X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Brak drugiego biegu wentylatora głównego chłodnicy

Autor Wiadomość
Cloudwalking

Auto: Lanos 1,5 16V
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-29, 19:16   [Lanos] Brak drugiego biegu wentylatora głównego chłodnicy

Tym razem jest taki objaw: były upały i zdarzyło się postać w korkach, a więc silnik się trochę pogrzał. Mam Lanosa z fabryczną klimatyzacją, czyli na chłodnicy są dwa wentylatory - główny i pomocniczy. Zauważyłem, że gdy załączał się drugi bieg, to pracował tylko ten pomocniczy, a główny stał nieruchomo. Na pierwszym biegu pracują oba.

Co ciekawe, zasterowałem wentylatorami programem ALDLJava i po włączeniu szybkiego biegu w programie działają oba. To w takim razie dlaczego tak nie jest w sytuacji gdy temperatura płynu nakazuje włączenie 2. biegu? Jeśli programem da się załączyć szybki bieg wentylatorów, to chyba można założyć, że na kablach jest wszystko dobrze? To co jest powodem w takim razie?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2015-07-29, 19:34   

czy silnik Ci się przegrzewa ?



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Cloudwalking

Auto: Lanos 1,5 16V
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-29, 20:21   

RIPER napisał/a:
czy silnik Ci się przegrzewa ?


Nie sądze. Drugi bieg załączył się chyba ze 3 albo 4 razy odkąd mam Lanosa, czyli od 10 lat. Potrzeba jazdy, a właściwie wielominutowego stania w korkach z klimą w temperaturach powyżej 30 stopni. A tak to zawsze pierwszy bieg wystarcza do schłodzenia silnika.
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2015-07-29, 20:22   

no to w jakim celu powstał ten temat skoro wszystko działa, lanos ma poprostu mega wydajny układ chłodzenia, doliczając do tego fakt że masz klime i drugi wentylator który też dmucha w chłodnice to poprostu drugi bieg załączy się w temperaturach mocno afrykańskich i tyle



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Cloudwalking

Auto: Lanos 1,5 16V
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-29, 20:32   

RIPER napisał/a:
no to w jakim celu powstał ten temat skoro wszystko działa


Temat powstał w celu zidentyfikowania przyczyny usterki, którą jest to, że gdy drugi bieg załącza się z powodu temperatury, a nie ręcznego włączenia w programie diagnostycznym, to działa tylko mniejszy wentylator, a większy NIE DZIAŁA, a powinien.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-07-29, 21:43   

Przekaźnik, bezpiecznik sprawdzałeś ??




 
 
 
Cloudwalking

Auto: Lanos 1,5 16V
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-30, 13:57   

Mawerix napisał/a:
Przekaźnik, bezpiecznik sprawdzałeś ??


Tak. Nawet podmieniałem na inne i wyszło, że są sprawne.
 
 
pitersik74

Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr
Pomógł: 77 razy
Wiek: 49
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 785
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2015-07-30, 15:09   

A ten duży taki w rogu może ma już nadpalone styki i raz łączy a raz nie.
Bo to aż niemożliwe żeby ECM poprzez ALDL JAVA włączył a sam już nie załączy obu.
Moim zdaniem przypadek... :piwo:
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-07-30, 20:47   

Cloudwalking napisał/a:
Tak. Nawet podmieniałem na inne i wyszło, że są sprawne.


Obawiam się że przynajmniej jednego z tych trzech do wentylatorów nie da się podmienić z innym jeśli nie obu dużych.

Moim zdaniem może być uszkodzony ten brązowy przekaźnik ze stykiem NO/NC

Jeśli chcesz sprawdzić "na krótko" działanie przekaźników i wentylatorów to na grodzi lecą przewody a w nich dwa do sterowania wentylatorami..... podaj na czerwono/niebieski masę i powinien włączyć się pierwszy bieg, podając na czerwono/niebieski i czarno/brązowy masę załączysz drugi bieg wentylatora. Złącze przy którym możesz podać masy znajduje się przy silniczku wycieraczek i w wersji z klimą ma wykorzystane pięć z sześciu pinów.




 
 
 
Cloudwalking

Auto: Lanos 1,5 16V
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-01, 17:39   

Mawerix napisał/a:
Moim zdaniem może być uszkodzony ten brązowy przekaźnik ze stykiem NO/NC


A jak to wytłumaczyć, że da się przez program włączyć oba wentylatory na 2 bieg, a jak mają się same włączyć, to chodzi tylko mały?

Mawerix napisał/a:
Obawiam się że przynajmniej jednego z tych trzech do wentylatorów nie da się podmienić z innym jeśli nie obu dużych.


Nie podmieniałem ich ze sobą miejscami tylko kupiłem 3 nowe przekaźniki w miejsce starych.
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-08-01, 20:47   

Cloudwalking napisał/a:
A jak to wytłumaczyć, że da się przez program włączyć oba wentylatory na 2 bieg, a jak mają się same włączyć, to chodzi tylko mały?


To pozostaje usterka ECM który przy drugim biegu nie załącza dwóch obwodów tylko przełącza z jednego na drugi ale to wręcz niespotykane.
Trzeba by rozgrzać czujnik temp. Na tyle żeby załączył drugi bieg i sprawdzić czy na obu przewodach o których pisałem jest masa.




 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-08-02, 10:08   

Cytat:
A jak to wytłumaczyć, że da się przez program włączyć oba wentylatory na 2 bieg, a jak mają się same włączyć, to chodzi tylko mały?

bo masz problem z kontaktem któregoś punktu zasilania tego wentylatora ?
dużo tych prób robiłeś ?
Cloudwalking napisał/a:
Co ciekawe, zasterowałem wentylatorami programem ALDLJava i po włączeniu szybkiego biegu w programie działają oba.

oczywiście robiłeś to tak, jak robi to komputer ? najpierw 1 bieg, po jakimś małym czasie - ale pewnym opóźnieniu 2 bieg ? czy od razu drugi ? bo to zmienia postać rzeczy. wentylator na start bierze dużo prądu, przy przełączeniu mniej. start, to de facto zwarcie...
pitersik74 napisał/a:
A ten duży taki w rogu może ma już nadpalone styki i raz łączy a raz nie.

a to co łączy ? masę sprawdzałeś ? na 1 biegu masą jest mały wentylator, na drugim masa jakoś tak pomiędzy reflektorem i skrzynką bezpieczników.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt