X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Problem że swiatłami mijania i drogowymi

Autor Wiadomość
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2015-07-23, 09:42   [Lanos] Problem że swiatłami mijania i drogowymi

Witam

Coś dziwnego dzieje się z moja instalacją najpierw z pompką paliwa , z przekaźnikiem nie działa , a na krótko spięta działa. Patrz Załącznik

Teraz to samo mam ze światłami z przekaźnikiem nie działają , a zrobione na krótko działają (Zdjęcie) . Jaka może być przyczyna tego ? . Dodam że przekaźniki mam nowe , bezpieczniki wszystkie OK.

 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
waldimor

Auto: Daewoo lanos 1.6 16V + lpg habeta
Imie: Waldemar
Pomógł: 72 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 826
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-07-23, 11:44   

sprawdź czy przekaźniki działają jeśli tak to albo masa nie dociera do przekaźników albo plus sterujący wszystko sprawdzisz żaróweczką, punkt masowy masz na wewnętrznej części błotnika za wlewem płynu do spryskiwacza.
 
 
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2015-07-24, 07:26   

waldimor napisał/a:
sprawdź czy przekaźniki działają jeśli tak to albo masa nie dociera do przekaźników albo plus sterujący wszystko sprawdzisz żaróweczką, punkt masowy masz na wewnętrznej części błotnika za wlewem płynu do spryskiwacza.


A jak sprawdzić czy przekaźniki działają ?

Po włożeniu do gniazda pstrykają
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-07-24, 09:20   

Skoro KLIKają znaczy nie przewodzą styki, przekaźniki do wymiany, nie kupuj zamienników bo zazwyczaj w Lanosie ddługo nie wytrzymują już lepsze markowe urzywki nie koniecznie Daewoo.
Zrób coś z tym wypalonym złączem pompy zanim spali się instalacja a i to też moze mieć wpływ na działanie przekaźnika.




 
 
 
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2015-07-25, 09:44   

Mawerix napisał/a:
Skoro KLIKają znaczy nie przewodzą styki, przekaźniki do wymiany, nie kupuj zamienników bo zazwyczaj w Lanosie ddługo nie wytrzymują już lepsze markowe urzywki nie koniecznie Daewoo.
Zrób coś z tym wypalonym złączem pompy zanim spali się instalacja a i to też moze mieć wpływ na działanie przekaźnika.


A powiedz mi jedno , w skrzynce są 3 takie same przekaźniki , obojętnie który włożę i tak świateł nie ma , wiec chyba jest inny problem , a co do tego przepalonego przewodu , zamierzam wyjąc cała skrzynkę , ale muszę zorganizować sobie więcej czasu , samochód jest mi potrzebny codziennie (dojazd do pracy).
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-07-25, 11:41   

napisz może co zwierasz "na krótko"
patrząc po fotce i innym przekaźniku - nie lanosowym, pompę paliwa zasilasz łącząc styki przekaźnika 86 z 87 ?
w gniazdach do przekaźników masz PLUS 12V na nogach 30 wg opisu na przekaźnikach ??

30 i 87 to styki zwierające, gdzie 87 jest wyjściem do ... i zwierając na krótko - bez przekaźnika - łączymy zasilanie 30 z 87.
85 i 86 to zasilanie cewki przekaźnika, gdzie 86 to +12V, a 85 masa z komputera.

przekaźnik świateł zwierasz w podobny sposób ?
masz plusy na 30-tkach ?
 
 
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2015-07-25, 13:21   

A więc tak

Przekaźnik paliwa :

Styk 30 - plus 12V
Na pozostałych nic , trochę dziwne bo nie ma przewodu masowego
Na krótko łącze 30 i 87 i pompa działa


Przekaźnik świateł :

Styk 85 - plus 12V
Styki 86 i 87 to styki masowe
Na styku 30 nic

Na krótko łącze 87 i 85 i światła działają ale słabiej.

Sprawdziłem działanie przekaźników za pomocą tego schematu



I przekaźniki są sprawne.

Tylko według tego schematu :

Przekaźnik paliwa - tutaj jest problem z masą od komputera , bo jak podłącze do styku 85 masę z akumulatora wszystko jest ok , ale pompa non stop chodzi , a powinna się po krótkie chwili wyłączyć , po przekręceniu kluczyka , wiec problemem jest tutaj masa od komputera która steruje pompą paliwa. Wie ktoś jak to sprawdzić jaki to przewód przy kompie ?

Przekaźnik świateł - doszedłem , nie ma zasilania na styku 30 , więc podłączyłem styk do akumulatora i wszystko jest ok, więc muszę dojść dlaczego nie ma na oryginalnym przewodzie (styk 30) plus 12 V .
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-07-25, 14:52   

pompa
30 stały plus z bezpiecznika ef 16 przy silniku, z dużego bezp ef1 i akumulatora
87 do pompy
cewka przekaźnika
85 masa gdy poda ją komputer, i nie dziwne. będzie tylko ok 2s po włączeniu zapłonu, i stale jak obraca się wał korbowy > czyli silnik
86 plus z bezp F17 w kabinie ze stacyjki



światła
30 stały plus z bezp ef19 przy silniku, z dużego bezp ef1 i akumulatora
87 wyjście do manetki
cewka przekaźnika
85 plus z manetki /obrotowy włącznik/ z bezp F2 w kabinie
86 masa, waldimor, chyba podał skąd.


Cytat:
Na krótko łącze 30 i 87 i światła działają tylko słabiej.
bo jest dużo obniżających rzeczy po drodze i cienki długi przewód gdzie na tym wszystkim spada napięcie. u mnie np prawie 3V przy żarówkach, gdy na aku jest 14V...
na ww bezpiecznikach jest napięcie ? przewodzą prąd ?
jest, są dobre, to złącza pośrednie do sprawdzenia i przewody

nie podłączaj swojej masy komputerowi bo go sfajczysz
 
 
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2015-07-25, 22:55   

Dziękuje kolego za instrukcje. Ale może powiesz mi jak najszybciej dojść do tego przewodu (styk 85) masowego co idzie z przekaźnika do kompa (chodzi o pompę) , chce go sprawdzić. Jaki ma kolor lub jak go najszybciej znaleźć w tej gromadzie przewodów.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-07-26, 00:25   

redzik78 napisał/a:
Przekaźnik paliwa :

Styk 30 - plus 12V
Na pozostałych nic , trochę dziwne bo nie ma przewodu masowego

dlaczego chcesz sprawdzać 85 jak nie masz 12V na 86 ?
widzisz te oznaczenia po drodze zasilania w + i - ?
należy je sprawdzić, odpowiedź napisałeś w takim stylu że nie wiem czy wiesz jak sprawdzić bezpiecznik, ani jak sobie znaleźć jakąś instrukcję...
przeczytałeś "komputer" i się denerwujesz...
wiesz jak sprawdzić czy jest masa na przewodzie ?
złącza masz napisane gdzie są w tabelce u góry, kabelki z angielska - czyli Br to Brown, W to White.
duże literki to "początek" koloru przewodu.
jedna duża litera, jeden kolor.
dwie litery - duże - dwa kolory, najczęściej ten drugi to cieńszy pasek lub mniej koloru.
BrW brązowy z białym paskiem
jak widzisz to do 86 dochodzi RW - RedWhite
przy C101 zmienia się w R - Red
łapiesz ?
wiesz który przewód chcesz sprawdzić ? B - Black, W - ... ??
to C101 też znajdziesz
tym złączem zasilają się styki sterujące przekaźnikiem, na których podobno nic nie masz.
 
 
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2015-07-26, 19:33   

Kolego dzięki za pomoc. Dzięki za instrukcje i opisy.

A więc tak po sprawdzeniu wszystkiego co się okazało

Światła : Przewód łączący bezpiecznik ef16 ze stykiem 30 był całkowicie przepalony. co mogło być przyczyną tego ?

Pompa : Kostka C101 była uszkodzona. Nie łączyła dobrze. Po wymianie wszystko działa jak należy.

Dzięki jeszcze raz . Tylko proszę Cię następnym razem nie denerwuj się. Ja z elektryką mam mało do czynienia , a z samochodową tylko do tej pory umiałem wymienić żarówkę i bezpiecznik . Ale dzięki tobie poczytałem i wiem jak to działa i jest zrobione aby samemu sobie to naprawić.

Dzięki wielkie :brawo:
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt