Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2015-10-19, 17:09 [Nexia] Biały dym z bagnetu oleju
Witam,
Mam mały problem z nexią, ponieważ gdy na prasującym silniku wyjmę bagnet od oleju, to wydobywa się z niego biały dym.
Na bagnecie brak śladów wody. W zbiorniczku cieczy chłodzącej również nie ma śladu oleju i nie występuje tak zwane bomblowanie. Pod korkiem wlewu oleju pojawia się kremowa maź (może być to spowodowane tym, że jeżdżę na krótkich odcinkach, średnio 6-8km).
Podejrzewałem początkowo pierścienie, ale silnik ma moc, nie dymi na niebiesko i ma dobrą kompresję. Obecnie w zbiorniczku wyrównawczym ubywa płynu, a uszczelka pod głowicą zaczęła z przodu silnika przeciekać (przepuszcza olej) i przymierzam się do jej wymiany.
Jednak zastanawiam się cały czas, czy dymienie z bagnetu może być spowodowane tylko przez uszkodzoną uszczelkę, czy jednak będę musiał również wymienić pierścienie?
Z góry dziękuję za pomoc.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
No to rób UPG, przy okazji remontu jak masz możliwość zalej na noc cylindry naftą w celu sprawdzenia szczelności pierścieni.
Nafta to zly pomysl.
Rozpusci nagar i auto bedzie zrec olej.
Nalezy zalac sinik olejem silnikowym. Jak olej przeleci pierscienie kaput, albo i cylindry zuzyte.
Po zdjeciu glowicy zwsze zreszta nalezy zalewac cylindry i tak ma silnik stac az do zlozenia, oczywiscie olej trzeb przed zalozeniem glowicy bezwzglednie dokladnie odessac.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-10-19, 20:37
Olej jest za gęsty żeby zweryfikować nieszczelność pierścieni w bezruchu no chyba że patrząc w cylindry widać miską olejową
A choćby nafta rozpuściła nagar i zaczął brać olej to znaczy że usunęła zanieczyszczenie a pierścienie i tak nadawały się do wymiany tak że sprawdzanie szczelności olejem to dla mnie nieporozumienie i łudzenie się ze jest dobrze. Jakieś głupoty piszesz.
adario38 A ty nie pijesz ...?
Auto: nigdy wiecej daewoo
Imie: Dario Pomógł: 12 razy Wiek: 54 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 419 Skąd: Stolica
Wysłany: 2015-10-19, 20:59
Od zawsze w kazdej szkole uczono ze zalewa sie nafta z powodow ktore Mawerix, wymienil - to teraz jakies nowe mądrosci wymyslaja.Moze dlatego ze ciezko kupic nafte?
Co gorsza niektorzy w to wierza i jeszcze stosuja.I wez tu oddaj auto komus do zrobienia mozesz nie miec czym jezdzic.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-10-19, 21:27
adario38, no widzisz jeszcze Ci powiedzą że robiłeś źle
adario38 A ty nie pijesz ...?
Auto: nigdy wiecej daewoo
Imie: Dario Pomógł: 12 razy Wiek: 54 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 419 Skąd: Stolica
Wysłany: 2015-10-19, 21:42
Kolega trafil na moja liste radosnych bajkopisarzy forumowych http://daewooforum.pl/temat45721-60.html
za teorie o wyzszosci hebla bebnowego nad tarczowym i genialny sposob regulacji szczek w tarczobebnie nuby dwulitrowej.No takie teorie ze glowa mala.
Koniec offtopu w temacie-ale nie moglem wytrzymac
mały_92 Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 385 Skąd: RDE
Wysłany: 2015-10-20, 09:57
autominus, a zrób próbę olejową, bo o ile się nie mylę to kompresja powinna być nieco wyższa i wtedy już będziesz wiedział jakie masz pierścienie. Jak podskoczy wynik tzn. że pierścienie nie trzymają.
Co do nafty to hmmm... ja nie mam w sumie zdania jak to z nią jest, bo ostatnio też u siebie sprawdzałem pierścienie i wlewałem naftę i w sumie różnie to ubywało mi. Raz ubywało zgodnie z pomiarem kompresji czyli najwięcej tam gdzie była najniższa, a raz tam gdzie najwyższa. Może to było przez ustawienie zamków na pierścieniach? Nie wiem, dlatego dla mnie najważniejszym pomiarem jest kompresja i próba olejowa.
Co do dymienia to powiem Ci jedno mi przed remontem brało bardzo dużo i nie dymiło. tzn jedynie malutki dymek przy rozpędzeniu się do 90km i hamowaniu silnikiem się wydobywał, a teraz po remoncie też mi brało 2,5l/10tys i też nic nie dymi, ale zrobiłem płukankę i kompresja się podniosła, może przestanie brać
Jak Ci już uszczelka na zewnątrz przecieka i to wyraźnie to bym się nad nią nie zastanawiał i ją wymienił. Jak jeszcze masz silnik 8v to jest czysta przyjemność, bo robiłem bratu remont i super się robiło. Najgorzej było rozdzielić głowicę z obudową wałka rozrządu.
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2015-10-20, 16:46
autominus napisał/a:
Obecnie w zbiorniczku wyrównawczym ubywa płynu
Ten cytat autora i biały dymek daje do zrozumienia że należy wymienić uszczelkę głowicy.
Jakiekolwiek inne dywagacje w temacie uważam za zbędne.
Wymiana pierścieni to decyzja indywidualna. Ja zawsze wymieniam (jeśli klient się zgadza)
Ci co się nie zgodzili szybko pożałowali.