Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2015-11-10, 18:10 [Lanos] Nowe tarcze i klocki
Jako iż nastąpiło święto Matki Boskiej Pieniężnej postanowiłem się wykosztować na nowe heble z przodu. To co się działo na obwodnicy Rzeszowa przy ruszeniu ich przy 130 km/h... takie bicie jak by zaraz miało się całe auto rozpaść
Zacząłem szukać czegoś lepszego jakościowo co pozwoliło by na lepsze hamowanie, ale się pogubiłem.
Plan początkowy zakładał tarcze Mikody nacinane i klocki Ferodo. Jednak naczytałem się o Mikodzie, że kiepsko z jakością.
Potem ATE Powerdisk z Ferodo. Następnie znowu kombinuje czy na pewno nacinane tarcze mają sens i coś mi dadzą po za większą dziurą w portfelu. Może ATE zwykłe starczą, albo jakieś inne zwykłe proste TRW, Bosch, Brembo, Ferodo?
Tak to wygląda. Tarcza 256 mm na 100%, a zacisk nie pamiętam, ale widać
Obecne klocki nie wiem jakiej są firmy, ze zdjęcia widać tylko "XEN 031219". Są one prawie nowe. Czy warto je na pewno ruszać? Nie są one pewnie zbyt dobre, ale chwilowo zaoszczędzę 100-120 zł. Choć nie wiem czy nowe tarcze męczyć czymś niewiadomej jakości.
Kolejna kwestia to płyn hamulcowy dość dobry. Fajnie było by zrobić taki komplecik i zapomnieć o nim na jakiś czas. W późniejszym terminie zrobi się bębny.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2015-11-10, 19:11
Tarcze i klocki ATE
Prowadnice smarujemy smarem silikonowym.
Czyli taki zestaw był by ok? Biorąc zwykłe tarcze prawie nic nie zaoszczędzę odziwo...
Chyba, że obecny zestaw nadawał by się do przetoczenia, choć ich "moc" jest mi z lekka niewystarczająca.
Ewentualnie czy warto było by szukać płynu ATE Typ-200? Płyn tak czy owak idzie na pewno do wymiany.
.Em. Grupa Śląska I Em
Auto: srebrne
Imie: Em Pomógł: 57 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 4728 Skąd: SMI
Wysłany: 2015-11-10, 22:25
jezeli chcesz miec bardziej skuteczne hamulce to lepiej brac tarcze nacinane ,wtedy podczas ostego hamowania nie wytwarza sie pomiedzy tarcza i klockiem poduszka gazowa i klocek bardziej dolega do powierzchni tarczy ale pociaga to za soba czestsza wymiane klockow,mi klocki wystarczaja na rok.
Co do plynu hamulcowego to w sumie nie ma jakichs ogromnych roznic Dot 4 to Dot 4,no moze w temp. wrzenia jedynie ,generalnie powinno sie go wymieniac co 2 lata przy normalnym uzytkowaniu .
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2015-11-10, 22:30
jak już pisano powyżej jedynie ATE w tej chwili się liczy, mogą być nawet gładkie tarcze i będą bardzo skuteczne ze względu na to iż stal jest wysoko nawęglana, czuć to pod butem
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Dzięki bardzo Panowie Pozostaje zamawiać i czekać na pogodę i miejsce na parkingu pod blokiem
Patrzyłem w google i wymiana tarcz i klocków to 100 zł średnio... ja podziękuję.
Muszę też kupić podnośnik jak się okazało bo jednak go nie mam... Tak samo kilku spinek do plastików w bagażniku. W ogóle pogrom jest lekki jak dokładniej wszystko sprawdziłem.
Chce zrobić możliwie większe zakupy u tego człowieka. Brał bym jeszcze to u niego http://allegro.pl/meyle-c...5463714544.html i może jakieś filtry i co mi wpadnie do głowy z drobnicy.
.Em. Grupa Śląska I Em
Auto: srebrne
Imie: Em Pomógł: 57 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 4728 Skąd: SMI
Wysłany: 2015-11-11, 10:23
tu raczej chodzi o srednice tloczkow rozpierajacych szczeki ,i lepiej wez te 19 .
To by miało sens nawet. Jest tam też "Ograniczenia producenta:" i w jednych jest TRW, a drugich ATE. Czyżby szczęki różnych producentów się różniły od siebie końcami? Jak by nie było to czy miał bym kupić potem ATE czy TRW to i tak będą dobre szczęki.
Zastanawiam się też czy jest sens dopłacania do klocków Ferodo http://allegro.pl/klocki-...5728596173.html to dodatkowe 50 zł, pytanie czy warto dopłacać aż tyle. Jak to się ma w porównaniu do ATE Original?
.Em. Grupa Śląska I Em
Auto: srebrne
Imie: Em Pomógł: 57 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 4728 Skąd: SMI
Wysłany: 2015-11-11, 11:02
szczeki nie roznia sie niczym w budowie ,a cylinderki kup te z podwojnym gwintem do mocowania zebys nie musial kombinowac ktory prawy i lewy .
jak chcesz wydac wiecej pieniedzy to mozesz kupic Ferodo ,ale ATE zestaw jest wystarczajacy do lanosa,a w cenie tych klockow mozesz kupic EBC Black.