X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nexia] Biały dym z bagnetu oleju

Autor Wiadomość
autominus


Auto: Nexia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 126
Wysłany: 2015-10-19, 17:09   [Nexia] Biały dym z bagnetu oleju

Witam,
Mam mały problem z nexią, ponieważ gdy na prasującym silniku wyjmę bagnet od oleju, to wydobywa się z niego biały dym.
Na bagnecie brak śladów wody. W zbiorniczku cieczy chłodzącej również nie ma śladu oleju i nie występuje tak zwane bomblowanie. Pod korkiem wlewu oleju pojawia się kremowa maź (może być to spowodowane tym, że jeżdżę na krótkich odcinkach, średnio 6-8km).

Wykonałem pomiar kompresji:
Cylinder 1: 11,5 kg/cm2
Cylinder 2: 10,5 kg/cm2
Cylinder 3: 11,5 kg/cm2
Cylinder 4: 11,2 kg/cm2

Podejrzewałem początkowo pierścienie, ale silnik ma moc, nie dymi na niebiesko i ma dobrą kompresję. Obecnie w zbiorniczku wyrównawczym ubywa płynu, a uszczelka pod głowicą zaczęła z przodu silnika przeciekać (przepuszcza olej) i przymierzam się do jej wymiany.

Jednak zastanawiam się cały czas, czy dymienie z bagnetu może być spowodowane tylko przez uszkodzoną uszczelkę, czy jednak będę musiał również wymienić pierścienie?

Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-10-19, 17:19   

A odmy masz drożne ??




 
 
 
autominus


Auto: Nexia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 126
Wysłany: 2015-10-19, 19:33   

Mawerix napisał/a:
A odmy masz drożne ??

Odma drożna.

Podczas pracy silnika, gdy odkręcę korek wlewu oleju, to również z niego wydobywa się biały dym.
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-10-19, 19:51   

No to rób UPG, przy okazji remontu jak masz możliwość zalej na noc cylindry naftą w celu sprawdzenia szczelności pierścieni.




 
 
 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-19, 20:15   

Mawerix napisał/a:
No to rób UPG, przy okazji remontu jak masz możliwość zalej na noc cylindry naftą w celu sprawdzenia szczelności pierścieni.


Nafta to zly pomysl.

Rozpusci nagar i auto bedzie zrec olej.

Nalezy zalac sinik olejem silnikowym. Jak olej przeleci pierscienie kaput, albo i cylindry zuzyte.

Po zdjeciu glowicy zwsze zreszta nalezy zalewac cylindry i tak ma silnik stac az do zlozenia, oczywiscie olej trzeb przed zalozeniem glowicy bezwzglednie dokladnie odessac.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-10-19, 20:37   

Olej jest za gęsty żeby zweryfikować nieszczelność pierścieni w bezruchu no chyba że patrząc w cylindry widać miską olejową ;)

A choćby nafta rozpuściła nagar i zaczął brać olej to znaczy że usunęła zanieczyszczenie a pierścienie i tak nadawały się do wymiany tak że sprawdzanie szczelności olejem to dla mnie nieporozumienie i łudzenie się ze jest dobrze. Jakieś głupoty piszesz.




 
 
 
adario38
A ty nie pijesz ...?


Auto: nigdy wiecej daewoo
Imie: Dario
Pomógł: 12 razy
Wiek: 54
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 419
Skąd: Stolica
Wysłany: 2015-10-19, 20:59   

Od zawsze w kazdej szkole uczono ze zalewa sie nafta z powodow ktore Mawerix, wymienil - to teraz jakies nowe mądrosci wymyslaja.Moze dlatego ze ciezko kupic nafte?
Co gorsza niektorzy w to wierza i jeszcze stosuja.I wez tu oddaj auto komus do zrobienia :omg: mozesz nie miec czym jezdzic.




 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2015-10-19, 21:27   

adario38, no widzisz jeszcze Ci powiedzą że robiłeś źle :lol:




 
 
 
adario38
A ty nie pijesz ...?


Auto: nigdy wiecej daewoo
Imie: Dario
Pomógł: 12 razy
Wiek: 54
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 419
Skąd: Stolica
Wysłany: 2015-10-19, 21:42   

Kolega trafil na moja liste radosnych bajkopisarzy forumowych http://daewooforum.pl/temat45721-60.html
za teorie o wyzszosci hebla bebnowego nad tarczowym i genialny sposob regulacji szczek w tarczobebnie nuby dwulitrowej.No takie teorie ze glowa mala.
Koniec offtopu w temacie-ale nie moglem wytrzymac :piwo:




 
 
mały_92

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 385
Skąd: RDE
Wysłany: 2015-10-20, 09:57   

autominus, a zrób próbę olejową, bo o ile się nie mylę to kompresja powinna być nieco wyższa i wtedy już będziesz wiedział jakie masz pierścienie. Jak podskoczy wynik tzn. że pierścienie nie trzymają.

Co do nafty to hmmm... ja nie mam w sumie zdania jak to z nią jest, bo ostatnio też u siebie sprawdzałem pierścienie i wlewałem naftę i w sumie różnie to ubywało mi. Raz ubywało zgodnie z pomiarem kompresji czyli najwięcej tam gdzie była najniższa, a raz tam gdzie najwyższa. Może to było przez ustawienie zamków na pierścieniach? Nie wiem, dlatego dla mnie najważniejszym pomiarem jest kompresja i próba olejowa.

Co do dymienia to powiem Ci jedno mi przed remontem brało bardzo dużo i nie dymiło. tzn jedynie malutki dymek przy rozpędzeniu się do 90km i hamowaniu silnikiem się wydobywał, a teraz po remoncie też mi brało 2,5l/10tys i też nic nie dymi, ale zrobiłem płukankę i kompresja się podniosła, może przestanie brać ;)

Jak Ci już uszczelka na zewnątrz przecieka i to wyraźnie to bym się nad nią nie zastanawiał i ją wymienił. Jak jeszcze masz silnik 8v to jest czysta przyjemność, bo robiłem bratu remont i super się robiło. Najgorzej było rozdzielić głowicę z obudową wałka rozrządu.
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2015-10-20, 16:46   

autominus napisał/a:
Obecnie w zbiorniczku wyrównawczym ubywa płynu

Ten cytat autora i biały dymek daje do zrozumienia że należy wymienić uszczelkę głowicy.
Jakiekolwiek inne dywagacje w temacie uważam za zbędne.
Wymiana pierścieni to decyzja indywidualna. Ja zawsze wymieniam (jeśli klient się zgadza)
Ci co się nie zgodzili szybko pożałowali.
 
 
autominus


Auto: Nexia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 126
Wysłany: 2015-10-26, 13:36   

mały_92 napisał/a:
autominusNajgorzej było rozdzielić głowicę z obudową wałka rozrządu.


Do ponownego połączenia głowicy z obudową wałka rozrządu należy użyć silikonu wysokotemperaturowego czy jakiegoś kleju?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt