X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[NubiraII] Immobilizer? Nie odpala,odcina pompe paliwa

Autor Wiadomość
kain047

Auto: Nubira II CDX
Imie: Michał
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-08-04, 16:20   [NubiraII] Immobilizer? Nie odpala,odcina pompe paliwa

Witam!
Kilka tematów niżej przekladalem klmatyzacje z manuala na automatyczną.
W ciągu swapu musiałem wymiernic wiązke kabinową(kompletną razem z puszkami bezpiecznikow i przekaznikow).

po zalaniu układu "borygiem" wsadzam kluczyk,odpalam i...nic.Na benzynie nie odpala.Przełączyłem na gaz i odpalił.Po czym e trakcie pracy przełączylem na benzyne i auto zgaslo momentalnie.Od tamtej pory auto na benzynie nie pali wogóle,a na gazie odpala raz na 10 razy.Jak juz odpali pracuje normalnie.

Do tej pory ustaliłem że:
-pompa paliwa nie uruchamia sie po przekrecenia kluczyka zanim odpalam auto-Wogole nie daje znaku życia.
-Pompa wyjeta z auta i sprawdzona na zewnatrz.Dziala.
-W kostce od pompy paliwa prąd jakis jest:
|123
|+++|
|+++|
|123
w dolnym rzedzie na pinach 1i3 jest 12v (2 to masa).W gornym rzedzie napiecie jest znikome (3-6V) i wartośc sie niewiele zmienia w momencie zakrecenia rozrusznikiem
-dioda od immobilizera nie gaśnie wogóle.nawet po przekreceniu kluczyka non stop miga
-sprawdzone wszystkie bezpieczniki i przekażniki z pod maski i bezpiecznik od immo
--w trakcie skladania auta chcialem sprawdzic czy zegary dzialają i niechcacy dotknałem licznikiem gdzies do karoserii(do masy) i zrobilo jakies zwarcie i wywalio bezpiecznik od zegarów-po wstawieniu go zegary wróciły
-kody z OBDII zczytane-1-2 i 9-3 ale nic o immobilizerze.
-czytalem o tym 9-3 ze to ponoc normalne ze wyswietla ten blad na LPG (choc moim zdaniem nie powinien...)
-po "wachlowaniu" włącznikiem LPG<==>PB95 raz na powiedzmy 4-5 razy silnik na benzynie nagle "zagada" na 2-3 sekundy po czym zdycha.Ale wtedy zawsze jak przełącze na gaz pali od strzala.Po zgaszeniu nie odpala drugi raz ponownie ani na PB ani na LPG...
-mam 2 oryginalne kluczyki-na obydwóch to samo.

Pytanie 1.Czy dioda od immo ma zgasnąc po przekreceniu klucza na ON?(nigdy nie zrwóciłem na to uwagi IMHO nie wiedzialem nawet ze to od immo)
2.Czy immobilizer w nubi odcina pompe i iskre czy tylko pompe?
3.Pompa na krótki niby dziala ale czytalem tutaj przypadki na forum że nawet jeżeli sie kręci to niekoniecznie znaczy że jest dobra...
Stawiałbym na ten immobilaizer ale co tam jeszcze sprawdzić?Jak to ugryźć?

Pozdrawiam k47



Mam mózg 10-latka i ten dziesieciolatek musi być za*ebiście zadowolony że sie go pozbył...

Zdjęcie mojej dziewczyny w portwelu przypomina mi że mógłbym mieć w tym miejscu pieniądze...
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
miaste
Grupa Łódzka


Auto: Nub II
Imie: Miastowy
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 855
Skąd: łódź
Wysłany: 2015-08-04, 17:17   

Zobacz czy dobrze masz podłączoną pętle i sterownik od immo , dioda ma zgasnąć po przekręceniu . Tak immo odcina pompę .
Sprawdź bezpieczniki czy na pewno są ok .

W najgorszym wypadku bd musiał zdjąć immo .
Taniej wyjdzie niż nowy komp i wkłady .




 
 
 
kain047

Auto: Nubira II CDX
Imie: Michał
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-08-04, 18:22   

sprawdzilem:pierscionek na stacyjce,puszke pod kolumna kierownicza,przekaznik pompy pod maska i bezpiecznik pod nogami.Wszystko ok a immo dalej swieci...

Jak odpiac immo?bo gdzies na forum ktos pisal ze sie nie da odpiac i ze trzeba wymienic ECM...



Mam mózg 10-latka i ten dziesieciolatek musi być za*ebiście zadowolony że sie go pozbył...

Zdjęcie mojej dziewczyny w portwelu przypomina mi że mógłbym mieć w tym miejscu pieniądze...
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 771 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7846
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-08-04, 19:29   



sprawdź czy immo wie że chcesz odpalić, napięcia i masy. idą z wymienianej skrzynki bezpieczników.
skrzynka była z bezp i przekaźnikami czy wkładałeś swoje ?
 
 
kain047

Auto: Nubira II CDX
Imie: Michał
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-08-05, 09:36   

bezpieczniki byly juz,przekazniki 2 sa moje,2 byly juz w wiazce.
masy poprzykrecane.(w sumie 3 jezeli dobrze pamietam-kolo drzwi kierowcy i 2x na srodkowej konsoli)
Jak od strony technicznej mam sie dowiedziec czy immo wie ze chce odpalic?
Miernik do reki i sprawdzic co?Czy prad przez bezpieczniki przechodzi?

[EDIT] Nie umiem za bardzo czytać schematów.Ale jeżeli dobrze rozumiem,problem u mnie pojawia sie w numerze 13 ze schematu czyli wyłącznik zaplonu i w nim położenie kluczyka ON(14)-bo ten sygnal daje rozkaz dla immobilizera żeby sie wylaczyl tak?

Czyli reasumując rożowy kabel w kostce do tej puszki pod kolumną przykręconej?



Mam mózg 10-latka i ten dziesieciolatek musi być za*ebiście zadowolony że sie go pozbył...

Zdjęcie mojej dziewczyny w portwelu przypomina mi że mógłbym mieć w tym miejscu pieniądze...
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 771 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7846
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-08-06, 07:43   

całe zasilanie - trzy przewody musisz sprawdzić.
immo odblokuje się w tylko jednej pozycji, przy włączaniu zapłonu. później można je wyjąć.
w tym i tylko w tym momencie musi mieć pełne zasilanie.
czyli na pomarańczowym musi być stale plus i masa na czarnym. na różowym plus ze stacyjki. coś jest bo mruga dioda.
tu masz kawałek z mojego ówczesnego sprawdzania jak działa immo http://daewooforum.pl/tem...t=immo&start=15 więcej to już szukanie kłopotów...
weź też pod uwagę emulator wtryskiwaczy - układ odcinający wtryskiwacze pb podczas pracy na lpg. bardziej "zaawansowanie" może odcinać również pompę, ale na razie zajmujemy się mrugającą diodą immo - musi gasnąć. chwilowo przy braku błędu immo skłonny byłbym postawić tezę że ecm nie komunikuje się z immo, immo nie jest odblokowywane. gdyby było błąd mógłby być.
a 93 to zdaje się uszkodzenie ecm, lub brak jednego z napięć zasilających ecm.

kain047 napisał/a:
Czyli reasumując rożowy kabel w kostce do tej puszki pod kolumną przykręconej?
tak, ale i czy sygnał z kodem dochodzi do komputera. to chyba linia ALDL, ale chyba... w każdym razie także sprawdź przejście brązowego przewodu pomiędzy immo a ecm.

rozumiem że dużo zabawy byłoby z wsadzeniem oryginalnej wiązki ? nie wiem czy to nie w niej tkwi przyczyna - model, rocznik i już mogli coś ciut zmienić w przewodach co uniemożliwia odpalenie. immo jest słabo opisane i nie posiadając pełnych serwisówek tylko tak przypuszczam. a że firmowe układy zabezpieczeń są tajne/poufne to nie dziwota...
należałoby porównać dokładnie obie wiązki, klima manualna to mniej przewodów względem klimatronika i wcale bym się nie dziwił gdyby była to "tylko" wiązka...
/ napiszę że kiedyś szukałem opisu do popalonej skrzynki bezpieczników od ład-koparki, i znalazłem... 6 wersji skrzynki bezpieczników. żadna nie pasowała... w sprzęcie była 7 wersja...
do innego sprzętu był serwisant z grubą książką, lecz wciąż jednak za cienką... ot, życie... /

kain047 napisał/a:
Nie umiem za bardzo czytać schematów.
ale dobrze ci idzie śledzenie tych kresek :piwo: tylko musisz nabrać wprawy i mieć więcej tych dziwnych kresek http://daewooforum.pl/temat73562.html
 
 
kain047

Auto: Nubira II CDX
Imie: Michał
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-08-06, 09:21   

sprawdzilem kostke od puszki immo pod kierownica:
jesli czarny kabel to masa to na rozowym i zoltym jest 0.00v.Na pomaranczowym jest ~12V i na brazowym jest ~4,5V

[EDIT]

oswiecilo mnie... racji tego ze do kostki stacyjki ma przylutowane prawdopodobnie zasilanie ins.LPG-sa tam 2 identyczne czerwone grube kable.Czlowiek ktory mi lutowal kable nie mial pewnosci ktory z ktorym polaczyc(auto z ktorego przeszczepialem wiazke nie mialo wogole lpg-u).
Tak sie zastanawiam...tam na obydwoch jest zasilanie ale co jest zostaly zle zlutowane?Czy to by moglo wprowadzac w blad immo?



Mam mózg 10-latka i ten dziesieciolatek musi być za*ebiście zadowolony że sie go pozbył...

Zdjęcie mojej dziewczyny w portwelu przypomina mi że mógłbym mieć w tym miejscu pieniądze...
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 771 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7846
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-08-06, 09:27   

nie włączyłeś stacyjki ? nie sprawdziłeś bezpiecznika ?
kain047 napisał/a:
Czyli reasumując rożowy kabel w kostce do tej puszki pod kolumną przykręconej?
no, to nie masz napięcia...


wyjmij F1 w kabinie, miernikiem sprawdź gdzie przychodzi napięcie po kluczyku. w drugą nóżkę wsadź kabelek, dopchaj bezpiecznikiem i zasil różowy immo. tak będzie zabezpieczone przez bezpiecznik F1
nie wiem czy zadziała, niby to ta sama linia ze stacyjki. lub z F8 ww podany sposób jak jest na nim napięcie a do immo nie dochodzi.
 
 
kain047

Auto: Nubira II CDX
Imie: Michał
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-08-06, 12:53   

Problem rozwiązany!

Jako ze niespecjalnie dobrze czytam schematy to wolałem starą wiązke wziąć i organoleptycznie sprawdzić skad wychodzi różowy kabelek z kostki immobilizera z czarnej skrzynki pod kierownica.Otóż wychodzil jak sie spodziewalem ze skrzynki z bezpiecznikami ale ku mojemu zdziwieniu nie z pozycji opisanej jako immobilizer a jako...cruize czyli tempomat!!W przekladanej wiazce owego bezpiecznika nie bylo a u mnie tempomatu nie ma to go nawet nie wstawialem (bo po co?)

Wiec na przyszlość:1.W puszcze maja być wszystkie bezpieczniki i wszystkie maja bys sprawne,bo 1 bezpiecznik zabezpiecza kilka podzespołów
2.Jeżeli nie gasnie wam kontrolka od immo w pozycji kluczyka ON to sprawdzcie bezpiecznik Cruize...

>rgre< Twoje prostowanie mojego toku myslowego i schematy okazaly sie nieocenione.Dziękuje.



Mam mózg 10-latka i ten dziesieciolatek musi być za*ebiście zadowolony że sie go pozbył...

Zdjęcie mojej dziewczyny w portwelu przypomina mi że mógłbym mieć w tym miejscu pieniądze...
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt