Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
witam, w grudniu zeszlego roku kupiłem tico i zgubilem kartke z nazwa oleju jaki uzywal poprzedno wlasciciel, co koledzy proponujecie, na jaki olej zmienic obecny, bo naczytalem sie ze nie mozna na gorszy, np. nie mozna z syntetyka na polsyntetyk ale odwrotnie mozna, a ze nei wiem jaki olej wlał poprzedni wlasciciel to mam problem, pomożecie?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2008-09-14, 21:37
Kamil.gda napisał/a:
np. nie mozna z syntetyka na polsyntetyk ale odwrotnie mozna
bzdura !
z "gorszego" na "lepszy" się nie przechodzi !
nie radzę zmieniać z mineralnego na syntetyk... bo ci syntetyk może wypłukać osady i rozszczelnić silnik a wtedy to ci oleju bedzie tyle samo palił co benzyny.
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Bradley [Usunięty]
Wysłany: 2008-09-14, 21:46
samochod nowy syntetyk>>>polsyntetyk>>>mineral samochod stary
Z minerala mozna przejsc ew. na polsyntetyk. Zalezy jaki przebieg i kondycja silnika. Mozna wlac polsyntetyk i zobaczyc, jesli nie bedzie wyciekow - zostawic.
Koenig Weteran Moher Power
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz Pomógł: 115 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-09-15, 07:08
Bradley napisał/a:
Mozna wlac polsyntetyk i zobaczyc, jesli nie bedzie wyciekow - zostawic.
Zrób tak jak mówi Bradley. Podaj jeszcze tylko jaki jest przebieg auta.
Kamil.gda [Usunięty]
Wysłany: 2008-09-15, 09:47
niedawno stukneło 70 tys. km.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Koenig Weteran Moher Power
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz Pomógł: 115 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-09-15, 09:49
Lej półsyntetyk.
Kamil.gda [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-05, 12:48
zeszło z wymianą, kupiłem taki olej http://moto.allegro.pl/it...ow_4_litry.html
będzie dobry????, zastanawia mnie jedno w ksiażce od tico pisze ze ma byc 15w/40 a połsyntetyk jest 10w/40
15w/40 to mineral do -20stopni
a 10w/40 to połsyntetyk do -25stopni???
Kiwi [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-06, 10:48
Kamil.gda napisał/a:
zeszło z wymianą, kupiłem taki olej http://moto.allegro.pl/it...ow_4_litry.html
będzie dobry????, zastanawia mnie jedno w ksiażce od tico pisze ze ma byc 15w/40 a połsyntetyk jest 10w/40
15w/40 to mineral do -20stopni
a 10w/40 to połsyntetyk do -25stopni???
Witam wszystkich . Mam pytanie dot oleju silnikowego do tico a mianowicie . Kupiłem tico 800 zapewnieniem sprzedawcy przejechane ma tylko 87 tyś oryginał , i mam problem . Nie wiem jaki wcześniej był lany olej i jaki wlać teraz , jedni mówią mi mineralny inni pół syntetyk jedni droższy inni to tylko tico lej tańszy. Powiedzcie mi proszę jaki wlać olej przy tylu kilometrach przejechanych na pewno wiecie lepiej niż ja a nie chcę eksperymentować
dudu$
Auto: Renault Thalia Alize 1.4 8V + LPG
Imie: Mariusz Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 442 Skąd: Ząbki / Warszawa
Wysłany: 2015-05-02, 16:28
Polecam lanie oleju 10w40 a nawet 5w40. Koszta miedzy jednym z tych dwóch olejów a minerałem to 20-40zł a będziesz mial w silniku dobry olej który nie zniszczy motoru. Ja do każdego swojego auta jakie bedę miał, będę lał olej 5w40. Nie wieżę w bajki o rozszczelnieniu silnika czy jego zniszczenie. W poprzednim aucie którym było CC700 producent zalecał olej 15w40. Z racji tego że ten silniczek miał łańcuszek rozrządu i popychacze hydrauliczne zalałem go olejem 5w40. Przejechałem na tym oleju CC 17tyś km i nic sie nie działo. Zużycie oleju nie wzrosło, silnik nie ciekł. Do lanosa którego posiadam też wlałem 5w40 a przez 155tys km jeździł na 10w40 i też nie mam problemu. Jeżeli zalezy Ci na dobrej kondycji silnika zalej 5w40 lub jak masz mniej pieniędzy ( całe 20zł) to 10w40. Nie wlewaj 15w40...
Akurat dzisiejsze ceny to raczej dobry mineralny kosztuje tyle samo co półsyntetyk wiec lepiej kupić lepszy. Ja do tico lałem elfa a potem GM 10w40 i silnik chodził dobrze. Wlewaj więc sobie półsyntetyk a potem przy kolejnej zmianie nawet 5W40. Paradoksalnie na tym lepszym rzadszym może wcale oleju więcej nie ubywać i nie powinno nic się rozszczelnić.