-22, 23:47
vakir napisał/a:
No no bardzo odważnie, wsadzić TD05 z evo do 1.5
No facet lubi duże moce
Ale gdzieś kiedyś się natknąłem na YT na lanosa A15DMS turbo i jak dobrze pamiętam to chyba 170 mu wydmuchało ale co to dmuchało nie wiem i czy było oś więcej robione z samym silnikiem.
Zresztą jak napisałem wcześniej takie coś można robić dla własnej satysfakcji więc może kiedyś ktoś wypróbuje to co tutaj piszemy (a jestem ciekaw co by z tego wyszło)
vakir
Auto: Lanos Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 1088
Wysłany: 2015-07-23, 07:38
carl123 napisał/a:
Zresztą jak napisałem wcześniej takie coś można robić dla własnej satysfakcji więc może kiedyś ktoś wypróbuje to co tutaj piszemy (a jestem ciekaw co by z tego wyszło)
Ja już wypróbowałem Więc ja nie gadam teoretycznie tylko praktycznie
Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM
Ale gdzieś kiedyś się natknąłem na YT na lanosa A15DMS turbo i jak dobrze pamiętam to chyba 170 mu wydmuchało ale co to dmuchało nie wiem i czy było oś więcej robione z samym silnikiem.
Jesli to ten lanos co mysle to byl na forum i tam siedzialo chyba k03, jest jeszcze jeden na forum na k14.
Nie trzeba 10tys, mozna zrobic tobudzetowo mieszczac sie w 5tys i tezbedzie to jezdzic a moce porownywalne do c20xe a nawet ciut lepiej.