X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Nowe tarcze i klocki

Autor Wiadomość
Alchemik

Auto: Lanos 1.5 16V
Imie: Piotr
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 90
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-10, 18:10   [Lanos] Nowe tarcze i klocki

Jako iż nastąpiło święto Matki Boskiej Pieniężnej postanowiłem się wykosztować na nowe heble z przodu. To co się działo na obwodnicy Rzeszowa przy ruszeniu ich przy 130 km/h... takie bicie jak by zaraz miało się całe auto rozpaść :mdleje:

Zacząłem szukać czegoś lepszego jakościowo co pozwoliło by na lepsze hamowanie, ale się pogubiłem.
Plan początkowy zakładał tarcze Mikody nacinane i klocki Ferodo. Jednak naczytałem się o Mikodzie, że kiepsko z jakością.
Potem ATE Powerdisk z Ferodo. Następnie znowu kombinuje czy na pewno nacinane tarcze mają sens i coś mi dadzą po za większą dziurą w portfelu. Może ATE zwykłe starczą, albo jakieś inne zwykłe proste TRW, Bosch, Brembo, Ferodo?

Tak to wygląda. Tarcza 256 mm na 100%, a zacisk nie pamiętam, ale widać :)


Obecne klocki nie wiem jakiej są firmy, ze zdjęcia widać tylko "XEN 031219". Są one prawie nowe. Czy warto je na pewno ruszać? Nie są one pewnie zbyt dobre, ale chwilowo zaoszczędzę 100-120 zł. Choć nie wiem czy nowe tarcze męczyć czymś niewiadomej jakości.

Kolejna kwestia to płyn hamulcowy dość dobry. Fajnie było by zrobić taki komplecik i zapomnieć o nim na jakiś czas. W późniejszym terminie zrobi się bębny.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2015-11-10, 19:11   

Tarcze i klocki ATE
Prowadnice smarujemy smarem silikonowym.
 
 
Alchemik

Auto: Lanos 1.5 16V
Imie: Piotr
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 90
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-10, 20:35   

http://allegro.pl/ate-pow...5489138318.html
http://allegro.pl/ate-klo...5738788164.html
http://allegro.pl/ate-dot...5265775774.html

Czyli taki zestaw był by ok? Biorąc zwykłe tarcze prawie nic nie zaoszczędzę odziwo...
Chyba, że obecny zestaw nadawał by się do przetoczenia, choć ich "moc" jest mi z lekka niewystarczająca.
Ewentualnie czy warto było by szukać płynu ATE Typ-200? Płyn tak czy owak idzie na pewno do wymiany.
 
 
.Em.
Grupa Śląska
I Em


Auto: srebrne
Imie: Em
Pomógł: 57 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 4728
Skąd: SMI
Wysłany: 2015-11-10, 22:25   

jezeli chcesz miec bardziej skuteczne hamulce to lepiej brac tarcze nacinane ,wtedy podczas ostego hamowania nie wytwarza sie pomiedzy tarcza i klockiem poduszka gazowa i klocek bardziej dolega do powierzchni tarczy ale pociaga to za soba czestsza wymiane klockow,mi klocki wystarczaja na rok.

Co do plynu hamulcowego to w sumie nie ma jakichs ogromnych roznic Dot 4 to Dot 4,no moze w temp. wrzenia jedynie ,generalnie powinno sie go wymieniac co 2 lata przy normalnym uzytkowaniu .




 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2015-11-10, 22:30   

jak już pisano powyżej jedynie ATE w tej chwili się liczy, mogą być nawet gładkie tarcze i będą bardzo skuteczne ze względu na to iż stal jest wysoko nawęglana, czuć to pod butem ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Alchemik

Auto: Lanos 1.5 16V
Imie: Piotr
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 90
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-11, 09:52   

Dzięki bardzo Panowie :) Pozostaje zamawiać i czekać na pogodę i miejsce na parkingu pod blokiem :D
Patrzyłem w google i wymiana tarcz i klocków to 100 zł średnio... ja podziękuję.
Muszę też kupić podnośnik jak się okazało bo jednak go nie mam... Tak samo kilku spinek do plastików w bagażniku. W ogóle pogrom jest lekki jak dokładniej wszystko sprawdziłem.

Tak jeszcze przy okazji zapytam się o cylinderki. Widziałem, że są różne wielkości. 17 i 19 mm
http://autowanda.pl/?page...offset=0&sort=1
http://autowanda.pl/?page...offset=0&sort=1
Były 2 wielkości bębnów? Myślałem, ze jest 200 mm zawsze.

I czy cylinderki Mayle są dobre.
http://allegro.pl/meyle-c...5463714544.html

Chce zrobić możliwie większe zakupy u tego człowieka. Brał bym jeszcze to u niego http://allegro.pl/meyle-c...5463714544.html i może jakieś filtry i co mi wpadnie do głowy z drobnicy.
 
 
.Em.
Grupa Śląska
I Em


Auto: srebrne
Imie: Em
Pomógł: 57 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 4728
Skąd: SMI
Wysłany: 2015-11-11, 10:23   

tu raczej chodzi o srednice tloczkow rozpierajacych szczeki ,i lepiej wez te 19 .




 
 
Alchemik

Auto: Lanos 1.5 16V
Imie: Piotr
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 90
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-11, 10:55   

To by miało sens nawet. Jest tam też "Ograniczenia producenta:" i w jednych jest TRW, a drugich ATE. Czyżby szczęki różnych producentów się różniły od siebie końcami? Jak by nie było to czy miał bym kupić potem ATE czy TRW to i tak będą dobre szczęki.

Zastanawiam się też czy jest sens dopłacania do klocków Ferodo http://allegro.pl/klocki-...5728596173.html to dodatkowe 50 zł, pytanie czy warto dopłacać aż tyle. Jak to się ma w porównaniu do ATE Original?
 
 
.Em.
Grupa Śląska
I Em


Auto: srebrne
Imie: Em
Pomógł: 57 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 4728
Skąd: SMI
Wysłany: 2015-11-11, 11:02   

szczeki nie roznia sie niczym w budowie ,a cylinderki kup te z podwojnym gwintem do mocowania zebys nie musial kombinowac ktory prawy i lewy .

jak chcesz wydac wiecej pieniedzy to mozesz kupic Ferodo ,ale ATE zestaw jest wystarczajacy do lanosa,a w cenie tych klockow mozesz kupic EBC Black.




 
 
Alchemik

Auto: Lanos 1.5 16V
Imie: Piotr
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 90
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-11, 11:09   

To nie ma co kombinować. Biorę zestaw ATE i będzie git. Jak dalej będzie mi mało to kupie przewody w oplocie HEL, podobno dają fajne efekty :)
 
 
miszcz
Przyjaciel
podłużacz


Auto: połamany durszlak 1.6
Imie: Sylwek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 1972
Skąd: tyle rdzy
Wysłany: 2015-11-12, 10:27   

maciejkao,
bzdury piszesz że ten typ zacisku sie nie zapieka



https://www.facebook.com/...0?ref=bookmarks
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt