X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Leganza] Kolejna Leganza z problemami z odpalanie

Autor Wiadomość
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 766 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7777
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-11-20, 23:41   

a to zmienia postać rzeczy. miłego noszenia :wink:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
MichaelRyan

Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 24
Wysłany: 2015-11-21, 15:11   

Kondi napisał/a:
Po 1 podaj wartosci sprezania dla kazdego cylindra
Po 2 jedz do gazownika bo prawdopodobna przyczyna to elektrozawor gazu
Po 3 szarpanie to prawdopodobnie koncowka docisku


Dzięki. Nie pamiętam dokładnie wartości, ale jeden miał 3.0 inny 7.0 inny 12, czy 10 o ile dobrze pamiętam. To tylko taka luźna informacja była od mechanika jak robiłem wymianę czujnika położenia wału korbowego.



I teraz wreszcie udało mi się błędy odczytać. Oczywiście najpierw w złe miejsca wtykałem bezpiecznik, mam nadzieję, że nie skutkuje to niczym szkodliwym. Położenie tego gniazda jest tak utrudnione, że w ciemno wkładałem i na dotyk próbowałem rozpoznać co robię + filmowanie komórką aby w ogóle zobaczyć jak to jest umieszczone.
W każdym razie zadziałało:

12 - Czujnik położenia wału korbowego CPS Brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie (silnik nie pracuje). Rozumiem, że to po prostu kwestia zwarcia styków i nie jest to stricte błąd. Czujnik był wymieniony.

22 - Czujnik położenia przepustnicy TPS Za niskie napięcie.

44 - Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt uboga mieszanka, zwarcie do masy.

53 - Elektroniczny moduł sterujący ECM (immobilizer) Przerwa w przewodzie danych szeregowych immobilizera.


I teraz pytanie, czy po prostu z tym jechać do mechanika (elektryka?) czy można teraz jeszcze coś sprawdzić, albo zasugerować mechanikowi, że takie błędy pokazuje komputer (problem mają z diagnostyką i szukają w ciemno z tego co zauważyłem).

Co z tego de facto ma wpływ na odpalanie? Immobilizer w związku z odpalaniem na benzynie? Ale co jeżeli na gazie też nie daje rady? Czy tutaj jest elektronik potrzebny jakiś?

Sonda lamda - myślę może mieć problemy z samym gazem jako takim i nie wpływać na odpalanie, ewentualnie na nierówną pracę silnika itp.? Ale nie wiem, bo się nie znam ;)

No i pozostaje czujnik położenia przepustnicy, który kiedyś gdzieś tam się pojawił w przypadku problemów z odpalaniem.

Jutro rano wyciągam akumulator i podłączam do prostownika (aby w dzień się ładował a nie w nocy, przez to Wasze straszenie :D ).

W ogóle dzięki wszystkim za aktywność w temacie i pomoc. Dużo się można nauczyć w ten sposób :D

No i link do błędów:
https://youtu.be/APpFE9BUR3M



Leganza 2.0 CDX LPG
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2015-11-21, 17:30   

MichaelRyan napisał/a:
ale jeden miał 3.0 inny 7.0 inny 12, czy 10 o ile dobrze pamiętam.

Takie ciśnienia dyskwalifikują silnik z dalszego użytkowania.
 
 
MichaelRyan

Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 24
Wysłany: 2015-11-21, 17:31   

Na 100% nie mam pewności co do tych wartości. Tak czy siak samochód jest do używania przez kilka miesięcy maksymalnie. Także póki co chcę odpalić ;)



Leganza 2.0 CDX LPG
 
 
MichaelRyan

Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 24
Wysłany: 2015-11-24, 00:42   

No ok...
samochód odpalił bez problemu po naładowaniu aku. Czyli problem występuje, ale jak samochód swoje odstoi, może trzeba odłączyć aku, żeby się komputer zresetował i po jakimś czasie odpala. Dolałem benzyny, jutro odpalam na gazie. Zrobię przejażdżkę, skończę na benzynie, zgaszę na benzynie i zobaczymy co się będzie działo na ciepłym i zimnym silniku.

Byłem u dwóch elektryków z listą błędów. Jeden się nie chciał podjąć. Odsyłał mnie do kogoś z komputerem, żeby zrobić adaptację oprogramowania. Drugi się umówił na koniec tygodnia, żeby zająć się przepustnicą (chociaż nie wiem co się robi w przypadku takiego błędu, ale w sumie szukam informacji, żeby też nie dać się wkręcić w jakieś bezsensowne grzebanie jak z rozrusznikiem, gdzie zamiast wymienić część wartą 150 zł elektryk go naprawiał i skasował 250 zł).



Leganza 2.0 CDX LPG
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 766 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7777
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-11-24, 07:21   

MichaelRyan napisał/a:
Immobilizer w związku z odpalaniem na benzynie? Ale co jeżeli na gazie też nie daje rady?
raz widziałem w jakimś manualu że immo ma odcinać prócz wtryskiwaczy i pompy również iskrę.
bląd immo często da się usunąć poprzez wyczyszczenie styków wtyczek immo pod kolumną kierownicy, jest tam pudełko z napisem immobiliser. z tym błędem zwykle są związane kłopoty z odpalaniem, także on pierwszy do wyeliminowania.
MichaelRyan napisał/a:
Dolałem benzyny, jutro odpalam na gazie. Zrobię przejażdżkę, skończę na benzynie, zgaszę na benzynie i zobaczymy co się będzie działo na ciepłym i zimnym silniku.
jakby nie sprawiło to zbyt dużego kłopotu, to nie używaj gazu przez parę dni.
odpięciem akumulatora i jego ładowaniem zrobiłeś reset komputera - przywróciłeś ustawienia pracy silnika do fabrycznych. ustawienia które po jeździe na lpg mogą się zmienić na gorsze i będzie problem... lpg często tak ma z różnych powodów, i tyle :P . w sumie ogarnięty gaziarz powinien sprawdzić co i jak, nieogarniętych unikaj, czymś pokręcą, popatrzą, powiedzą że z gazem jest OK i skasują $$, a problem powróci...
dlatego poobserwuj jak będzie tylko na benzynie, i znów odczytaj błędy.
nie będzie, to wyeliminujesz tym zwykle tekst że to winna jest instalacja silnika od benzyny, i tzw spychologię...
mnie osobiście benzyna nie robi błędów, ale gdy tylko przełączam na gaz, 3 błędy już są :D
tps jak ma wadę, lub jego "kabelkologia", mógłby wpływać na odpalenie. tps to otwarcie przepustnicy, jak jego wskazanie będzie nieadekwatne do rzeczywistej pozycji przepustnicy - zamknięta, a tps mówi otwarta - to komp może nie dawać odpowiednich dawek paliwa. zamknięta z małym przepływem powietrza wymaga mniejszej ilości paliwa. otwarta, by zachować wymagane normą spalanie - więcej paliwa.
zaleje lub nie doleje, i nie odpali, lub będzie prawie chcieć...
to też iskra, zmieni się kąt wyprzedzenia zapłonu i zamiast dawać jak trzeba przy wolno kręcącym się silniku, będzie dawał za wcześnie jak przy szybko się obracającym, gdzie ze względu na szybkość obrotów iskra powinna trafić wcześniej do świec - bo się spóźni na dobry zapłon mieszanki :lol: . i może strzeli w filtr lub wydech...
rozumiesz ideę ?
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7764
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2015-11-24, 07:47   

rgre napisał/a:
raz widziałem w jakimś manualu że immo ma odcinać prócz wtryskiwaczy i pompy również iskrę.
tylko wtryski i pompę




 
 
MichaelRyan

Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 24
Wysłany: 2015-11-24, 13:37   

W oczekiwaniu na termin u elektryka testuję sobie dalej.

Więc tak, na gazie odpala ok, jeździ ok (jak na takiego starego trupka ;) ).
Dotankowałem duuuużo benzyny 98.

Dzisiaj przejechałem jakieś 2 km do miasta (odpalając i jadąc na LPG). Samochód postał godzinkę i był problem z odpaleniem na gazie. Podusiłem go z 5-10 sekund i powoli, powoli zaczął zaskakiwać i odpalił.

Ruszyłem i pojeździłem znowu z 10-15 km ale już na benzynie. Przy obrotach powyżej 3 tys. się lekko dusi, jakby mieszanka była zła. W końcu dobrze się rozgrzał. Dojechałem do siebie. Zgasiłem na benzynie, odpaliłem na benzynie bez problemu (zagrzany samochód). Podgazowałem, puściłem gaz i obroty powoli spadły do 2 tys. i tak sobie na jałowym zostały. Ruszyłem kawałek do tyłu, kawałek do przodu i obroty zeszły to standardowych 1000 obrotów.

Sprawdziłem błędy (zresetowane po wyjęciu aku, więc trochę jeżdżenia na gazie i trochę na benzynie dzisiaj). Oprócz standardowego 12 pokazało jeszcze:

13. Czujnik tlenu, sonda lambda. Sygnał z czujnika w granicach 340-540 mV.
22. Czujnik położenia przepustnicy TPS za niskie napięcie.

Zniknęło 44 (labda, pewnie na rzecz błędu 13) i 44 od immo.



Dzięki wielkie za aktywność i wyjaśnienia. Dużo mi to rozjaśnia, bo ja się nie znam technicznie, ale raczej teoretyk jestem ;)
Rozumiem, że przymulanie w pewnym zakresie obrotów po czym szarpnięcie to też może wskazywać na TPS?

Czyli to z czym jestem w sumie wstępnie do elektryka umówiony. Polecę też przeczyścić styki immobilizera (najlepiej by było go odłączyć, ale to nie takie proste podobno).

Sondę póki co myślę, że można olać, bo raczej nie wpływa na samo odpalanie.

Aha i zawór od gazu czy nie przepuszcza by trzeba było sprawdzić, bo w sumie tak sobie myślę, że jeżeli przepuszcza to na logikę będzie gorzej chodził na benzynie a na gazie ok.



Leganza 2.0 CDX LPG
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2015-11-24, 19:34   

Skoro wiesz jakie błędy ma samochód to czemu umówiłeś się do elektryka?

Wygooglaj w czym problem i może sam to ogarniesz?
Sprawdzić napięcie sondy. Jeżeli jest ok, to może jest problem z emulacją sondy?
 
 
MichaelRyan

Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 24
Wysłany: 2015-11-24, 19:44   

Serio?
Trochę czasu mam, bardzo mi się nie spieszy bo to samochód "awaryjny" a ten właściwy już naprawiony więc mam czym jeździć i mogę trochę pokombinować zanim sprzedam oba, bo w sumie taki ich cel ;)



Leganza 2.0 CDX LPG
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2015-11-24, 21:07   

jeżeli chodzi o TPS to może być to:
http://daewooforum.pl/temat28420.html
 
 
MichaelRyan

Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 24
Wysłany: 2015-11-24, 21:17   

Hmm... chyba muszę miernik kupić. Fajnie. Kompletnie się na tym nie znam a zawsze chciałem mieć taki miernik aby go do czegoś użyć. Taki gadżet. Hahahaha ;)

Tak bardziej serio to czytałem tamten wątek zanim w ogóle swój wyprodukowałem. Także kojarzę o co kaman i widzę, że najbardziej treściwy ostatni post, mogę sobie sprawdzić, czy prawidłowe ma napięcie.

Do tego jeszcze pytanie, czy przypadkiem przepustnicy się jakoś tam nie czyści?



Leganza 2.0 CDX LPG
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 766 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7777
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-11-25, 08:09   

czyści, ale od regulacji wolnych obrotów jest krokowy. jego wyczyść lub podmień na sprawny, jak się tnie w swoim ruchu, to komputer będzie miał problem z ustawieniem wymaganych obrotów.
 
 
Gruby82

Auto: nubira II 2.2 16v BLOS X22XE
Imie: Krzysiek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 28
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-12-01, 09:21   

W większości przypadków gdy wyskakują bļędy kilku czujników winna jest masa. Przykręcona do kolektora dolotowego, lub do łapy od alternatora. Komputer bierze mase z silnika, jeżeli coś zaczyna się dziać to dobrze jest sprawdzić i to.



NUBARU on ROAD
 
 
MichaelRyan

Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 24
Wysłany: 2015-12-10, 15:24   

Ech... zaczynam tracić cierpliwość.
Musiałem wyjechać na tydzień czasu, wczoraj po powrocie próbuję odpalić, nic... myślę... akumulator jakiś kiepski i po 2-3 tygodniach się rozładował. Wykręciłem, naładowałem, rano podłączyłem aku... odpalam... Silnik raz zakręcił (gaz) i zdechł. I koniec odpalania, kolejne próby bez rezultatu. Tylko rozrusznik kręci... Kurde nawet nie mam jak zaholować, bo chyba już sam nic więcej nie wykombinuję. Jutro spróbuję jeszcze raz i sczytam błędy ponownie. Później chyba jednak nie pozostanie mi nic innego jak oddanie gdzieś z informacją o błędach, bo sam tego nie dam rady ogarnąć.

Masa jest podpięta do podstawki akumulatora z tego co widzę.



Leganza 2.0 CDX LPG
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt