Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Z tego co mi wiadomo to LaniR1 właśnie kuje wszystko ściągane ze stanów na zamówienie.
Opel X16XEL ma taką samą korbę ale inny stopień sprężania. Korbę może i się dostanie lecz tłoki jedynie pod zamówienie.
200Hp dla tego silnika to nic tylko trzeba umieć to dobrze zrobić i wystroić.
Wszystkie próby uturbienia tego silnika przez garażowych dłubaczy kończyły się fiaskiem.
Trzeba wiedzieć jak to zrobić. Chodzi o przygotowanie silnika.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2015-12-05, 14:53
m4d4g4sk4r napisał/a:
Kucizne można kupić, prawie idealnie pasuje kucizna z jednego z silników Opla
a autor ma zgadnąć z którego silnika ? wiesz czy Ci się wydaje że wiesz ?
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1727 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-12-05, 15:29
RIPER napisał/a:
m4d4g4sk4r napisał/a:
Kucizne można kupić, prawie idealnie pasuje kucizna z jednego z silników Opla
a autor ma zgadnąć z którego silnika ? wiesz czy Ci się wydaje że wiesz ?
Zgadnąć - NIE, poszukać - TAK. Jak nie będzie w stanie tego znaleźć/dojść drogą dedukcji to niech nie bierze się za turbo bo nic dobrego z tego nie wyniknie.
"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku Piękne auto! "
Z tego co mi wiadomo to LaniR1 właśnie kuje wszystko ściągane ze stanów na zamówienie.
Opel X16XEL ma taką samą korbę ale inny stopień sprężania. Korbę może i się dostanie lecz tłoki jedynie pod zamówienie.
200Hp dla tego silnika to nic tylko trzeba umieć to dobrze zrobić i wystroić.
Wszystkie próby uturbienia tego silnika przez garażowych dłubaczy kończyły się fiaskiem.
Trzeba wiedzieć jak to zrobić. Chodzi o przygotowanie silnika.
Silniki 1.6 sa tanie, i mozna ryzykowac. Wazne zeby byla troszke bogatsza mieszanka bo z tego co sie doczytalem cylindry nie napelniaja sie idealnie rowno.
Nie tak do końca. Sam silnik jest tani lecz jak pierdzielnie tłok lub korba to masz opiłki wszędzie. Idzie w cooler, turbo dolot. Metalowy deszcz. Wymiana silnika i turbo to już koszt.
Włożysz taki używany bez remontu z allegro ? Po zakupie też trzeba ogarnąć jak poszła głowica to od nowa obróbka. Tak się łatwo mówi lecz kasa idzie na to straszna chcąc robić to dobrze. Dużo turbawek u nas jeździ i widzę jakie to niesie za sobą koszta.
W dzisiejszych czasach uturbianie 1.6 to sztuka dla sztuki.
Pewnie można lecz po pierwszej awarii znów trzeba becelować kasę. Jak policzysz ile kasy wydasz na eksperymenty i ewentualne awarie to już chyba lepiej zainwestować w kute XE wszystko jest dostępne a i wytrzymałość większa.
Nie tak do końca. Sam silnik jest tani lecz jak pierdzielnie tłok lub korba to masz opiłki wszędzie. Idzie w cooler, turbo dolot. Metalowy deszcz. Wymiana silnika i turbo to już koszt.
Włożysz taki używany bez remontu z allegro ? Po zakupie też trzeba ogarnąć jak poszła głowica to od nowa obróbka. Tak się łatwo mówi lecz kasa idzie na to straszna chcąc robić to dobrze. Dużo turbawek u nas jeździ i widzę jakie to niesie za sobą koszta.
W dzisiejszych czasach uturbianie 1.6 to sztuka dla sztuki.
Pewnie można lecz po pierwszej awarii znów trzeba becelować kasę. Jak policzysz ile kasy wydasz na eksperymenty i ewentualne awarie to już chyba lepiej zainwestować w kute XE wszystko jest dostępne a i wytrzymałość większa.
Ale tu mowimy o 200km wiec nie wiem po co kuc. Wess dlugo jezdzil bez zakuwania i z moca sporo wieksza. Przede wszystkim silnik musi byc w dobrej kondycji + lekkie odprezenie i dobre wystrojenie i nie widze powodu zeby mialo to nie jezdzic.
Zgadzam się z przedmówcą sam blok ( w moim przypadku nowy to 8stówek ) Tak się wydaje ale trochę kasy chłonie . Można by powiedzieć że po co się bawić skoro nie masz kasy ale można też się bawić z pomyślunkiem za rozsądne pieniądze . Zdecydowałem się na turbo z astry wraz z kolektorem trochę mniej roboty . Tłoki korby i sworznie zostają seryjne ew muszę w poniedziałek dogadać cenę ich azotowania . Pozostaje tylko odprężenie mógł by się ktoś wypowiedzieć w tym temacie.
vakir
Auto: Lanos Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 1088
Wysłany: 2015-12-05, 22:20
Rajdowiec napisał/a:
Pozostaje tylko odprężenie mógł by się ktoś wypowiedzieć w tym temacie.
Seryjne 1.6 ma stopień sprężania 9.5, więc dosyć nisko. Ja dorabiałem w wawie grubszą uszczelkę wzmacnianą( po ściśnięciu miałem chyba 2mm - jak mocno potrzebujesz to mogę poszukać notatek ewentualnie gdzieś w temacie moim powinno być....). Wg. obliczeń wychodzilo mi 9.25, niestety nie jestem pewien czy dobrze to policzyłem.
Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM