Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Adasiuniunio
Auto: Daewoo Nubira II
Imie: Adam
Wiek: 33 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-08-28, 22:07 [Nubira II] Ciężko kręci na benzynie
Witam. Mam problem w swojej Nubirce. Ciężko odpala na benzynie z rana, muszę trochę pokręcić ale w końcu zaskakuje i jest git. Trochę lepiej jest jak jest rozgrzany silnik ale to też loteria, czasem od razu zapali, czasem trzeba trochę pokręcić. Z gazem jest podobnie ale ogólnie wolę z benzyny zapalać i w czasie jazdy na gaz się przełącza. Dodam że przewody na wiosnę wymieniane, świece 3 dni temu zmienione, cewka również wiosną wymieniana. Proszę o porady. Z góry dzięki
jaka instalka gazu? jeśli II to pewnie gaz zalega w dolocie. Jsekwencja to winne mogą byc wtryskiwacze benzyny, pompa może juz dogorywac i za słabe ciśnienie daje
Adasiuniunio
Auto: Daewoo Nubira II
Imie: Adam
Wiek: 33 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-08-29, 17:57
Co mam robić w takiej sytuacji? No mam II generacji. A jeśli ten gaz zalega w dolocie to co można zrobić? Dodam że kilka dni temu parownik wymieniałem. Dziś zauważyłem że jak na ciepłym silniku na benzynie zapale to gaśnie, za drugim lub trzecim razem odpala dobrze....
przed zgaszeniem przłącz na benzynę , albo odpalaj z pedałem gazu wciśnętym na max. Problemem jest nieszczelny elektrozawór albo za długi wąż od mieszalnika do reduktora
Adasiuniunio
Auto: Daewoo Nubira II
Imie: Adam
Wiek: 33 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-08-29, 20:28
Elektrozawór który znajduje się na butli w bagażniku? A który wąż i od jakiego mieszalnika do reduktora? Chodzi Ci o ten który podaje gaz już w formie lotnej do węża z powietrzem? Da się w jakiś sposób sprawdzić co jest przyczyną?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
michok
Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał Pomógł: 49 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 1649 Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2015-08-29, 20:30
elektrozawory (bo chyba są 2) znajdują się pod maską.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-08-30, 08:56
jaką masz cewkę ? zmieniałeś, ale na oryginalną ?
z gazu też ciężko pali ? spróbuj wieczorem, by po ciemku popatrzeć czy nie ma dyskoteki na przewodach.
elektrozawór poznasz po często niebieskiej cewce https://www.google.com/se...ozaw%C3%B3r+lpg
przed, lub w reduktorze gazu. zmieniałeś, to musiałeś widzieć.
na początek wystarczy go rozebrać i wyczyścić, sprawdzić stan gumki tłoczka.
Adasiuniunio
Auto: Daewoo Nubira II
Imie: Adam
Wiek: 33 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-08-31, 19:00
Jest taki duży niebieski na parowniku ale to chyba cewka bo dwa przewody do niej się wpina. A parownik ma tydzień czasu. Kupiłem nowy firmy Palcar. Podobno nie najgorszy, 3 lata gwarancji na niego. Cewka zapłonowa nowa, kupiona wiosną, nie oryginalna, dałem ok 110zł. Spróbuje z tym elektrozaworem w butli. Zakręce go i zobacze co się bedzie działo na samej benzynie...
Adasiuniunio
Auto: Daewoo Nubira II
Imie: Adam
Wiek: 33 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-08-31, 19:02
Raczej jak nowy parownik i ten elektrozawór na niej to nie powinna puszczać :/ Przewody też na wiosne zmieniałem więc nie wiem czy może to być ich wina.... Więc na co dalej zwrócić uwagę w dalszej kolejności?
muszę trochę pokręcić ale w końcu zaskakuje i jest git. Trochę lepiej jest jak jest rozgrzany silnik ale to też loteria, czasem od razu zapali, czasem trzeba trochę pokręcić. Z gazem jest podobnie
Adasiuniunio napisał/a:
Cewka zapłonowa nowa, kupiona wiosną, nie oryginalna, dałem ok 110zł
i to moze byc winowajca
Adasiuniunio
Auto: Daewoo Nubira II
Imie: Adam
Wiek: 33 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-01, 19:56
Sprawdziłem. To nie wina elektrozaworu. Ten utrudniony rozruch jest spowodowany czyms innym.
Wnd - myślisz że to wina tej cewki? Nowa to nowa. Rozumiem żeby kilka lat miała ale ta co najmniej rok powinna pochodzić. Pomóżcie co zrobić, gdzie zajrzeć żeby nie wywalać znów w nowe części tylko sprawdzić co faktycznie powoduje ten problem......
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-09-02, 07:20
z cewką nie ma że nowa, jest dobra albo nie.
masz od kogoś pożyczyć dobrą cewkę, to pożycz.
nie masz, to pomyśl nad kupnem używanej GM.
nowych cewek nie polecamy, działają jak chcą, tydzień, miesiąc lub rok. robią problemy na zimno, lub po rozgrzaniu.
sprawdzić cewkę praktycznie można tylko wymieniając na taką z bezproblemowego silnika.
i jak masz zamiennik, to już jest podstawa do zwalenia winy na nią
a czy to prawda ? cóż, często jest... strzela na gazie ? strzela...
przykładowa aukcja http://allegro.pl/daewoo-...5184932253.html widzisz napis na cewce ?
była regulacja po wymianie parownika ? usiłowania tylko ?
czy nie leci z niego gaz, możesz sprawdzić odłączając ten przewód z lotnym gazem i wkładając go do pojemnika z wodą. bąbelkuje - leci.
przewody WN popsikaj zraszaczem i po ciemku zobacz czy nie ma dyskoteki na nich, czy silnik nie zacznie przerywać.
masz pokrywę chroniącą przewody zapłonowe ? to zdejmij.
reset komputera robiłeś ? to też pomaga, na chwilę oznacza że lpg jest źle ustawione, lub uszkodzone, np emulator wtryskiwaczy się sypie. sra i strzela, to chyba nie za dobrze jest ustawione ? cewka ? gaz jest czulszy na iskrę od benzyny, i złe jej działanie tylko to uwydatni.
co to znaczy że nie masz immobilizera ? wydaje mi się że masz, skoro czytasz błędy. 53 to dobry powód do kłopotów z niepaleniem na pb.
ciśnienie paliwa ?
wtryskiwacze ? bierze olej ? może trzeba by podnieść listwę wtrysków i spojrzeć na dysze wtryskiwaczy ? to typowe dla aut z lpg, że układ pb, nieużywany trochę się psuje.
jaki masz silnik ?
Adasiuniunio
Auto: Daewoo Nubira II
Imie: Adam
Wiek: 33 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-04, 21:13
1.6 E-TEC
Wsadziłem używaną cewkę GM, napewno dobra lecz dalej to samo, słabo pali na Pb. Zauważyłem że jak dam gaz do dechy przy rozruchu to szybciej załapuje. Jeszcze sprawdze kable, ale na wiosnę kupiłem nowe - włoskie Marelli czy coś podobnego więc nie wiem czy to kable. Może pompka paliwa siada? Ale nie zauważyłem żeby przerywał w czasie jazdy czy coś innego.
A jak zrobić reset tego komputera?
I co dokładnie oznacza ten kod 53 od immobilaizera? Co może być walnięte?