Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam,
ostatnio zaobserwowałem, że jak rozpędzę autko do 120-140 km/h to zaświeca się na chwilę kontrolka check engine. Dzieje się tak w momencie odpuszczenia gazu po przyspieszaniu do tych 140 km/h. Podczas przyspieszania nic się nie świeci. Problem występuje tylko na benzynie, na LPG nie ma tego problemu. Kontrolka świeci się jakieś 2-3 sekundy i gaśnie.
Ostatnio czyściłem wtryski, wymieniłem czujnik temperatury cieczy, zaślepiłem zawór EGR (uszkodzona membrana). Poza tym wymieniony krokowy, kable, świece.
Z czym może być związany ten problem i jak można by było go wyeliminować?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7952 Skąd: w-wa
Zebralem się w koncu do sprawdzenia tych błedów i pokazaly mi sie dwa błedy oprócz 12, a mianowicie:
63: Styk B modułu ECM Zwarcie do masy
64: Styk A modułu ECM Zwarcie do masy
Z czym to jest związane i co zrobić żeby się pozbyć tych błędów??
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Cewkę niedawno wymieniałem, ale po jej wymianie nie resetowałem komputera. Dopiero dzisiaj to zrobiłem i zobaczymy jak się będzie auto zachowywało w trakcie jazdy
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7952 Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-06-05, 18:53
thomas15 napisał/a:
Cewkę niedawno wymieniałem
na nową za ~ 100 zł ? to straciłeś wydane pieniądze.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7952 Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-06-07, 18:17
a którą chcesz ? kup tą najbliższą miejscu zamieszkania z jak najdłuższą gwarancją. nie zapominaj że mimo oryginalności GM to jest używana cewka. coś będzie nie tak, może wymienisz bez dodatkowych kosztów.
z mojej obserwacji forum, chyba tylko jednej osobie padła kupna cewka, także co nie kupisz pewnie będzie dobrze. mnie też padła GM, ale ja ją kupiłem wraz z samochodem. moja używka ma już prawie rok i działa.
naprawdę nie ma się nad czym zastanawiać.
Po założeniu nowej (używanej) cewki trzeba resetować komputer i programować obroty biegu jałowego, żeby skasować błędy czy same znikną po zamontowaniu sprawnej?
tomaszek184
Auto: Lanos
Imie: Tomek Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 86
Wysłany: 2015-06-07, 20:28
Nie będą wyświetlane ale zostaną w pamięci sterownika na jakiś czas.
Diagnostyka Komputerowa Daewoo i inne (m.in.Silnik, ABS, AirBag i inne moduły)
Warszawa-Radom-Kielce-Kraków. Kontakt PW.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7952 Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-06-08, 07:42
nie trzeba, ale wypadałoby. komp jest samouczący i przy sprawnym silniku sam dostosuje się do nowych warunków.
wiem że szkoda benzyny, ale lepiej je skasować i zaprogramować obroty. ale, niektórzy nie programują i też żyją np zima, problemy z aku i ładowanie w domu, a czas nagli... itp itd...
zdaje się że błędy nie znikną, a gdyby nawet, to w przypadku "nowej" cewki lepiej mieć czysty komputer do ewentualnych późniejszych odczytów. będziesz pewny że czytasz nowe błędy, a nie pozostałości po starych...
zresztą przy lpg, od czasu do czasu zaprogramowanie nie zaszkodzi... kto wie co wprowadza lpg mapom benzyny...