X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] chevrolet spark brak prądu wzbudzenia alternatora

Autor Wiadomość
fazgord

Wiek: 41
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: siedlce
Wysłany: 2015-12-05, 19:05   [Matiz] chevrolet spark brak prądu wzbudzenia alternatora

Witam czasu nie marnuję zaczynam.

Po odpaleniu alternator nie ładuje, po lekkim przegazowaniu zaczyna i ładuje normalnie z dobrym prądem. Alternator był oddany do naprawy ( poprawiono jakieś mostki) pół roku temu sprawdzony (podobno na stole) z wszystkim kontrolkami itd.
Instalacja w samochodzie dziewicza bez wypadkowy, 70 tyś przebiegu.

Chciał bym jednak by kontrolka wzbudzenia działała żona nim jeździ i zapomina o przegazowaniu, poza tym chcemy sprzedać sparka i nie chce komuś sprzedawać z ukrytą awarią.

mamy go od 4 lat, i żona nie przypomina sobie by ta kontrolka od ładowania kiedykolwiek świeciła.

Nie mogę sprawdzić żarówki gdyż są diody


zaznaczona kontrolka ładowania czerwonym kwadratem




Tył alternatora ma jeden wtyk z dwoma czerwonymi kablami.




oraz jednym grubym ale ten pewnie odbiera prąd.

Do zestawu wskaźników wchodzi taka wtyczka



i to ona jest podłączona z lewej strony (z tyłu) zdjęcia 1.



1. Gdzie mogę pomierzyć napięcia by cokolwiek wiedzieć
2. gdzie mogę podłączyć prąd by cokolwiek sprawdzić.
3. Instalacja wygląda idealnie, nic nie uszkodzone, nigdzie nie ma taśmy, jak oryginał.
4. wszystkie bezp, sprawdzone.

co robić mistrzowie. ?

alternator na aukcjach jest opisywany jako pasujący do matiza.

dziękuję za pomoc
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 322 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7233
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2015-12-05, 19:07   

Diodę sprawdzisz miernikiem / multimetrem



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-12-05, 19:46   

może tu sobie coś znajdziesz
http://www.autocats.ws/ma..._TIS_START.html
zwracaj uwagę jak identyfikujesz kolor przewodu.
 
 
voltek

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 456
Wysłany: 2015-12-05, 19:48   

Jeśli w liczniku jest dioda LED jako wskaźnik ładowania to pewnie jest i rezystor odpowiedzialny za wzbudzenie.Może w nim jest problem??
 
 
fazgord

Wiek: 41
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: siedlce
Wysłany: 2015-12-05, 20:57   

a czy jest możliwość podłączenia napięcia do alternatora bez jego odpalania by zobaczyć czy zapali się lampka.

Pytanie.
Czy dioda się nie pali gdyż jest spalona, czy dlatego że nie dochodzi do niej napięcie.

Może do tych czerwonych kabli małych wychodzących z altka. ale nie wiem czy minus do nich czy plus. czy nie ruszać
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 322 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7233
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2015-12-05, 21:22   

fazgord napisał/a:


Pytanie.
Czy dioda się nie pali gdyż jest spalona, czy dlatego że nie dochodzi do niej napięcie.


Jak juz pisałem wyżej, sprawdzisz to multimetrem, pozycja na z symbolem diody;

Dioda powinna lekko zaświecić tylko przy odpowiednim przyłożeniu sond



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 54
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 10:22   

Na początek zastosuj typową procedurę kontrolną opisaną choćby w serwisówce Sparka.

Zdiagnozować alternator za pomocą następującej procedury:
Przy zapłonie ustawionym w pozycji ON i wyłączonym silniku, lampka kontrolna ładowania powinna być włączona. W przeciwnym razie odłączyć wiązkę przewodów przy alternatorze i uziemić zacisk "L" wiązki za pośrednictwem przewodu krosowego z bezpiecznikiem 5 A.
Jeśli lampka zapala się, wymienić alternator. Patrz: "Alternator" w rozdziale nt. Serwisu Pojazdu.
Jeśli lampka nie świeci się, należy znaleźć obwód otwarty między wyłącznikiem zapłonu i konektorem wiązki przewodów. Żarówka lampki kontrolnej może być przepalona.
Przy wyłączniku zapłonu ustawionym w pozycji ON i silniku pracującym na średnich obrotach, lampka kontrolna ładowania powinna być wyłączona. W przeciwnym razie należy odłączyć wiązkę przewodów przy alternatorze.
Jeśli lampka gaśnie, wymienić alternator. Patrz: "Alternator" w rozdziale nt. Serwisu Pojazdu.
Jeśli lampka nadal się świeci, należy sprawdzić, czy nie ma zwarcia do masy w wiązce przewodów między konektorem i lampką kontrolną.


Inaczej mówiąc- jeśli po uziemieniu bieguna "L" odłączonej wtyczki przy alternatorze kontrolka nie będzie się świecić, to na 100% alternator jest OK i szukasz wtedy:
-uszkodzenia w samym panelu kontrolek;
-przerwy na przewodzie łączącym panel z biegunem "L" wtyczki alternatora.
Moim zdaniem opisane przez Ciebie objawy idealnie potwierdzają przerwę w obwodzie kontrolki ładowania- sprawny alternator pozbawiony obwodu wzbudzenia zaczyna ładować dopiero po znacznym zwiększeniu obrotów.
Nie znam schematu obwodu kontrolek w Sparku, ale schemat ogólny sugeruje, że biegun "L" alternatora powinien łaczyć się z biegunem "6" wtyczki "B" na panelu kontrolek.
Natomiast na tej wiązce jest "po drodze" tylko jedno 23-stykowe złącze C202 (styk 22).
Ponieważ nie na każdym alternatorze producent oznacza bieguny L i R przy tej wtyczce- poniżej masz rozpiskę na zdjęciu alternatora Valeo. Osobiście uważam, że podany w opisie bezpiecznik 5A można pominąć. Trzeba uważać żeby nie zewrzeć z masą bieguna "R", czyli +12V :D



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
fazgord

Wiek: 41
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: siedlce
Wysłany: 2015-12-11, 20:42   

Sprawdziłem tablicę kontrolek, nie ma możliwości sprawdzenia multimetrem.
Dwie diody świecą się po podłączeniu multimetru, inne niestety nie, mimo że działają plus ta jedna wątpliwa.

Teraz alternator.

Podłączyłem jedną elektrodę pod minus do aku, i drugą do alternatora, raz do jednego małego zacisku raz do drugiego. W obu pojawiło się napięcie po przekręceniu kluczyka ? także jak mogę dać minus na plus.

Czy błędem było nie odłączenie głównego przewodu zasilającego do alternatora ?
odłączyłem tylko małą wtyczkę i w niej sprawdzałem czy jest +
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 54
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-13, 19:26   

Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałeś. Żeby sprawdzić kontrolkę trzeba podłączyć minus nie pod styk "L" gniazdka na alternatorze (broń Boże), ale pod styk "L" tej wtyczki wyjętej z alternatora. I na tej wtyczce właśnie ma być plus, który na próbę należy połączyć z masą- dzięki temu kontrolka będzie mogła się zaświecić jeśli wszystko z nią i z przewodem łączącym, jest w porządku. Natomiast ważne żeby nie zewrzeć z masą drugiego styku "R", bo poleci bezpiecznik.
Dla pewności sprawdź 5 razy który styk jest który :D



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
fazgord

Wiek: 41
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: siedlce
Wysłany: 2016-02-02, 20:14   

Wracam w bólach :)

Alternator jest zbudowany z tyłu inaczej niż ten ze zdjęcia, wejścia takie same ale przemieszczone.

Wtyczka w dwóch kablach ma prąd.
Podłączyłem jeden i drugi do masy przez bezpiecznik 5W. na jednym bezp się spalił na drugim kontrolka się zapaliła.

Po podłączeniu do alternatora zgasła, okazało się że nie łączyła wtyczka.

Niestety mimo że kontrolka już jest, to ładuje dopiero po prze gazowaniu UF :(

Dziękuję za ewentualną pomoc.
 
 
fazgord

Wiek: 41
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: siedlce
Wysłany: 2016-02-02, 22:31   

Alternator był sprawdzany przez dobry warsztat w naszej okolicy pół roku temu.Na stole probierczym. Także mam nadzieję że jest sprawny. Czy to może być regulator alternatora który jest gdzieś w komorze silnika ? tylko pytanie gdzie.
 
 
fazgord

Wiek: 41
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: siedlce
Wysłany: 2016-02-03, 12:28   

R O Z W I Ą Z A N I E


Nie doszedł bym sam.

Alternator dobry, obwód sprawny.

Okazało się że dioda nie dość mocno wzbudza alternator.

Założony opornik spowodował że dioda słabo świeciła to sie rzucało w oczy.

W obwód wstawiono żarówkę, teraz wszystko jest ok.

Na innym Panelu kontrolek sytuacja była taka sama. Więc pewnie wada fabryczna sparka.

temat do zamknięcia, dziękuję za pomoc, wydaje mi się że przyda się innym.
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt