X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Matiz] Zalewa świece, iskra jest, nie odpala.

Autor Wiadomość
Pjotrek88

Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 20
Wysłany: 2015-11-21, 15:59   [Matiz] Zalewa świece, iskra jest, nie odpala.

Witam. Tematów znalazłem kilka natomiast bez odpowiedzi więc postanowiłem założyć własny. Sprawa wygląda tak że na początku po dłuższym postoju musiałem długo kręcić z gazem wciśniętym do podłogi aż zaskoczy, jak już odpalił silnik przez jakąś minutę pracował nierówno a ja musiałem trzymać gaz wciśnięty do końca bo inaczej by zgasł. Póżniej jak ciepły palił na dotyk. Aktualnie w ogóle przestał odpalać, strzela w filtr powietrza z przepustnicy, wykrecilem wszystkie świece i widać że iskrzą ale są zalane. Wcześniejsza praca nierówna po odpaleniu pewnie była spowodowana tym że nadmiar paliwa musiał dopalić zanim praca się ustabilizowała, żadnych błędów nie wyświetla a sprężanie silnika jest wzorowe. Od czego mógłbym zacząć diagnozować problem? Nie chcę bawić się w profilaktyczne wymiany w ciemno różnych elementów więc prosiłbym o pomoc.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2015-11-21, 17:25   

Pjotrek88 napisał/a:
Nie chcę bawić się w profilaktyczne wymiany w ciemno

I właśnie dlatego powinieneś oddać go w odpowiednie ręce w celu diagnozy . Pomoc internetowa jest loterią ( zwykle) .
A sprawdzeniu podlega:
- układ paliwowy
- układ zapłonowy
- układ rozrządu
- ECM i czujniki oraz el. wykonawcze.
 
 
Pjotrek88

Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 20
Wysłany: 2015-11-21, 17:34   

żadnych błędów nie ma więc czujniki można wykluczyć. Wiem że układ elektryczny lub paliwowy jest napewno uszkodzony ale pytanie było jak można to zweryfikować.
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2015-11-21, 18:00   

Pjotrek88 napisał/a:
żadnych błędów nie ma więc czujniki można wykluczyć

I to jest błędne , niewłaściwe podejście.
Pjotrek88 napisał/a:
jak można to zweryfikować

Sprawdzając ciśnienie na listwie wtryskowej , wtryskiwacze.
Używając skanera 10 lub100 oraz kontrolki diodowej i multimetru.
 
 
Pjotrek88

Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 20
Wysłany: 2015-11-21, 18:16   

jest mozliwosc sprawdzenia aparatu zaplonowego? czy jak podaje iskre na kazda swiece to moge uklad zaplonowy wyeliminowac?

Wybłyskałem przed chwilą błędy podłączając się pod złącze diagnostyczne zworką pod A i C

0115
0110
0120
1500
0505
0115
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
_Sony_


Auto: Daewoo Matiz
Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 71
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 2015-11-21, 20:31   

Czyli jednak masz błędy...

0115 - czujnik temperatury płynu chłodzącego
0110 - czujnik MAT
0120 - czujnik otwarcia przepustnicy
0505 - uszkodzenie zaworu
1500 - jak nie masz klimy to się nie przejmuj

Ogółem masz niezbyt wesoło jak dla mnie...
 
 
Pjotrek88

Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 20
Wysłany: 2015-11-21, 20:47   

Czujniki odpinałem od temperatury cieczy i przeplywu powietrza ponieważ myślałem że komputer dobiera sobie nieodpowiednia dawke paliwa i chciałem tylko sprawdzić więc błąd po prostu został ktorego nie wykasowalem bo nie mam interfejsu.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7826
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-11-21, 21:08   

błędy skasujesz odłączając akumulator na kilka/naście minut.
 
 
Pjotrek88

Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 20
Wysłany: 2015-11-21, 21:13   

tak zrobię jutro , tymczasem nadal potrzebuję pomocy na temat tego od czego zacząć diagnozowanie problemu na tyle aby chociaż pojazd zapalić abym mógł pojechać do warsztatu który jest oddalony o 25km bo za lawete skasują mnie więcej niż to auto jest warte.
 
 
PanAnonim

Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 174
Skąd: Łomża
Wysłany: 2015-11-22, 08:00   

Moze podaj jeszcze czy masz gaz i czy swiece zalane tylko paliwem czy moze olejem?
 
 
 
Pjotrek88

Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 20
Wysłany: 2015-11-22, 12:21   

Posiadam gaz ale go zakręciłem całkiem aby narazie zrobić porządek z układem paliwowym bo jak zacznę diagnozować na gazie i benzynie to za rok nie dojdę do ładu.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7826
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-11-22, 12:46   

krokowego nie odpinałeś ? masz drugi sprawny ?
skasuj te swoje błędy, sprawdź odczytem czy się skasowały, i próbuj odpalić i ponownie odczytaj błędy wygenerowane przez silnik.
tps, czy ma napięcie 5V we wtyczce i jakie z niego wychodzi.
czarny masa
niebiesko/czerwony zasilanie 5V
niebiesko/szary wyjście
 
 
Pjotrek88

Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 20
Wysłany: 2015-11-22, 13:12   

Skasowałem wszystkie błędy i został tylko 1500. Krokowego nie odpinałem. Drugiego sprawnego nie mam ale mogę kupić bo majątku nie kosztuje. Jak sprawdzić napięcie na tps? mógłbyś opisać co i jak? Mam miernik to poszedłbym sprawdzić
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7826
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-11-22, 13:52   

a tps też nie odpinałeś ?
miernik ustawiasz na =20V zapewne - wyżej jak 5V i niżej niż 200V w celu jak najbardziej dokładnego pomiaru tych 5V. przewody z miernika wpinasz w com i dziurę z napisem =V. = oznacza stałe napięcie.
pomiędzy pinami od przewodów czarnego i niebiesko/czerwonego, przy włączonym zapłonie powinno być ok 5V
pomiędzy przewodami czarnym i niebiesko/szarym powinno być ok 0,5V.
trzeba się wkłuć igłami/szpilkami w izolację przewodów by dostać się do miedzianych przewodów, bez oskrobywania ich z izolacji.
 
 
Pjotrek88

Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 20
Wysłany: 2015-11-22, 13:59   

Czujnik tps odpinałem. Wszystkie czujniki odpinałem bo chciałem sprawdzić czy zapali. Natomiast zresetowałem komputer i nadal nie pali.najgorsze jest to ze paliwo leje na swiece, iskra jest a nie odpala...muszę chociaż zrobić go na tyle aby odpalił żeby zaprowadzić do meechanika:/ idę do garażu sprawdzę to napięcie na przepustnicy
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt