X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Oleje silnikowe, środki ograniczające zużycie

Autor Wiadomość
daewooamator
mamator

Auto: Lanos 1.5 16V 2001
Imie: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 29
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-03-02, 18:22   [Lanos] Oleje silnikowe, środki ograniczające zużycie

Witam to mój pierwsz post na tym forum. Niedawno kupiłem pierwszy samochód i wybór podł na Lanosa 1.5 16V z LPG. Mój temat dotyczy oleju silnikowego, nie mam pojecia kiedy poprzednio był wymieniany w Lanku, pobór jest dość duży choć nie jestem w stanie póki co dokładnie tego sprecyzowac. Myślicie że lepiej wymieniac od razu czy może zastosowac jakies srodki ograniczajace pobór oleju ? :niewiem:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 322 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7233
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-03-02, 18:24   

daewooamator, musisz zdiagnozować czemu ubywa olej, czy jest to wina wycieku czy jego nadmiernego spalania



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2016-03-04, 18:01   

Najlepszym środkiem ograniczającym zużycie oleju jest remont silnika. Polecam :piwo:
maciejkao napisał/a:
Jeśli pierścienie nie są zużyte, a jedynie zablokowane nagarem (używanie złego oleju, przegrzanie silnika, syf nieszczelnego dolotu, który ciśnienie spalania wbiło w rowki pierścieni, można od biedy takie pierścienie "odmaczać" czymś, co rozpuszcza nagar i spieczony węgiel (np. STP).

jak głowicę zrzuci to zrobienie pierscieni juz drastycznie kosztów nie zwiększy, a przynajmniej będzie to zrobione dobrze. Ratowanie trupa jak sam zauważyłeś nie ma większego sensu jeśli okażą się to pierścienie.
Ogarnięty zakład do 2.5tyś zrobi Ci sensowny remont tej jednoski żeby trochę pojeździła ;) Oczywiście po zdiagnozowaniu czemu ubywa oleju.



War... war never changes...
 
 
maciej j.
maciej j.

Auto: lanos
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 242
Wysłany: 2016-03-05, 07:16   

Jak koledzy radzą sprawdź szczelność uszczelek.
Jeżeli silnik bierze olej lub ma przedmuchy na cylindrach poznasz po brudnym od oleju filtrze powietrza i jego obudowie oraz oleju na gwincie świecy zaplonowej.ja tez kupiłem lanosa z zużytym silnikiem.

Olej wymień na mineralny 15w40 castrol lub mobil 1.
filtr oleju knecht lub Mann.do tego motodoktorek k2.
Jeżdżę tak już parę lat.110000 km zrobiłem.
Do tego dobre świece i przewody zapłonowe.

Koszt remontu silnika to około 2500 zł.
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2016-03-05, 10:18   

maciej j., to ze Ty jezdzisz strupiałym silnikiem zalanym jakimś gównem nie znaczy, że mozesz to polecać innym. Tylko czekać aż ten silnik sie rozpadnie z powodu zaklejenia wszystkiego kisielem jaki powstaje po wlaniu motodoktora :)

Zeby to zrobic solidnie i pojezdzic tym autem - rób remont.



War... war never changes...
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
maciej j.
maciej j.

Auto: lanos
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 242
Wysłany: 2016-03-05, 13:02   

[quote="Bobek"]maciej j., to ze Ty jezdzisz strupiałym silnikiem zalanym jakimś gównem nie znaczy, że mozesz to polecać innym. Tylko czekać aż ten silnik sie rozpadnie z powodu zaklejenia wszystkiego kisielem jaki powstaje po wlaniu motodoktora :)

Zeby to zrobic solidnie i pojezdzic tym autem - rób

Oczywiście przedstawiłem wariant tymczasowy.
 
 
Arkadiuss55

Auto: Daewoo Lanos
Imie: Arek
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 2
Wysłany: 2016-03-05, 14:41   

Poniżej wstawiam film który przedstawia test środka ograniczającego zużycie silnika, a dokładnie rewitalizanta XADO

https://www.youtube.com/watch?v=HjBnU9-3_mE

:) :):)



Miłośnik jazdy na podtlenku LPG :)
 
 
tomwsp

Auto: NEXIA
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-03-05, 15:27   

Ja mam w domu 0,5l Motor Life Professional, ale jakoś boję się go zastosować ;)
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2016-03-05, 19:50   

maciej j., po wariancie tymczasowym nie bedzie co z tego silnika ratowac, juz sam gówniasty olej zalepia smok i góre silnika, po motodoktorze to powodzenia zycze z dochodzeniem z tym do ładu, łatwiej bedzie kupic drugi silnik i go przelozyc i wyremontowac niz ogarniac polepiony silnik jakims kisielem.



War... war never changes...
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2016-03-07, 12:46   

rozumiem jeszcze płukanki, ale motodoktory?
Przecież jedyne co robi ten preparat to jak koledzy wyżej napisali - zagęszcza olej. Nic więcej.
Zalewając 15wXX + motodoktor wątpię czy silnik przeżyje na tym budyniu jakąś zimę...
Ja mam 5w40 od 30 tys i silnik śmia pięknie ;)
 
 
_Sony_


Auto: Daewoo Matiz
Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 71
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 2016-03-07, 18:48   

michok, w sensie, że od 30kkm stosujesz pełen syntetyk czy że od 30kkm jeździsz bez wymiany na tym samym oleju :P ?
 
 
Popmean
Grupa Łódzka
Koordynator

Auto: Lanos
Imie: Michał
Pomógł: 69 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3562
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-03-07, 18:56   

Nie lejcie zadnego motogowna do oleju chyba ze auto ma jezdzic do dobicia. Gdyby starte zuzyte metalowe elementy dalo sie nadbudowac w cudowny sposob jakims preparatem to zycie bnyloby piekniejsze. Bawiłem sie keidys ze starą astra kolega przed wypadkiem lał motodoktora chyba z 5 puszek az po strzale w tył mielismy to auto do zarzniecia.. wiecie po czym troche zmniejszylo sie kopcenie? Mielismy takie wiadro w ktorym byl plyn chlodniczy, hamulcowy, ok 10l oleju ze skrzyni automatycznej plus wszelakie zlewki.... to mu wlalismy :D Na troche przetsal kopcic ale i to przepalil. Motodoktor i inne badziewia nie remontuja silnika wiec sa smieciami.



FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
 
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2016-03-07, 19:56   

Cytat:
Motodoktor i inne badziewia nie remontuja silnika wiec sa smieciami.

tylko remont remontuje silnik, mocna puenta na koniec, pozdrawiam



War... war never changes...
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2016-03-07, 21:05   

_Sony_, ;d .
Faktycznie źle się wyraziłem.
Zmiana co max 10 tys 5w40.
 
 
barti_devilek


Auto: Lanos 1.5 16v + LPG
Imie: Bartosz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 170
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-03-09, 11:32   

Cześć Wszystkim, podepnę się pod temat apropo remontu silnika...
W skrócie: Grudzień 2012 robiony remont silnika + rozrząd (210000km). Od kilku dni auto straciło moc (wymieniane 3tyg temu świece + WN), jakby się trochę telepie na początku przy wkręcaniu na obroty, dymi dużo i widocznie na biało (wieczorem przy cofaniu nic nie widać tyle dymu), znika płyn chłodniczy. Przejechałem od remontu 26000km.
Czy to znaczy że poszła uszczelka pod głowicą?
Jak tak to na jakie koszta się szykować i co będzie trzeba wymieniać oprócz uszczelki PG, uszczelki PZ, olej + filtr, płynu chłodzącego.
Dzięki
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt