X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Rezzo/Tacuma] Roberto231 - Witam!

Autor Wiadomość
roberto231
roberto231

Auto: Rezzo
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2015-06-04, 13:47   [Rezzo/Tacuma] Roberto231 - Witam!

Jako nowy pragnę się przywitać i zaprezentować nowy nabytek.
Jestem z okolić Słupska/Lęborka woj. pomorskie.

Model: Rezzo
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 121KM T20SED
Wersja wyposażenia: CDX. Auto stoi na alufelgach, zapas też + zimówki na alusach.
Ma też taki bajer jak chromowana końcówka wydechu ;)

Jakieś 15 lat temu miałem Lanosa. Teraz takie cudo, które przyjechało świeżo z Berlina:





Najbliższe plany wymiana rozrządu, wstawienie świateł do jazdy dziennej.
Wczoraj wymieniłem filtr przeciwpyłkowy za schowkiem.
Szukam gdzie to cudo ma złącze OBDII i nie mogę znaleźć.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
daszczu
Sanok/Wrocław

Auto: Evanda/Punto 2 Sporting
Imie: Daniel
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 168
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-06-04, 15:43   

ładne zadbane widać cudeńko złącza poszukaj nad pedałem gazu:)



 
 
roberto231
roberto231

Auto: Rezzo
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2015-06-04, 19:13   

Patrzę i nie widzę tego zlacza. Możliwe ze mam wersje bez OBDII?
Czytalem ze po zaworze EGR można poznać. Do mojego EGR nie idą żadne wezyki, ma tylko z góry kilka przewodów.
------EDIT

Znalazłem!!! Na wysokości lewego kolana koło dźwigni otwierania maski.
Programy do OBDII znalazłem na: tu
Teraz pytanie jakiego programu użyć.
 
 
Qbass87
Grupa Podlaska


Auto: Daewoo Tacuma (Tukan)
Imie: Kuba
Wiek: 29
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 451
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-06-05, 22:17   

witam Kolege - obydwoje posiadamy to dość rzadkie Daewoo - czyli Tacumę. Fajny kolorek auta. Napisz coś szczegołowo no i jakieś zdjecie wnątrza wrzuć. :piwo: Zazdroszczę wyposażenia CDX. U mnie niestety jest SE... Masz Kolego z LPG? Co dziełasz z tym programem do OBD? Jeżeli potrzebujesz jakiś schematów instalacji lub drobnych porad na początek pisz śmiało na PRIV :piwo:
 
 
roberto231
roberto231

Auto: Rezzo
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2015-06-05, 22:41   

Kabelek do OBDII który mam w domu okazało się, że działa tylko z Oplem.
Dziś za całe 24 zł zamówiłem na ebay ELM327 - jak przyjdzie będę sprawdzał programy czy któryś działa.
O LPG byłem dziś się pytać powiedzieli 2850 zł, ale to po wymianie rozrządu będę wstawiał.
Na razie za rozrząd powiedzieli 328 zł + 350-400 robocizna. Po wekeendzie zweryfikuję tą cenę.
Wiecej fotek tak na szybko: album

Z porad to szukam jak się dostać do dmuchawy. Jak wymieniałem filtr kabinowy widziałem, że w łopatkach dmuchawy obraca się kilka listków i słychać je jak się obracają.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
daszczu
Sanok/Wrocław

Auto: Evanda/Punto 2 Sporting
Imie: Daniel
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 168
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-06-06, 00:24   

roberto231 napisał/a:
Kabelek do OBDII który mam w domu okazało się, że działa tylko z Oplem.
Dziś za całe 24 zł zamówiłem na ebay ELM327 - jak przyjdzie będę sprawdzał programy czy któryś działa.
O LPG byłem dziś się pytać powiedzieli 2850 zł, ale to po wymianie rozrządu będę wstawiał.
Na razie za rozrząd powiedzieli 328 zł + 350-400 robocizna. Po wekeendzie zweryfikuję tą cenę.
Wiecej fotek tak na szybko: album

Z porad to szukam jak się dostać do dmuchawy. Jak wymieniałem filtr kabinowy widziałem, że w łopatkach dmuchawy obraca się kilka listków i słychać je jak się obracają.


