X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Mercedes] W203 C180 Kompressor

Autor Wiadomość
vati
Grupa Małopolska
Pan

Auto: MB W203 1.8 komp.
Imie: Paweł
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 2520
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-27, 21:39   [Mercedes] W203 C180 Kompressor

Marka / Model - Mercedes-Benz W203 180 kompressor
Pojemność silnika - 1800ccm3
Liczba koni -143
Rocznik - 2002

Modyfikacje:
- Brak
Plany:
- Zakup alufelg i dystansów na tył,
- Kontrola łańcucha rozrządu w najbliższym czasie :-)

Na naszym forum nie ma za bardzo samochodów spod tej marki więc chciałbym się pochwalić, iż po Lanosiku i Ibizie zmieniłem auto na... Mercedesa.. ;) W planach było Audi A4 / A6, Mazda 6, Toyota Corolla i wiele innych jednak przez przypadek trafiłem na ten oto okaz i żal było nie brać.

Autko pochodzi z Polskiego salonu, od pierwszego właściciela (prezes jednej z większych firm w Krakowie - starszy gość ;) ). Serwisowane w ASO Kosowski do końca 2014 roku.. Co dziwne do końca 2011 roku były wykonywane naprawy gwarancyjne , więc musiał być dobrym klientem.

Aktualny przebieg autka to 108 tys km, jak najbardziej realny, ponieważ auto co roku było na przeglądach w ASO.

Z wad typowych dla tego modelu to:
Rdza była. Na wszystkich drzwiach - naprawa gwarancyjna w ASO w 2011roku. Jedyny ślad jaki znalazłem jest na drzwiach kierowcy. Ponadto na "gwarancji" wymieniona została klapa tylna. Tak samo oba tylne nadkola dostały reperaturki.
Z eleklryki - wymieniany w zeszłym roku był komputer pokładowy - typowa usterka zalania olejem (powód zalania olejem jest hitem ale to temat na osobny post) oraz wymieniany moduł komfortu - typowa usterka po nie drożnych kanałach odprowadzających wodę z podszybia ;)

Co do planów?
Nie mam ich za dużo, nie chcę modyfikować auta bo ma wystarczająco za dużo bajerów. Jedyne co to chciałbym wsadzić alufelgi (wystarczy rozmiar taki jaki jest seryjnie - szkoda wielowahacza) i dystanse z tyłu żeby lepiej autko wyglądało.



















Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze !:)



"za duży podpis"
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Frobofrut
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-27, 21:52   

Dobra to z tym komputerem zalanym przez olej ?? :D
 
 
vati
Grupa Małopolska
Pan

Auto: MB W203 1.8 komp.
Imie: Paweł
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 2520
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-27, 22:15   

Problem polega na tym, że projektanci Mercedesa, źle zaprojektowali uszczelnienie czujników (chyba) położenia wałków rozrządu umieszczonych zaraz na przodzie silnika (silnik ułożony jest wzdłużnie). Problem uszczelnienia polega na tym, że olej przedostaje się do środka kabli (kabli, przewodów, zwał jak zwał. Są to miedziane linki). Poprzez środek kabli olej wędruje sobie (nie dając żadnych objawów na zewnątrz wiązki) do najróżniejszych miejsc. Głównie do komputera ECU co powoduje jego zalanie i ostatecznie spalenie.

Po latach, projektanci Mercedesa zamiast uszczelnić czujniki, wykombinowali, że kable łączące wykonają w postaci drutów, z przejściówką na elastyczną linkę zatopioną w żywicy albo czymś podobnym, tak aby tworzyć barierę dla oleju.

Hit polega na tym, że czujniki położone są niżej od komputera. Mimo tego olej łamie siłę grawitacji i ląduje tam gdzie nie powinien ;)

U mnie na szczęście czujniki, kable i komputer wymienione więc olej co najwyżej wycieknie na zewnątrz ;) :piwo:



"za duży podpis"
 
 
Frobofrut
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-27, 22:54   

heeeee to trick podobny jak sterownik pompy wtryskowej w Astrze G z Dieslem Isuzu - po prostu kombinowanie na całego by tylko ściąć koszty :D . Niech się sprawuje - żółtka widziałem w tym roku w Wieliczce na memoriale ale właściciela niestety już nie :D :P
 
 
vati
Grupa Małopolska
Pan

Auto: MB W203 1.8 komp.
Imie: Paweł
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 2520
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-27, 23:09   

Hehe, to trzeba się kiedyś ustawić w Wieliczce albo w Krakowie ;)

Nowe obiecane foteczki !



"za duży podpis"
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt