X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Obrotomierz

Autor Wiadomość
nowicjusz

Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 7
Wysłany: 2008-09-27, 11:18   [Lanos] Obrotomierz

Witam. Świerzo zakupiłem lanosa krótkiego 1.5 16V z gazem... niestety brak obrotomierza. Przy jakich predkosciach zmieniac biegi, aby spalanie było jak najmniejsze. Jest to moj pierwszy samochód wiec sie nie zbyt orientuje. z góry dzieki za pomoc...
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-09-27, 11:57   

Poniżej masz 2 tabelki... w lewej podane są zakresy maksymalnych prędkości dla poszczególnych biegów, a w prawej tabelce zalecane prędkości przy których można zmieniać biegi, właśnie dla ekonomicznej jazdy.
Jednak pamiętaj o tym, że w różnych warunkach biegi zmienia się różnie... Wiadomo, że jadąc z górki można wrzucić 4 bieg już przy 40-50 km/h i tak się toczyć unikając ostrego przyspieszania. Tylko, że jadąc w drugą stronę, pod górkę 4 bieg najlepiej wrzucić już przy ok. 80 km/h, aby silnik nie był przeciążany na zbyt niskich biegach... Tymczasem na prostej z 3 na 4 bieg można spokojnie zmienić już przy 60 km/h. Z biegiem czasu nauczysz się zapewne wyczuwać jaka prędkość przy jakim biegu będzie w konkretnej sytuacji najlepsza z punktu widzenia dynamiki bądź ekonomiczności auta ;)

 
 
zmien
Weteran
Agent Tomek


Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek
Pomógł: 67 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 5398
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2008-09-27, 21:24   

nowicjusz zawsze można ewentualnie licznik wymienić na wersję z obrotkiem :) Ja podczas jazdy nie patrzę zbytnio na obrotomierz ponieważ można się zagapić i BUM :P



www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
 
 
 
nowicjusz

Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 7
Wysłany: 2008-09-27, 21:50   

mozesz cos wiecej na ten temat:)?
 
 
bieniek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-27, 22:02   

hmm ja tez nie patrze zbytnio..to sie slyszy i jakos tak "czuje" ;) pozdrawiam.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
zmien
Weteran
Agent Tomek


Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek
Pomógł: 67 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 5398
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2008-09-27, 22:07   

nowicjusz chodzi Ci o wymianę licznika na wersję z obrotomierzem ?? Gdzieś na forum czytałem, że jest to typu Plug & Play czyli wyjmujesz stary wkładasz nowy i tyle. Ewentualnie możesz jeszcze sobie jechać na korekcję przebiegu żeby na nowym liczniku było tyle ile powinno być :P

No dokładnie to się tak czuje :) Ja jeżdżę też czasami Berlingo 1,9 w dieslu bez obrotomierza no i po prostu to czuć, że to już ten moment aby wcisnąć sprzęgło i zmienić bieg ;)



www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
 
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-09-27, 22:48   

Dokładnie, jest to plug&play. Ale po jakimś czasie człowiek się przyzwyczaja i obrotomierz jest niepotrzebny... Chyba, że słucha muzy tak głośno, że zagłusza pracę silnika ;)
 
 
zmien
Weteran
Agent Tomek


Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek
Pomógł: 67 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 5398
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2008-09-28, 09:33   

Cytuję za opisem aukcji numer 444514705:

"Witam.



Przedmiotem aukcji są fabrycznie nowe, oryginalne zegary z obrotomierzem do Daewoo Lanosa. Zegary te pasują do każdego Lanosa bez wyjątków (1.4 8V, 1.5 8V, 1.5 16V, 1.6 16V) Każdy lanos ma wyprowadzone w kostkach kable do obrotomierza, nawet ten, który fabrycznie nie miał zegarów z obrotomierzem jest do nich przystosowany. Wymiana zegarów polega na wypięciu z kostek starych zegarów i wpięciu nowych. Nie trzeba nic przerabiać ponieważ wszystko pasuje. Zegary wyskalowane są do 220km/h, jeśli Twoje stare zegary są wyskalowane do 200km/h to się nie przejmuj tym, ze prędkościomierz będzie przekłamywał, bo to nie prawda, wskazania będą prawidłowe"



www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
 
 
 
langli

Wiek: 34
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-11-16, 15:34   

Siemka. Sorki za podpięcie się do tematu. Mam stary licznik bez obrotościomierza i kontrolki z świateł mijania. I pytanie czy kiedy kupię taki licznik z kontrolką świateł mijania będzie to działać.(sorry za durne pytanie ale nowicjusz ze mnie a nigdzie tego nie znalazłem)?????
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-11-16, 15:40   

Cytat:
Siemka. Sorki za podpięcie się do tematu. Mam stary licznik bez obrotościomierza i kontrolki z świateł mijania. I pytanie czy kiedy kupię taki licznik z kontrolką świateł mijania będzie to działać.(sorry za durne pytanie ale nowicjusz ze mnie a nigdzie tego nie znalazłem)?????


Tak, będzie działać.
 
 
gruszek.lodz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-19, 19:14   

Mam pytanie jak zmienić tarcze zegarów na inne?? Jak zdjąć tą plastikową bezbarwną osłonkę??
 
 
Bercik
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-19, 19:29   

Proszę bardzo
http://lanos.autokacik.pl/zegary.htm

Powyżej masz link Bourna do manuala dot. demontażu zegarów. Nie da się wyjąć samej tylko przeźroczystej pleksi.

W razie wątpliwości użyj opcji SZUKAJ to będziesz miał porady do wyboru do koloru, bo temat był wałkowany.
 
 
mirasek


Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 272
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2008-11-19, 20:25   

Wracając jeszcze do tych prędkości, to czy tabelke którą podał @Pietro można "przypiąć" do Lanosa 1.5 8V ? Nie wiem jak przełożenia ale charakterystyka silnika napewno inna niż 16V...
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-11-19, 21:33   

mirasek napisał/a:
Wracając jeszcze do tych prędkości, to czy tabelke którą podał @Pietro można "przypiąć" do Lanosa 1.5 8V ? Nie wiem jak przełożenia ale charakterystyka silnika napewno inna niż 16V...


Przełożenia poszczególnych skrzyń wyglądają mniej więcej tak:



Czyli wynika z tego, że Lanos 1.6 ma ogólnie skrzynię krótszą (biegi III, IV i V) niż z pozostałymi silnikami. Mimo wszystko poprzednią tabelkę brałem z książki Bujańskiego i wg mnie jest ona tak napisana (zakresy prędkości od/do), aby dotyczyła wszystkich wersji silnikowych.
Ps. jeszcze jako ciekawostkę dodam, że w katalogu części zamiennych w wersji anglojęzycznej, skrzynie do silników 1.6 mają dopisek "sport" ;)
 
 
mirasek


Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 272
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2008-11-19, 22:09   

Przełożenia skrzyni 1.6 są faktycznie krótsze ale mnożąc je przez przełożenie główne dopiero IV i V bieg będą nieznacznie krótsze w porównaniu z 1.5, tak czy inaczej na niskich biegach wykorzystuje potencjał silnika zachowując dobrą dynamike w trasie.

Myśle że ciekawym modem było by zastosowanie w skrzynce 1.6 przekładni głównej z 1.4/1.5 (o ile jest to technicznie możliwe) jeśli komuś zależy na lepszym przyspieszeniu kosztem większego zużycia paliwa w trasie.

Troche OT sie robi w temacie o obrotomierzu :wink:
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt