Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
yasko.nubira
Auto: NU I 1,6
Dołączył: 14 Sie 2014 Posty: 18
Wysłany: 2015-09-27, 04:50 [Nubira I] yasko
Witam
Forum przeglądam od dłuższego czasu, kilka wpisów też się pewnie znajdzie. Gdzieś obiecałem, że opiszę auto, a więc:
Rok produkcji: 1998
U nas: od 2001
Wersja: 1.6 SX
Auto nie należy do mnie, ale często jestem jego użytkownikiem i głównym serwisantem. Jako, że od czasu do czasu lubię pogrzebać przy aucie to trochę rzeczy zostało poprawione/dodane:
- tuleje w przednich wahaczach ford/audi, najlepsza rzecz jaką można zrobić, nie dość, że są dużo mocniejsze to auto lepiej się prowadzi,
- świtała przednie na wersję 2 żarówkową, zamiast żarówki mijania H1 palnik ksenownowy, długie H1,
- czujniki cofania w kolorze nadwozia ,
- alarm z kluczykiem typu scyzoryk i otwieranie bagażnika z pilota, nieraz dla jaj mówię "bagażnik otwórz" a kluczyk jest schowany w kieszeni - mina osób postronnych bezcenna,
- światła dzienne z działającą kontrolką DRL na tablicy
- alu z oponami 195/55/R15, z dość małym ET, przód praktycznie na równi z błotnikiem, ponownie auto bardzo zyskało na prowadzeniu,
- sekwencyjna instalacja LPG,
- sprężyny na tył od wersji kombi, aby wyrównać auto z pełną butlą LPG,
- uszczelka pod pokrywą zaworów i gumki (dzięki radom z forum już trochę przejechałem i nadal jest sucho).
Na pewno o czymś zapomniałem...
Auto bardzo mało jeżdżone zimą, ma jeszcze ori progi i karoserię w bardzo dobrym stanie.
Plany:
- rozpórka, przód góra, może tył, aby ponownie poprawić zachowanie auta na drodze,
- zostawienie 15'' na zimówki, zakup 16'' na lato (zastanawiam się nad rozmiarem i ET),
- jeżeli skończą się tarcze to swap na coś większego, najlepiej z ABS-em,
- jak będę miał za dużo czasu i pieniędzy (to pewnie nie nastąpi) i padnie UPD (auto ma jeszcze ori uszczelkę) to zmiana silnika, najchętniej wsadziłbym coś z rodziny K mazdy (ze względu swojej wiedzę i znajomościach w kręgach mazdowiczów) jestem świadomy kosztów i problemów
Zdjęcia na razie przodu, porównanie postojowych Cre, mijania HID i dziennych, które na dniach idą do kosza (nowe lepiej świecące już leżą w bagażniku):
Pozdrawiam
yasko
NU I 1,6 106KM
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22325 Skąd: WT
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 08:54
Gdzie upchałeś przetwornice od HIDów? dużo lepiej świecą w porównaniu do zwykłych H1?
Nie robił nikt (jeszcze ) problemów?
yasko.nubira napisał/a:
jeżeli skonćzą się tarcze to swap na coś większego, najlepiej z ABS-em,
będę Ci na pewno kibicował w tym temacie z tym chyba najbiedniej z wiedzą
Te pozycyjne CREE które zamontowałeś, jak one świecą na żywo?
Bo zdjęcia lubią przekłamywać w tym temacie - chodzi mi o rozpraszanie światła w samym kloszu.
Jakie to żarówki dokładnie?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
yasko.nubira
Auto: NU I 1,6
Dołączył: 14 Sie 2014 Posty: 18
Wysłany: 2015-09-29, 14:27
HID:
Wcześniej miałem normaly klosz i H4. Jak każdy wie światła w NU to porażka, soczewka plus palnik ładnie świeci.
Przetwornice typu slim są bardzo małe, więc nie było problemu. Jedna jest za filtrem powietrza, druga za bezpiecznikami (wrzucę fotę razem z resztą),
Mam jeszcze auto z ori ksenonami i tam bardzo często mi mrugają kierowcy jadący z naprzeciwka, w Nubię na razie miałem 1 trasę i na 100 km jedno migniecie. Oczywiście po montażu odwiedziłęm diagnostę na ustawinie wiązki światła.
Hamulce:
Na razie tarcze meriva i zacisk vecrta B, na brembo mnie nie stać, ABS to chyba już po zmianie silnika.
Cree:
Diody Cree świecą mocniej niż te stare dzienne. Rozproszenie światła jest na pewno gorsze od żarówki W5W bo kąt świecenia diod hest dość wąski. Niedługo będę montował nowe DRL, zobaczymy jak wypadnie porównanie - specjalnie odłącze automatyczne wyłączanie i zrobię fotę pozycje + DRL.
Nie wiem, kupiłem od człowieka z forum mazdy. Tak mi się spodobały, że chciałem kupić jeszcze 4, ale już ich nie ma w ofercie.
Pozdrawiam
yasko
NU I 1,6 106KM
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 19:28
Nie ukrywam, że bardzo mnie zaintrygowałeś w kwestii układu hamulcowego.
Miło by było usłyszeć jakieś dobre słowo dotyczące niezbędnych modyfikacji
na pewno kilka osób by skorzystało - lecz do niczego nie zmuszam, a wiesz, mamy taki fajny dział Kompendium wiedzy hehe
Co do migania, sam mam ustawione światła - soczewki, wg. swojego widzi mi się, bo po tym jak mi ustawił diagnosta to dopiero mnie "upominali"
Więc raczej na to bym nie patrzył, wystarczy w Nubie depnąć gaz i przód sam rwie się do góry dodać do tego niektóre drogi i kierowców upierdliwców, ale to już każdy wie najlepiej.
yasko.nubira
Auto: NU I 1,6
Dołączył: 14 Sie 2014 Posty: 18
Wysłany: 2015-10-28, 23:13
Mały update:
- zakupiłem rozpórkę, podobno miała pasować z Astry I,
Rozstaw śrub w mocowaniu pasuje, natomiast kielichy w NU są szerzej rozstawuione i musiałem dorobić jedną ze śrub regulacyjnych (co nie było łatwe wze względu na nietypowy gwint M14x1,5), Po zamontowaniu okazało się, że rozpórka dobrze wygląda, ale mocowania są zbyt słabe aby mogła usztywnić nadwozie. W przyszłym tygodniu bedę robił nowe mocowania.
BTW Na zdjęciu widać akumulator, który z ledwością wepchnąłem do NU: Centra CB621 62AH, 540A, wg katalogu wchodzi, wg testu brakuje 4 mm
- doszły do mnie zaciski z calibry turbo, teraz pozostaje zakup tarcz i kocków, który ze względu na dzisiejszą wymianę rozrządu musi poczekać na kolejną wypłatę,
- pozycyjne
Jedna z diod cre się przepaliła.
Postanowiłem zrobić coś co będzie świeciło do przodu i na boki:
Jest to hybryda płaskich diod SMD i zwykłej do montażu powierzchniowego. Stworzyłem 2 wersje: z zimną i ciepłą barwą diody świecącej prosto. Po testach zdecyduję się na jedną z nich.
wid3l3c napisał/a:
Więc raczej na to bym nie patrzył, wystarczy w Nubie depnąć gaz i przód sam rwie się do góry dodać do tego niektóre drogi i kierowców upierdliwców, ale to już każdy wie najlepiej.
Z tyłu mam spręzyny z wersji kombi i większym problemem są nierówności poprzeczne jak podnoszenie przodu przy przyspieszniu.
Miełm okazję pojeździć teraz trochę po zmierzchu i jest bardzo dobrze. Na 100 km nikt mi nie mrugnał.
Hamulce in porgres, ale zrobię dopiero w połowie listopada.
Pozdrawiam
yasko
NU I 1,6 106KM
yasko.nubira
Auto: NU I 1,6
Dołączył: 14 Sie 2014 Posty: 18
Wysłany: 2016-09-11, 15:48
Listopad, grudzień i kilka innych miesięcy bardzo szybko zleciało. Poza tym nie lubię siedzieć w garażu jak jest zimno.
Swap hamulców nie wyszedł, bo jarzma wcale nie są plug& play:
Coś i tak chciałem zrobić z hamulcami, więc zrobiłem pełną regeneracją przodu i tyłu:
- zaciski, jarzma i bębny zostały wypiaskowane i pomalowane srebrzanką,
- jarzma odstały nowe blaszki,
- zaciski dostały nowe, uszczelki, osłony przeciwkurzowe,
- wymieniłem sprężynki i samoregulatory w bębnach,
- tarcze zostały przetoczone i dostały nowe klocki hamulcowe Ferodo Premier,
- wymieniłem też płyn na DOT 5.1 (Motul) o podwyższonej temperaturze wrzenia.
Wiem, że felgi wyglądają okropnie. Ciągle myśle czy je regenerować czy kupić 16''.
Co jest plus, to hamulce się poprawiły. Na minus strasznie piszczą przy delikatnym hamowaniu. Przy ostrym jest OK. Nie wiem czy jest to spowodowane blaszkami zrobionymi z małą precyzją i wystającymi z jarzma, czy smaymi hamulcami. Jak przejadę 1 tyś. km to rozbiorę i sprawdzę.
Przy okazji wymieniłem wszystkie łączniki stabilizatorów i gumy stabilizatora. Może wreszcie będzie cisza zimą. Tylne gumy to bajka, do przodu to się lepiej zaopatrzyć w dłuższą nie ori śrubę i dokręcać etapami...
Przy okazji auto dostało nowe dzienne (w jedenj starej lampce kilka diod przestało świecić):
Pozdrawiam
yasko
NU I 1,6 106KM
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Wiek: 35 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-09-11, 17:13
Jak złożyłeś na sucho zaciski z klockami to może występować popiskiwanie.
yasko.nubira
Auto: NU I 1,6
Dołączył: 14 Sie 2014 Posty: 18
Wysłany: 2016-09-14, 20:01
@Jonecky
Masz na myśli powierzchnię między tłoczkiem a klockiem hamulcowym czy ślizgami w jarzmie?
Dać smar miedziowy czy ten do cylinderków i prowadnic?
Pozdrawiam
yasko
NU I 1,6 106KM
AdiN Klinika4x4
Auto: Turboelpegie!
Imie: Adam
Wiek: 29 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 4383 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: 2016-09-19, 20:01
miedziany
Klinika4x4.com
yasko.nubira
Auto: NU I 1,6
Dołączył: 14 Sie 2014 Posty: 18
Wysłany: 2016-09-23, 08:06
Zagadka rozwiązana- ślizgi (blaszki) prawdopodobnie były do Nexi i były za małe. Zacisk dobrze nasmarowany, przesuwał się na blaszka tarła o tarczę. Zdjęcia dodam później.
BTW Wymieniłem tarcze na nowe. Dopiero 5 komplet nie miał luzu po zamontowaniu na piaście.
Wiecie czemu inni producenci niż TRW robią tak mało dokładne wyfrezowanie na piastę?Luz nie był duży, ale wyczuwalny (około 1 mm).
Dlatego zawsze polecam przykręcać tarczę do piasty
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
yasko.nubira
Auto: NU I 1,6
Dołączył: 14 Sie 2014 Posty: 18
Wysłany: 2018-01-06, 12:56
Po ponad roku wypadałoby zaktualizować wątek:
- pomysł 16'' felg upadł, więc dałem do profesjonalnej regeneracji 15''
- hamulce sprawują się dobrze, więc ori tarcza TRW zostaje,
- opony na lato wpadną 205/50 , ciekawe czy nie będą obcierały z tyłu,
- zmieniłem palniki ksenonowe na najlepsze żarówki przynajmniej wg autoświata, tj. ring automotive xenon ultima ; jak miałem ksenony to nikt mi nie mrugał, ale świadomość problemów przy ewentualnej kontroli była...
- zamiast ledowych dziennych chcę zamontować automatyczny włącznik długich na 30%,
- padła antena elektryczna i montuję wewnętrzną,
- montuje też oświetlenie schowka, bo udało mi się kupić ori lampkę.