powiem Ci że cenią się za wymianę rozrządu hmm moim zdaniem drogo



 
 
roberto231
roberto231

Auto: Rezzo
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2015-06-06, 12:51   

Dmuchawa wyczyszczona. Jakby ktoś szukał to jest dostęp z góry.
Rura od odkurzacza ładnie wchodzi, a przy okazji odpływy wody warto oczyścić.
Fotka przed sprzątaniem:
 
 
roberto231
roberto231

Auto: Rezzo
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2015-06-18, 11:31   

Rozrząd wymieniony z napinaczami i pompą wody. Wymieniony też pasek klinowy - popękany już był. Rozrząd w sumie w dobrym stanie - musiał być wymieniany, ale nie wiadomo kiedy wiec lepiej wymienić i spokojnie jeździć. Kosztowało mnie to 550 zł u znajomego mechanika.

Przy wymianie rozrządu okazało się, że kabelek od czujnika wału jest przetarty. Połatany jest tymczasowo i trzeba będzie wymienić niedługo. Jak ma ktoś manual jak to zrobić to chętnie poczytam.

Przyszedł już mi Interfejs OBDII ELM327 v2.1 z ebay.
Wczoraj się bawiłem na Lumi 735 aplikacją "Use Freely ELM327 !"- udało mi się odczytać tylko wersje interfejsu i zasilanie z akumulatora. Aplikacja ta proponowała inna aplikację ze sklepu Microsoftu "Zdiagnozuj samochód" - aplikacja ta jednak mi nie działa. Pomimo połączenia z interfejsem odczytaniu wersji i napięcia, błędów nie potrafiła u mnie odczytać. Nie działała mi też aplikacja z płyty przeznaczona na Windows CE: OBDGauge. Próbowałem jej na Palmtopie HP iPaq z WinCE 5.1 (sprzęt z 2003 roku). Mimo, że zaznaczyłem połącz - diody na interfejsie OBDII nawet nie błysnęły.

Dziś ściągnałem inną apikację na Lumię 735: "OBD Auto Doctor" - ta działa bardzo dobrze. Szybko się łączy. Odczytała czy są błędy bardzo szybko (nie mam błędów). Inna aplikacją która u mnie działa jest programik dołączony na płycie CD dla Nokii z symbianem 3rd i 5rd: OBDScope 1.21. Ja użyłem go w Nokii e51. Również szybki odczyt i ma nawet wykresy.



A może jeszcze napiszę jak się łaczymy z interfejsem. Podłączamy go przy wyłączonym samochodzie, bez kluczyka w stacyjce do gniazda OBDII. Zaświeci sie czerwona dioda po wciśnięciu w gniazdo. W tym momencie można już sie z nim połączyć. W telefonie wybieramy w opcjach Bluetooth parowanie z urządzeniem. Wybieramy OBDII, wpisujemy kod: 1234. W tym momencie w ww. programach możemy już odczytać wersje interfejsu ELM i napięcie. Aby odczytać błędy przekręcamy kluczyk aby zaświeciły się wskaźniki na desce - wtedy możemy odczytać zawartość komputera w samochodzie. Jak program odczytuje zawartość pamięci komputera zapala się na interfejsie pomarańczowa dioda.
Aby uaktywnić reszte opcji jak obroty silnika, szybkość, itp to odpalić musimy silnik.

Jak ma ktoś doświadczenia z innymi programami - uwagi mile widziane. Programów przeznaczonych na komputer jeszcze nie instalowałem. Jak przetestuje dam znać.
 
 
grim80

Auto: Chevrolet Tacuma 1.6
Imie: Grzesiek
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 7
Skąd: Mogilany
Wysłany: 2015-06-18, 16:23   

Ciekawa sprawa - czy te apki, których używasz, są darmowe? Ja wprawdzie nie mam zacięcia do elektroniki, ale przy okazji warto byłoby mieć i taki interfejs, i aplikację pod ręką. Rzuciłem okiem na allegro i w zasadzie to grosze kosztuje, a gadżet fajny.
No i autka winszuję, fajne wyposażenie, świetny kolor :)
 
 
roberto231
roberto231

Auto: Rezzo
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2015-06-19, 08:55   

Podstawowe funkcje jak odczytanie błędów jest darmowe. Za pełną wersje trzeba zapłacić.
Na dołączonej płycie do interfejsu jest dołączone kilka programów. Jak będę miał czas to je sprawdzę.

Na allegro kosztują 2x tyle co na ebay-u. Zapłaciłem 24 zł z przesyłką i czekałem 12 dni.
Wrzuciłem go do schowka w aucie, jak będzie potrzebny to jest pod ręką, a aplikacja w telefonie.
 
 
miaste
Grupa Łódzka


Auto: Nub II
Imie: Miastowy
Wiek: 24
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 855
Skąd: łódź
Wysłany: 2015-06-19, 23:57   

zaatakuj torque ;) działa git tylko ma problem z błedami :) tzn w passacie nie odczytuje modułu poduszek i nie czyta błędów ale jako rarytas z szybkich i wściekłych daje rade :)




 
 
 
roberto231
roberto231

Auto: Rezzo
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2015-06-22, 10:05   

Tego programu "torque" niestety nie sprawdzę szybko - nie mam telefonu z androidem.
Ale wygląda zacnie.

Dziś przetestowałem dwa programy na Laptopie.
1. MaxiTest 1.0.6 - nie działa. Jest połączenie, ale nic nie odczytuje.
2. PCMScan 2.4.12 - działa.
 
 
roberto231
roberto231

Auto: Rezzo
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2015-07-11, 10:10   

Daewoo zagazowane. Instalacja sekwencyjna BRC model: Sequent 24.11 za 2800 zł: http://www.rafgel.pl/pdf/folder_sequent_24_11.pdf + zbiornik STAKO 52 litry (minus poduszka powietrza, wiec ok 40 litrów). Po przejechaniu 320 km i prawie całego zbiornika 36 litrów gazu (miasto i trasa) wyszło spalanie 11,15 litra/100km. Czyli 20 gr za kilometr.

Benzyny spalał 10 litrów/100km - czyli wychodziło 0,50 gr/km





Teraz na instalacje czekają światła LED do jazdy dziennej.
 
 
roberto231
roberto231

Auto: Rezzo
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2015-08-31, 17:07   

W sobotę zamontowałem światła LED do jazdy dziennej. Zastanawiałem się nad wkomponowaniem ich w atrapę chłodnicy, ale ostatecznie skończyły pod zderzakiem. Kabelek od świateł pociągnięty jest za reflektorem przez nadkole w lewym błotniku i nad kołem jak się włoży rękę jest guma przez którą przeciągnąłem kabel do kabiny. W kabinie myślałem podłączyć pod zapalniczkę, ale nie udało mi się jej wyciągnąć wiec podłączyłem kabelek pod lampkę schowka. Dokładnie to pod różowy kabelek od przełącznika gaszenia lampki schowka.


Teraz przed zimą rozglądam się za nowym akumulatorem. Teraz jest oryginalny koreański.
Jakie macie u siebie zamienniki?
 
 
Dae Woo

Auto: Tacuma
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 1
Wysłany: 2015-10-25, 17:54   

Panie Kolego, miałbym prośbę o parę słów n/t zamocowania tego typu podłużnych świateł w zderzaku - bo w tym tygodniu mam zamiar to zrobić w mojej Tacumie. Czy jest tam w miarę łatwe dojście - "łatwe" w sensie, że będę mógł to zrobić ot, na osiedlowym parkingu? Czy też może jednak trzeba mieć dostęp do kanału, lub wręcz ściągać do tego ten zderzak?
Mam światła dzienne "635 Flux" - one mają w komplecie takie metalowe "skrzydełka", które miałyby być zamocowane do zderzaka na śruby, tylko zastanawiam się (jeszcze nie popatrzyłem dokładnie), czy dam radę wyborować dziury pod te śrubki w miarę niekłopotliwie (no i potem przykręcić toto jakoś).

Jak należałoby się do tego zabrać?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt