Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2015-07-23, 11:36 [Lanos] Wymiana wiązki silnika 1.6. 16V
Nie bijcie za mocno to mój pierwszy manual.
Wiadomo że kable w lanosie są marnej jakości więc postanowiłem wymienić całą wiązkę silnika, zakup nowej oryginalnej moim zdaniem nie ma sensu bo jest z fabrycznymi wadami i kable są mizernej jakości a i nie były robione wczoraj tylko leżą już ładnych kilka lat w magazynach więc padło na wyminę własnoręczną. Wymiana kabli w myśl zasady po nitce do kłębka, czyli wypinałem jeden przewód z kostki głównej i kostki czujnika odmierzałem jego długość z nowego kabla zarabiałem końcówki i wpinałem i tak po kolei wszystkie.
Co potrzebujemy:
- chęci
- przewody lgy różne kolory, ja zamówiłem wszystkie kolory z książki Bujańskiego a i tak potem podczas pracy się okazało że niektóre kolory są łączone a niektóre są inne, ja wymieniałem całą wiązkę więc starałem się zachować przybliżoną kolorystykę kabli. Najdłuższy kabel nie ma nawet dwóch metrów więc nie trzeba ich dużo ale niektóre się powtarzają i ja wziąłem po 5 metrów a najbardziej popularne po 10 i dwie średnice 0,5 oraz 1,0mm2.
Kolory: czarny, brązowy, zielony, zielony-biały, pomarańczowy, różowy, czerwony, niebieski-biały, fioletowy, biały, żółty, czerwony-biały, brązowy-biały.
Potem się okazało że jest jeszcze kolor pomarańczowy-biały/czarny, szaty-czarny. Te oczywiście zamieniłem bo nawet nie wiem czy idzie kupić takie.
- konektory i tu jest największa rzeźba z doborem i znalezieniem mnie zajęło kilka dni.
- kostki,
- lutownica, cyna i narzędzia do obróbki kabli, igła – mnie najlepiej się odbezpiecza konektory w kostce właśnie igłą do szycia lub agrafką ale igła sztywniejsza.
- wiadomo browar na sucho to nic nie pojedzie.
Koszt imprezy wyniósł około 250zł, nie licząc browarka i robocizny czas ja na spokojnie robiłem dwa dni.
Konektory i wtyczki:
Ż – żeński, m – męski
Wszystkie są 1,5 mm oprócz JPT i zwykłego 6,3.
Konektor Metripack ż f150 – 8szt
Konektor Weather Pack – 1szt
Konektor ż Delphi – 10szt
Kostka Superseal 3-pin ż i m
Konektor Econoseal ż – 13szt
Konektor Econoseal m – 16szt
Konektor JPT F280 ż – 8szt
Wtyczka PSA 3-pin – 1szt
Konektor 6,3 ż – 4szt
Można by było jeszcze wymienić gumki zabezpieczające ale sprzedawcy najczęściej nie podają rozmiaru i ja zamówiłem takie które nie pasowały więc wykorzystałem stare.
I do roboty.
Wtyczka główna
męska nowa nie jest do zdobycia u nas, znalazłem tylko na stronach producenta w Chinach ale nie zaszalałem i nie sprowadziłem, żeńskiej nie znalazłem.
Męska - konektor econoseal m 16szt, ściągnąć trzeba do przodu żółte zabezpieczenie i mamy dostęp do konektorów, tu bardzo łatwo się odblokowuje i wychodzą do tyłu.
Żeńska – konektor econoseal ż 11szt, konektor ż 6,3 – 3szt. ściągnąć żółtę zabezpieczenie do przodu a konektory wychodzą do tyłu.
edit:
kostka główna 15 pin 2-85262-1/85223-1
kostka główna 16 pin 368047-1, 368049-1
takiej pełnej nie udało mi się zdobyć więc wziąłem zwykłą
Wtyczka czujnika powietrza
kostka JPT 2-pin można kupić nową,
Konektor JPT F280 ż – 2szt, żółte zabezpieczenie do przodu i konektor wychodzi do tyłu.
Wtyczka silniczka krokowego
Kostka Delphi ż 4-pin, można kupić nową
Konektor Delphi ż – 4szt, Uwaga konektor wychodzi do przodu, żeby wyciągnąć trzeba pierwsze wydłubać gumkę zabezpieczającą z tyłu potem wsadzić od tyłu igłę i od dołu konektora i wysunąć do przodu, mając małą igłę można podważyć zabezpieczenie od przodu ale to wymaga trochę wprawy.
Wtyczka czujnika przepustnicy
Kostka PSA 3-pin, konektor też wychodzi do przodu, nie udało mi się dopasować konektora więc kupiłem całą wtyczkę w komplecie z konektorami koszt około 7 zika, być może udało by się dogadać ze sprzedającym żeby sprowadził same konektory ale są tylko trzy takie wiec nie zawracałem gitary, a dogadałem się tak właśnie z konektorami Delphi i econoseal.
Wtyczka wiązki wtryskiwaczy
Nie udało mi się rozebrać tej wtyczki więc kupiłem całą kostkę superseal i wymieniłem na nową
Wtyczka alternatora
Kostka alternatora - AC DELCO GM S10 4 PIN - 1szt. cena około 19 zika
Konektor ż Metripack F150 – 2szt, trzeba wyjąć zabezpieczenie z boku i konektor wychodzi do tyłu.
Wtyczka zawór podciśnienia paliwa
Kostka Econoseal ż 2-pin, można kupić nową około 7 zika
Konektor Econoseal ż – 2szt, trzeba wyjąć żółte zabezpieczenie z przodu kostki i konektor wychodzi do tyłu.
Wtyczka czujnika położenia wału
Kostka JPT 3-pin, można kupić nową za około 10 zika,
Konektor ż JPT F280 – 3szt, wyjąć zabezpieczenie z przodu i konektor wychodzi do tyłu, ma dwa wąsy blokujące.
Wtyczka czujnika spalania stukowego
zdjęcie takie same jak położenia wału
Kostka JPT 3-pin, można kupić nową za około 10 zika,
Konektor ż JPT F280 – 3szt, wyjąć zabezpieczenie z przodu i konektor wychodzi do tyłu, ma dwa wąsy blokujące.
Wtyczka czujnika oleju
Wtyk zamienny superseal 1 –pin, można kupić nową za około 2 zika,
Konektor ż Metripack F150 – 1szt, w starej kostce, trzeba ściągnąć zabezpieczenie z tyłu i konektor wychodzi do tyłu.
Wtyczka czujnika temperatury wody 1-pin
taka jak na tym zdjęciu
Konektor ż 6,3mm z wąsem blokującym, najlepiej taki z płaską blaszką sprężynującą w środku.
Wtyczka czujnika temperatury wody 2-pin
Kostka ż Delphi Metripack 150.2 - 2-pin, można kupić nową za około 15 zika,
Konektor ż Delphi – 2szt, wydłubać gumkę zabezpieczającą z tyłu i uwaga konektor wysuwa się do przodu.
Wtyczka czerwona czujnika
nie pamiętam do czego ale jest charakterystyczna bo czerwona o innym kształcie,
kostka ż Metripack 150 red 2-pin, można kupić nową za około 10 zika,
konektor ż Metripack F150 – 2szt, trzeba odpiąć z tyłu zabezpieczenie i konektor wychodzi do tyłu.
Wtyczka czujnika biegu wstecznego
Kostka ż Metripack 150 2-pin, można kupić nową za około 10 zika, wydaje mi się że by także zamiennie podeszła superseal o oznaczeniu OH 2 a ta już kosztuje koło 5 zika.
Konektor ż Metripack F150 -2szt, zdjąć zabezpieczenie z tyłu kostki i konektor wychodzi do tyłu.
Wtyczka sondy lambda
Kostka ż Delphi Weather Pack 1-pin, można kupić nową za około 7 zika
Konektor ż Delphi Weather Pack, trzeba odchylić zabezpieczenie na kostce z tyłu i odblokować dwa wąsy konektor wychodzi do przodu.
Wtyczka cewki zapłonowej DIS
Kostka - nie udało mi się znaleźć nowej
Konektor ż Delphi – 4szt, trzeba wyjąć z tyłu gumkę zabezpieczającą i uwaga konektor wychodzi do przodu.
tutaj przy okazji dorobiłem sobie dodatkową kostką superseal 1.5 4-pin na przerobienie cewki na cewkofajki z godnie z manualem kolegi wid3l3c,
edit: kostka cewki delphi 12162859
delphi terminal 12124075 - 0,75-1,00mm
12124076 - 0,35-0,50mm
Wtyczka czujnika prędkości skrzyni biegów VSS
Kostka ż Delphi Metripack 150 3-pin, nie udało mi się znaleźć nowej ale zamiennie powinna pasować superseal 1.5 3-pin o oznaczeniu OH 3 za około 4 zika.
Konektor ż Metripack F150 – 3szt, trzeba zdjąć zabezpieczenie z tyłu i konektor wychodzi do tyłu.
U mnie widać jeszcze białą kostką ale to do gazu.
najważniejsze że silnik po złożeniu i podłączeniu nowej wiązki odpalił
Nie nie jest taka sama wtyczka krokowego po obu stronach ma takie same wycięcie natomiast cewka ma różne.
Voycek [Usunięty]
Wysłany: 2015-09-15, 20:46 Re: [Lanos] Wymiana wiązki silnika 1.6. 16V
waldimor napisał/a:
Nie bijcie za mocno to mój pierwszy manual.
Wiadomo że kable w lanosie są marnej jakości więc postanowiłem wymienić całą wiązkę silnika, zakup nowej oryginalnej moim zdaniem nie ma sensu bo jest z fabrycznymi wadami i kable są mizernej jakości a i nie były robione wczoraj tylko leżą już ładnych kilka lat w magazynach ...
Taka mała uwaga, pracuję w firmie, która od początku produkcji Lanosa produkuje do dziś wszystkie wiązki do tego auta (Ukraina). Przez 10 lat byłem technologiem nadzorującym produkcję do Lanosa.
Wszystkie komponenty do produkcji wiązek do Lanosa są od największych światowych producentów i dostawców do dziś włącznie.
- przewody Telefonika i Draka - FLRY-ai FLRY-b (koreańskie wiązki z AVSS)
- złącza, końcówki, pierścienie, blokady, korki, uszczelniacze, przelotki - TYCO, PED, Delphi, Molex, Sumitomo, Yazaki, KET
Masz 15 letnią wiązkę i piszesz, że jest złej jakości? W 8 letnich Skodach wiązki są często tak zgnite na podszybiu, że trzeba pruć pół auta, żeby je wymienić.
Jak nie masz pojęcia o czym piszesz, to nie pisz albo sprawdź u źródła.